Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
371 резултата за ec
технологични новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 20 юли в digital.bg (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 20 юли в digital.bg (Видео)
Зловредният софтуер продължава да бъде една от най-големите заплахи за потребителите.
Samsung Electronics
Samsung ще отчете 38% ръст в приходите през второто тримесечие на 2021г.
Samsung ще отчете 38% ръст в приходите през второто тримесечие на 2021г.
Корейският производител ще се възползват максимално от проблемите, пред които е изправена технологичната индустрия. Samsung се очаква да обявят солиден ръст в приходите през второто тримесечие на календарната година. Според данните на анализатори от Refinitiv SmartEstimate компанията ще обяви 38% увеличение в приходите в периода между април-юни. Най-голям принос за резултати ще има по-високите цени на чипове, което е предизвикано от недостига на компоненти. Специфичната ситуация предизвика и сериозно търсене сред потребителите, което допълнително влияе положително на бизнеса на Samsung Electronics през второто тримесечие. Оперативната печалба ще достигне до $10 млрд., съобщава Reuters. Представянето на компанията ще очертае 20% ръст в приходите от предходното тримесечие. Очакваното увеличение в приходите ще бъде 15.4%. Така Samsung ще могат да се похвалят с най-успешното си тримесечие от периода април-юни 2018г.     Световният недостиг на компоненти предизвика увеличение от 27% в цените на DRAM памет, която се използва в разнообразие от устройства, като смартфони, центрове за данни и лаптопи. В същото време NAND флаш паметта е поскъпнала с допълнителни 8.6% през второто тримесечие. Дивизизята, която лицензира и сключва довоговори за продажба на хардуер ще регистрира 22% ръст за същия период. Samsung са реализирали продажбите на 59 млн. смартфона Galaxy през април-юни, което е спад от 76 млн. устройства доставени през първото тримесечие. Тези резултати не са изненадващи, тъй като традиционно второто тримесечие е слаб период в мобилната индустрия. Финансовите резултати на корейския гигант ще бъдат представени официално пред акционерите на 7 юли и се очаква да потвърдят гореспоменатите стойности.   Още от Digital: Samsung ще работи със Corning върху създаване на собствено защитно стъкло за гъвкави смартфони
Google
EC започва антитръстово разследване срещу Google
EC започва антитръстово разследване срещу Google
Google e влиятелна компания, която има достъп до внушително количество информация за потребителите в световен мащаб. Приложения като Gmail, YouTube, Google Assistant представляват важна част от дигиталното ежедневие за милиони и събират много данни за активността на всеки профил. Екосистемата от услуги на Google обхваща още браузъра Chrome и Android - най-популярната операционна система за смартфони.Технологичният гигант често е обект на критики заради начина, по който събират, съхраняват и споделят поверителна информация с трети страни. ЕС наложи сериозни глоби на Google и продължава активно да следи дейността на компанията. Проблемите за Googlе на континента изглежда ще продължат, тъй като Европейската комисия (EK) официално стартира антитръстово дело срещу един от най-големите брандове в технологичната индустрия. Конкретен повод за действията на ЕК са рекламните технологии на Google. Разследването ще установи дали компанията нарушава актуалното законодателство в сферата на конкуренцията, съобщава Engadget. Само преди няколко седмици ЕС започна сходна процедура срещу Facebook заради нелоялни реални практики     Регулаторите провеждат неформални консултации по казуса от почти две години и са готови да преминат към финалния етап на разследването. Антритръстовите органи ще проверяват дали алгоритмите на Google умишлено толерират услугите на компанията за сметка на конкурентните продукти. Разследването ще търси доказателства, че Google не предоставят достъп до данни, които събират за своите потребители, но ги използват за собствени ползи и тартегиране на реклами.. Европейският комисар по въпросите на конкуренцията, Маргрете Вестагер увери, че няма да бъде допуснат никакъв компромис с принципите на лоялна конкуренция. Според обвинението Google поддържа практики, с които събира данни и генерира приходи от реклама, но наред с това продава рекламно място и функционира като рекламен посредник. Tака компанията има контрол над всички етапи и нарушава естествените пазарни принципи на конкуренция. Проверката ще включва дейността на Google Ad Manager, YouTube, Google Display, Google Ads, DV360 и AdX платформите на компанията, с които регулаторите предполагат, че манипулират рекламния процес за да извлекат финансова печалба.   Още от Digital: Съдят Google за $5 млрд., заради следене на потребителите в инкогнито режим
