Teхнологичният гигант отново попада в полезрението на регулаторите на европейския континент. Google са обект на голям брой разследвания от антитръстовите органи в ЕС. Компанията се оказа принудена да плати няколко рекордни глоба и сега отново е изправена пред обвинение на "стария" континент". Конкретният мотив отново е начина, по който Google събират и съхраняват информация за милионите си потребители онлайн. 

Toзи път жалбата срещу технологичният гигант е регистрирана от Макс Шремс, който е известен активист по темите за защита на личните права и свободи на гражданите. Според него Google използва практики, които противоречат със законодателството в ЕС

Oбвинението срещу Google е, че неправомерно следи активността на своите потребители и след това продава информацията на базата на уникални "ID" идентификатори на рекламните си партньори. Подобни практики позволяват на компанията да генерира приходи от шпиониране на потребителите, за което повечето от тях дори не знаят. 

Делото е заведено официално oт Макс Шремс пред Австрийския орган за защита на личните данни, съобщава GizChina.

 

 

Самият иск е входиран от Noyb - компания на австрийския активист и описва точния метод, с който Google извършват мониторинг над потребителите. Това се случва със Android смартфоните, чрез уникален ID номер, който позволява на компанията и на трети страни да следят собствениците им. 

Действията на Google не само противоречат на обществените норми, но също така са в противоречие със стриктните правила въведени от EС през май 2018г. Съгласно новите разпоредби е необходимо изрично съгласие от всеки човек преди да бъде проследявана неговата активност от алгоритмите на Google.

Всички компании или физически лица, които не спазват наредбите в GDPR подлежат на санкции, включително и финансови. Максималната предвидена от закона глоба е 4% от годишната печалба, което представлява внушителна сума с оглед икономическите възможности на Google.

Макс Шремс твърди, че генерирането на въпросните ID номера става скрито от потребителите, като достъп до информацията се предоставя на рекламодатели, които са предварително одобрени от Google. Засега компанията не е коментирала поредното обвинение пред ЕС.

 

Oще от Digital: EC започна разследване срещу Google и Tinder заради нарушение на GDPR