ЕС провеждат активна политика в сферата на автомобилите и финансират много проекти, които стимулират навлизането на по-усъвършенствани технологии в този сегмент. Една от най-обсъжданите теми през последните месеци е въвеждането на единен стандарт, който е базиран на Wi-Fi технологията и бе предложен от Volkswagen. Още през април законодателните органи на ЕС одобриха плана за Wi-Fi стандарт пред алтернативната 5G мрежа, която се разработва от BMW и Qualcomm.

 

Въпреки тази подкрепа и множеството обсъждания ЕС сега изненадващо за много анализатори отхвърли предложението на Volkswagen. Резултатите от проведеното гласуване на представители на 28-те държави-членки на ЕС показва, че 21 от тях са против идеята за Wi-Fi стандарт, която вече бе одобрена от Европейският парламент. Още по-любопитното е, че някои от страните с най-силно развити автомобилни индустрии, като Германия и Франция също гласуват против, информира Reuters.

 

 

Teзи мерки са част от опитите на ЕК да създаде необходимите регулации за автомобилите, които са свързани с интернет на територията на континента. Изчисленията на наблюдателите показват, че това ще се превърне в бизнес с приходи от милиарди евро за производителите на автомобили и оборудване, както и за телекомуникационните компании. Въвеждането на общи стандарт е задължителен компонент от стратегията на ЕС, който ще осигури необходимия баланс в индустрията.

 

Oще от Digital:  Четири твърдения за автомобилите с Интернет, на които не трябва да вярвате