EC
Google, Apple и Amazon ще вредят на конкуренцията в пазара на смарт джаджи за дома, според EC
Google, Apple и Amazon ще вредят на конкуренцията в пазара на смарт джаджи за дома, според EC
Teхнологичният сектор се развива доста динамично и ЕС са доста активни във въвеждането на нови регулации и инвестициите в амбициозни проекти на континента. Важен фактор за IТ сегмента имат стриктните антитръстови закони, които се прилагат от държавите-членки. Големи имена в индустрията като Google и Facebook например са обект на много разследвания и вече платиха рекордни глоби. ЕС обръщат специално внимание на интелигентните домове и джаджите с Интернет на нещата, които се използват от милиони европейски домакинства. Нов експертен доклад разкрива опасения, че водещите производители на смартфони могат да допринесат за формирането на антиконкурентни практики. Конкретният фокус са Apple и Google, но също и Amazon, заради разнообразна екосистема от приложения и услуги. Първоначалният доклад на Amazon съдържа реални опасения, че големите компании ще установят монополна позиция в пазара  на смарт IoT джаджи за интелигентните домове.     Заключението на EC e, че много други доставчици и компании в IoT сектора споделят притесненията, че Google, Amazon и Apple ще имат негативно влияние върху естествената конкуренция. Компаниите предоставят най-популярните софтуерни решения за смартфони и умни джаджи, което е предпоставка за сериозно стратегическо предимство. Регулаторите ще се погрижат да гарантират максимално интересите и възможностите за бизнес на по-малките локални брандове, които оперират в тази пазарна ниша на територията на ЕС. Подходящ пример е увеличаващото се използване на виртуални асистенти като Google Assistant, Amazon Alexa и Apple Siri. Teпърва ще се изготвят потенциални регулации, които могат да ограничат влиянието на големите компании. Блокирането на антиконкурентните практики ще бъде приоритет при създаването на финалната версия на доклада, който ще бъде публикуван през първата половина на 2022г.   Oще от Digital: EC ще инвестират €145 млрд. за разработка на ново поколение 2nm процесори
видео ревю
Ергономични компютърни мишки от Digital wellness серията на Logitech - MX VERTICAL и ERGO M575
Ергономични компютърни мишки от Digital wellness серията на Logitech - MX VERTICAL и ERGO M575
Все по-често хората, които работят работа свързана компютри, използват специализирана периферия за тях и това не е случайно. Съгласете се, че ако прекарвате цял работен ден, а понякога и повече на компютър, за вас ще е важно, да си гарантирате максимален комфорт. Купувате си професионален ергономичен стол, бюро което отговаря на ръста ви, но това оказва се не е достатъчно, а нямате на разположение ергономична мишка и клавиатура.  
Google Project Starline
Google разкри бъдещето на 3D видео разговорите
Google разкри бъдещето на 3D видео разговорите
Google винаги откриват нови начини, с които да изненадат многобройните си потребители. Технологичният гигант често инвестира в концепции, които са изпреварили своето време и могат да променят ежедневието ни. Така например се инвестираха средства в модулни смартфони с името Ara или балони, доставящи интернет, които се казваха Project Loon. Компанията иска да промени изцяло начина, по който общуваме с видео разговори благодарение на Google Project Starline. Първите детайли за проекта бяха представени на Google I/O 2021 конференцията. Пандемията с COVID-19 ни накара да използваме приложения за комуникация и това е вдъхновението за Project Starline. На практика Google са създали интерактивна кабина за видео разговори, която ще възпроизвежда човека, с когото комуникирате в триизмерен изглед. По този начин може да видите вашия събеседник от различни зрителни ъгли, докато се движите и дори да установите зрителен контакт. Google са използвали множество камери и сензори, с които улавят образите от различни гледни точки, за да създадат 3D визуализацията.     Софтуерни алгоритми обработват данните и ги комбинират в триизмерен модел, който се проектира в реално време на стъклена повърхност. Уникална технология на Google синхронизира кадрите и допринася за реалистичният ефект и оптималното изживяване. Системата е създадена, за да направи общуването между двама души още по-близко и итнерактивно, сякаш вашия събеседник буквално стои до вас. Това е причината Project Starline да не поддържа групови разговори. Уникалната кабина включва още собствено осветление, удобна пейка, уеб камери и 65-инчов Light Field дисплей. В момента Project Starline съществуват само в няколко офиса на Google, но технологията определено притежава голям потенциал да подобри начина, по който общуваме дигитално.     Oще от Digital: Близо ли сме до телепатична комуникация при хората
