Изпълнителните органи на Европейския съюз представиха серия от нови предложения, които са свързани с правилата, които трябва да следват водещите онлайн платформи като Facebook и YouTube на континента. От своя страна те са част от т.нар. Digital Single Market Strategy и е плод на изследвания, които продължиха почти една година и имат за цел да доведат до установяването на "универсален подход", който да предостави максимална полза за самите потребители. Един от основните акценти в него е достъпа на непълнолетните потребители до подобни услуги, като ЕС предвиждат да въведат много по-строги мерки за контрол, предаде TechCrunch.

 

Сред вариантите се коментират много по-сложни инструменти за удостоверяване на конкретната година на раждане ан даден човек, както и добавянето на PIN кодове за достъп до профилите им, като са предвидени промени и за т.нар. аудиовизуални регулатори. В момента тяхната дейност и другите услуги в интернет се контролира от Audiovisual Media Service Directive (AMSD), който съществува в продължение на три десетилетия, но от ЕС смятат, че еволюцията на технологиите налага създаването на изцяло различни правила. Сред някои от сегашните такива е например задължението на телевизионните оператори да излъчват най-малко 50% европейско и местно съдържание в своите предавания, като тази стойност няма да бъде променена и за в бъдеще. 

 

Услугите, които предлагат авторско съдържание или са лицензирали излъчването на такова вече ще трябва да отговорят на много повече изисквания, ако искат да продължат да оперират на територия на ЕС и ще е необходимо да показват поне 20% подобно съдържание на клиентите си. Начина, по който виждаме рекламите в интернет е друг голям приоритет в новата програма, като мерките ще се противопоставят на незадължителното използване на геоблогинг функциите и манипулирането на цените в отделните държави на базата на валутните курсове. ЕС също така искат компаниите да положат повече усилия, за да разграничат съдържанието, което промотират за своите рекламодатели, в сравнение с т.нар. "органичните" резултати от търсенето, включително и намаляването на фалшивите коментари и ревюто на дадени стоки и продукти.

 

Вижте ЕС за първи път одобриха пакет от мерки, които да гарантират сигурността ни в Интернет