Aгресивните рекламни политики на Facebook и Google са добре известни на потребителите. Двете компании разполагат с огромно количество информация за всеки профил. Taргетирането с реклами е специфична особеност на бизнес модела им, но също и впечатляващ източник на приходи.

Европейският парламент обръща специално внимание на този проблем и гласува в подкрепа на пакет от рестрикции срещу рекламните политики на технологичните гиганти. Комитетът за вътрешния пазар и защита на потребителите (IMCO) взе стратегическо решение, че на големите компании няма да им бъде позволено да комбинират лични данни за целенасочена реклама, както досега.

За в бъдеще Google и Facebook ще трябва да получат "ясно, изрично и информирано" съгласие, от страна на потребителите. Успоредно с това не е позволено да се обработват лични данни на непълнолетни лица с цел търговски цели, включително профилиране, поведенческо насочване и таргетиране на рекламите, информира TechRadar.

 

 

Настоящата система е свързана с редица нелоялни практики, които поставят крайните потребители в неравностойна ситуация. Засегнати от действията на регулаторите могат да бъдат водещи платформи в интернет, включително търсачки, социални мрежи, операционни системи, услуги за облачни изчисления, споделяне на видео и др.

Големите компании, които попадат в тази категория трябва да предлагат своите услуги в поне три държави от ЕС, които да се използват от поне 45 млн. потребители месечно. Другото изискване е да имат над 10 хил. бизнес потребители. Трябва да отбележим също, че подготвяните промени все още нямат официален характер.

Следващото обсъждане в парламентарна зала ще се проведе след месец. По всичко личи, че е само въпрос на време да бъдат одобрени промените. Ако компаниите не се съобразят с регулациите могат да получат глоба в размера на 4-20% от приходите им за предходната фискална година.

 

Още от Digital: EC ще предложи законопроект за единно зарядно за мобилни устройства през септември