Logitech
Logitech спират да произвеждат дистанционни устройства Harmony
Logitech спират да произвеждат дистанционни устройства Harmony
Logitech официално потвърдиха намеренията си да прекратят разработката на Harmony серията. Ако сте запознати с портфолиото на компанията вероятно знаете, че в този бранд попадат универсални дистанционни устройства. Новата стратегия на Logitech не предвижда производството на нови представители на Harmony гамата. Настоящите версии на зарядните устройства, които са доставени до търговските вериги ще продължат да са в продажба. Oт Logitech се отказват от разработката на нови модели, но обещават да продължат да осигурят поддръжка на универсалните зарядни, както досега. На практика покупката на аксесоар от серията Harmony вече ще зависи докога ще има наличности във физическите магазини по цял свят. Aко използвате Harmony зарядни с Google Assistant или Amazon Alexa е добре да знаете, че интеграцията с приложения от трети страни ще продължи да бъде налична. Гаранционните условия и срокове на аксесоарите от серията също ще бъдат спазени, информира TechHive. Kонкретната причина за спирането на Harmony бранда не е публикувана.     Припомняме ви, че Logitech придобиха контрол над Harmony бизнеса още през 2004г. Компанията даде сериозни индикации за плановете си преди две години. Тогава шефът на компанията, Бракен Дарел определи Harmony като малък бизнес, който постепенно губи своите позиции. Основната е причина е популярността на стрийминг услугите за видео и телевизионно съдържание. Изглежда, че дните на този бранд са преброени с последното изявление на компанията. Logiteh ще пренасочат инвестициите си към по-добри предложения в другите си продуктови категории. Ако се интересувате от покупката на универсално дистанционно ще трябва да се насочените към други производители на подобен хардуер в индустрията.   Още от Digital: Logitech MX Family аксесоари за компютри - MX Master 3, Keys и Anywhere 3  
аудио слушалки
Новите геймърски слушалки Logitech G333 вече се продават в България на цена от 99,99 лв.
Новите геймърски слушалки Logitech G333 вече се продават в България на цена от 99,99 лв.
Logitech G, марка на Logitech и водещ иноватор при геймърските технологии и оборудване, обяви пускането на нов модел в своето награждавано портфолио от геймърски аудио продукти - геймърските слушалки Logitech G333. Специално разработени за игра, G333 се различават от традиционните слушалки тип „тапи“, благодарение на двата отделни говорителя във всеки корпус. Един от тях е предназначен за ниските честоти, а другият – за средните и високите. Тази архитектура осигурява мощно звуково преживяване с богата сцена, разкриваща всеки детайл от геймърската среда и ясно...
Volkswagen
ЕС глобява Volkswagen и BMW с €875 млн. заради картел с емисиите на горивата
ЕС глобява Volkswagen и BMW с €875 млн. заради картел с емисиите на горивата
Антитръстовите органи на ЕС вече демонстрираха, че няма да правят никакви компромиси дори с големи технологични гиганти като Google и Facebook. Нелоялните бизнес практики на компаниите вредят на естествената конкуренция и вече предизвикаха сериозни финансови санкции. Регулаторите следят стриктно и други ключови индустриални сектори, включително и пазара на автомобили. Вече са предприети активни действия срещу два от най-големите европейски производители в този сектор, а именно Volskwagen Group, която е собственик на брандове като Audi и Porsche. Обвиненията в нарушаване на антитръстовото законодателство ще струват на двете компани сумарно €875 млн., съобщава TheVerge. ЕС са открили доказателства за умишлени действия, с които е забавено внедряването на по-екологични технологии за намаляване на вредните емисии в атмосферата. В продължение на години Volskwagen, Audi, Porsche, BMW и Merdeces-Benz съгласувано са се противпоставяли на налвлизането на по-модерни и ефективни решения в индустрията.     Конкретната глоба, която Volskwagen Group трябва да плати достига до €502 млн., докато BMW са глобаени с допълнителни €373 млн. Daimler избегнаха плащането на най-солидната глоба в размер на €727 млн., тъй като разкриват тайното споразумение между компании пред регулаторите. ЕС твърдят, че с тези дейстия се ограничава конкуренцията при пречиестването на емисии от дизеловите автомобили, като успоредно с това компаниите са притежавали още по-добра технология, която не е използвана пълноценно. Представителите на Volskwagen, BWM и Daimler са провеждали частни срещи, на които са обсъждани в детайли параметрите на тайното им споразумение. Обвиненията са свързнаи с Adblue технологията, при която се добавя течност към изгорелите газове за редуциране на количеството азотен оксид в атмосферата. Volskwagen изразиха недоволство от действията на регулаторите и планират да заведат собствено дело, с което ще търсят своите права в съда. В същото време BMW не планират да повдигат възражения и няма да оспорват наложената глоба.   Още от Digital: Бъдещите автомобили ще могат да разпознават лицата на различните потребители
EC
ЕС oфициално въведе дигиталния ваксинационен паспорт за COVID-19
ЕС oфициално въведе дигиталния ваксинационен паспорт за COVID-19
Eвропейските граждани вече могат да пътуват, като използват дигитален COVID-19 сертификати. Цифровият паспорт представлява доказателство за направена ваксинация или получен отрицателен тест. Хората, които са прекарали COVID-19 също могат да получат документа, който включва QR код и уникален дигитален номер. Потребителите, които имат дигитален паспорт за COVID-19 не могат да бъдат подлагани на карантина в други страни, но също да бъдат принуждавани да плащат за тестове. Официалният сертификат на EC може да се издаде при използване на някоя от одобрените ваксини: АstraZeneca, Pfizer/BioNTech, Moderna и Johnson & Johnson. Дигиталният документ важи на територията на държавите-членки на ЕС, но ще може да се използва и в други страни, чрез допълнителни споразумения.     За максимално улеснение е предвидена възможност да отпечатате дигиталния сертификат на хартиен носител. ЕС са категорични, че при издаването и управлението на сертификатите не се споделя и съхранява поверителна информация за гражданите. Издаването на дигитален ваксинационен паспорт е безплатно, като вече десетки милиони потребители на ЕС разполагат с документа. В следващите седмици техния брой ще се увеличи допълнително. Използването на документа е важна стъпка за нормализиране на свободното движение. Някои сектори като туризма са силно засегнати от пандемията и дигиталния сертификат може да позволи на този сектор да се възстанови от понесените щети. Израел и Япония са държави, които също работят активно за създаване на цифрови здравни карти за свободно пътуване на своите граждани. Премахването на допълнителните ограничения при движение е ключово за справянето с кризата   Oще от Digital: Учени препоръчват тренировки на обонянието вместо лекарства за възстановяване от COVID-19
видео ревю
Logitech ERGO K860 - Най-удобната клавиатура, която някога сме тествали
Logitech ERGO K860 - Най-удобната клавиатура, която някога сме тествали
Тази клавиатура буквално обърна разбиранията и стандартите ни за комфорт при употребата на такова устройство. Уважаеми дами и господа - Logitech ERGO K860.  
TikTok
Президентът на САЩ отмени забраните за TikTok и WeChat
Президентът на САЩ отмени забраните за TikTok и WeChat
Влошените дипломатически отношения между САЩ и Китай създадоха доста затруднения на потребителите. TikTok е най-добрият пример за влиянието на санкциите, които заплашват да ограничат достъпа на големи групи от хора до заглавието. Администрацията на Доналд Тръмп предприе действия срещу мобилните приложения още през есента на 2020г., когато САЩ обявиха, че ще забранят TikTok и WeChat, ако не бъдат купени от американски компании. Ситуацията ескалира и доведе до серия от дела между двете страни, които в крайна сметка не доведоха до реалното изпълнение на санкциите. Новият президент на САЩ сега направиха сериозна стъпка към премахването на ограниченията, тъй като отмени изпълнителени заповеди на Доналд Тръмп, които целят забраната на TikTok и Wechat. Успоредно с това Джо Байдън нареди на Министерството на търговият да преразгледа официалната позиция и реалните опасения за сигурността на мобилните приложения. Oтделно разследване на властите в САЩ срещу TikTok, което започна преди две години също продължава да бъде активно, съобщава Reuters.     Издадената заповед предвижда мониторинг над софтуерни услуги и приложения като TikTok, които могат да крият потенциални рискове за националната сигурност. Експертен екип на Министерството на търговията не само ще направи анализ, но може да дава препоръки в рамките на 120 дни. По този начин се осигурява защита на американските данни придобити или достъпни от компании, които се контролират от чуждестранни дружества и капитали. Анализаторите определят действията на Джо Байдън, като важна и позитивна стъпка в правилна посока. Заповедите издадени от Доналд Тръмп предвиждаха не само блокиране на нови инсталации, но също и спиране на вътрешните транзакции в TikTok и WeChat, които са източник на солидни приходи. В момента има повече от 100 млн. потребители, които използват приложението, както и почти 20 млн., които работят с WeChat в САЩ. По всичко личи, че новият американски президент ще следва различна политика от своя предшественик.   Oще от Digital: Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
електрически локомотиви
Първият в света електрически локомотив с батерии намалява потреблението на гориво с 11%
Първият в света електрически локомотив с батерии намалява потреблението на гориво с 11%
Eлектрическите автомобили обещават да предизвикат следващата голяма революция в индустрията. В следващите няколко години всички водещи компании постепенно ще преминат изцяло към премиерата на EV модели. Огромният интерес към технологията ще стимулира и навлизането на технологии, които да увеличат капацитета на батериите и да гарантират по-дълъг пробег с едно зареждане. Wabtec е името на железопътна компания, която смята, че тази иновация може да промени и пътуването с влакове. Именно заради това са инвестирани средства в създаването на първия локомотив, който използва електричество, за да се движи. Всъщност компанията стартира тестове с продължителност от три месеца на Webtec FLXDrive, който е част от хибридна система за задвижване. Извършването на транспортни превози с локомотива и вградените му батерии освен, че намалява вредните емисии в околната среда редуцира и разхода на гориво с 11%. Всъщност Wabtec FLXdrive е първото превозно средство, което се задвижва по този начин в своя клас и вероятно скоро ще бъде въведен в реална експлоатация.     Машината е оборудвана с литиево-йонни батерии, чиято обща мощност е 18000mAh. Системата за интелигентно задвижване на четирите оси използва и смарт управление на енергийния поток за оптимизиране на ефективността. Зареждането става в нормално депо, като регенеративната спирачка позволява генериране на електричество, по време на самото движение. Популярният модел Tesla Model 3 има капацитет от 75 kWh, докато първия електрически локомотив увеличава тази стойност до 2.4МWh, което осигурява 32 пъти повече мощност. Изпитванията на хибридната система с конвенционални дизелови двигатели показва, че на година ще могат да се спестят 6200 галона дизелово гориво и около 69 тона въглероден диоксид.   Oще от Digital: Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Facebook
Какво ще представлява Facebook Project Boombox
Какво ще представлява Facebook Project Boombox
Facebook е комуникационна платформа създадена да ни накара да бъдем максимално активни в своите профили. Вече можем да гледаме разнообразно видео съдържание, включително и излъчвания на живо на други потребители. Традиционните публикации и статус ъпдейти от доста време не са приоритет в социалната мрежа, която предлага разнообразие от функции за забавление и общуване. Ако използвате активно Facebook вероятно ви се е искало да има по-лесен начин да слушате аудио в профилите си. Именно това е целта на нов проект с кодовото име "Project Boombox". Специалистите на компанията работят над плейър за слушане на музика, който да подобри значително този аспект на профилите във Facebook. Най-любопитното е, че "Project Boombox" е съвместна инициатива със Spotify. Партньорството с най-популярната стрийминг услуга за музика ще позволи да стартираме съдържание директно от Spotify, докато разглеждаме публикации във Facebook. Интеграцията ще задълбочи пълноценното партньорство между двете страни и може да превърне слушането на аудио във важно предимство на социалната мрежа.     Новият аудио плейър ще предостави за първи път възможност да стриймвате музика директно от Spotify без да напускате своя профил. Освен достъп до плейлисти и албуми, които съхранявате в своя акаунт ще може да се забавлявате с подкасти. През последните седмици Spotify инвестираха внушителни средства за създаването на подобно съдържание. Този компонент също допринася за сътрудничеството между двете компании. Търсенето и стартирането на подкасти от Facebook е част от стратегията да слушаме повече аудио. Опцията ще е налична и за собствениците на безплатни профили. Премиум акаунтите ще имат достъп до повече функции. Тестовете с новия аудио плейър във Facebook ще продължат с ограничен брой потребителите в следващите седмици.   Oще от Digital: Spotify ще поддържа HiFi аудио до края на 2021г.
Huawei
Huawei спечели съдебната битка за търговско лого срещу Chanel в ЕС
Huawei спечели съдебната битка за търговско лого срещу Chanel в ЕС
Huawei са технологиген гигант с огромно влияние над индустрията, особено в контекста на изграждане на 5G мрежи по цял свят. Компанията е най-големият производител на телекомуникационно оборудване и има съществена роля за популяризирането на технологията. Въпреки  външният натиск върху Huawei някои европейски държави предпочетоха да използват 5G хардуера на китайския гигант за своите мрежи от ново поколение. Търговските санкции и влошената бизнес обстановка принудиха Huawei да продаде бизнеса с Honor смартфони. Марката е популярна на европейкия пазар и се очаква след сделката да продължи да е предпочитан избор сред потребителите на континента. Гъвкавите смартфони също са сфера, която е обект на големи инвестиции от Huawei. Подходящ пример е иновативния Huawei Mate X2, който видяхме в края на февруари. Китайският пазар е изключително важен за Huawei, но това не е пречка компанията да привлича потребителите от ЕС. Компанията има разнообразно портфолио от патенти и постоянно регистрира на свое име търговски марки и проекти на бъдещи технологии.     Активността на Huawei, обаче предизвика конфликт с традиционен европейския бранд и това е френския моден лейбъл Chanel. В центъра на спора между двете страни е ново лого предложено от Huawei за търговска дейност на територията на ЕС. Френската компания твърди, че има сериозни сходства между добре разпознаваемия символ на логото на Chanel с дизайна, който предлагат Huawеi. Съдебният спорт датира от 2017г., когато китайския производител подава документи за защита на търговска марка  и лого, но Chanel открито се противопоставя. Според тях двата вертикални преплитащи се полукръга са идентични със защитеното лого, с което се промотират продуктите им на континента. Службата за интелектуална собственост на ЕС отхвърли възражението на Chanel преди две години. Решението очаквано бе оспорено, но сега Европейският съд  в Люксембург отново потвърди, че двата символа споделят някои прилики, но визуалните им разлики също са значителни. По този начин Huawei запазват правото си да представят компютърен хардуер с новото лого на европейския пазар.   Още от Digital: Huawei представиха софтуер, с който разработчиците да превърнат GМS приложенията в HMS приложения
EC
ЕС ще инвестират €300 млрд. в изграждането на 5G инфраструктура до 2025г.
ЕС ще инвестират €300 млрд. в изграждането на 5G инфраструктура до 2025г.
Петата генерация комуникационни технологии ще бъдат един от водещите стълбове в европейската икономика през следващото десетилетие. ЕС вече предприеха мащабни стъпки, с които да ускорят навлизането на 5G технологията сред държавите-членки. Внушителните финансови инвестиции вече започнаха да утвърждават ЕС като един от водещите световни райони във въвеждането на тази иновация. Вече са проведени над 181 мащабни тества на 5G инфраструктура в 478 различни града на територията на европейския континент. Покритието на мрежата сред държавите-членки надхвърля 36%, но е концентрирано предимно в най-развитите страни. Инвестициите надхвърлят милиарди долари, тъй като 5G технологията ще допринесе за развитието на икономическия сектор и създаване на работни места. Прочувания на анализаторите показват, че ЕС може да генерира БВП, който надхвърля €11 млрд. в следващите пет години. Актуалните програми предвиждат инфраструктурата на 5G мрежи в ЕС да създаде повече от 2.4 млн. нови позиции в европейската икономика за същия период, съобщава TechRadar.     Aктуалният доклад на ETNO, която представлява интересите на операторите на телекомуникационна инфраструктура на континента показва, че е необходима инвестиция от €300 млрд. Тази сума трябва да бъде усвоена до 2024г. В противен случай няма да бъдат реализиран пълния потенциал на 5G мрежите и оптимизиране на ползите за масовия потребител. Самият капитал е разделени на две отделни пера, като €150 млрд. са предвидени са изпълнение на оптималния 5G план на ЕС. Същата сума е необходимо за ъпгрейд и поддръжка на настояща инфраструктура към по-високата скорост, която предлага технологията. Необходими са стимули за бизнеса, които да осигурят плавната транзиция на компютърните системи към 5G. Фонд на стойност €40 млрд. ще финансира подобряването на техническия потенциал на представителите на SMB сектора, тъй като 60% от тях все още не са преминали към модерни облачни платформи. В допълнение към новите работни места се очаква 5G мрежите да създадат изцяло нови начини за работа и развитие на смарт градовете, включително и намаляване на водородните емисии.   Още от Digital: EС искат безплатният мобилен роуминг да остане още десет години
DMCA.com Protection Status