Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
331 резултата за chrome
уеб браузъри
Google Chrome 77 ще улеснява управлението на отворените раздели
Google Chrome 77 ще улеснява управлението на отворените раздели
Google са се погрижили да гарантират много нови функции в последната версия на уеб браузъра. Chrome 77 вече е наличен за изтегляне от потребителите и се отличава с редица подобрения. Компанията предоставят допълнителни начини да управляваме отворените раздели в браузъра, оптимизации във вградената търсачка и още повече цветни теми за персонализация. Chrome 77 ще ви показва повечето резултати в самата URL лента, докато пишете.     Това е полезно, ако искате да пресметнете нещо или да получите бърз отговор на даден въпрос, докато сърфирате в интернет. Google са въведели промени в секцията за споделяне на съдържание в Chrome 77, съобщава AndroidPolice. Потребителите, които често отварят множество раздели в браузъра вече ще могат по-лесно да ги организират или групират в една папка. Поставянето на курсора на мишката ще покаже допълнителна информация.     Google работят над ъпдейт, който ще показва на миниатюрен прозорец цялото съдържание на страницата. Тзи функция ще е налична на по-късен етап от годината. Новата версия също така ще улеснява избора и стартирането на цветни теми, с които да промените визията на браузъра. Предвидени са пачове на настоящи бъгове в работата на Google Chrome. Може да промените в менюто с настрокки и "About Chrome" страницата дали Chrome 77 вече е достъпен за вашето устройство.     Още от Digital: Как да актуализирате Google Chrome на компютър или смартфон
браузъри
Kакви са подобренията в Google Chrome 77
Kакви са подобренията в Google Chrome 77
Компанията вече започна да разпространява новата версия на уеб браузъра за водещите платформи. Google Chrome 77 вече е наличен за устройствата с Windows, mac OS, Linux Аndroid и iOS. Актуализацията предлага "Send This Pafe" функционалност, нова Favicon анимация и отстранява настоящи бъгове. Потребителите също така могат да се възползват от "New Welcome Experience" страницата, която ще видят за първи път след като инсталират браузъра.   Новата версия на Google Chrome  aвтоматично ще ви подкани да го персонализирате, като добавите отметки за достъп до най-популярните приложения на компанията. Сред тях са Gmail. YouTube, Google Maps и др. По този начин ще можете максимално бързо да ги стартирате и да започнете да работите с тях в Chrome 77, предаде CNet. Следващата стъпка е да направите Chrome браузър по подразбиране и да се възползвате от пълния потенциал на Google.     Разработчиците ще имат достъп до два нови инструмента с имената Largest Contentful Paint и PerformanceEventTiming. Благодарение на тях могат да анализират колко бързо се зарежда основното съдържание на страницата, когато бъде стартирана от потребителя. Другото интересно подобрение се казва "Оrigin Trails" и предлага възможност да тествате нови функции и предоставите обратна връзка за начина, по който работят.   Oще от Digital: Как лесно да докладваме за съмнителни уеб сайтове в Google Chrome
Google Chrome
Как да използвате Google Chrome за генериране на сигурни пароли
Как да използвате Google Chrome за генериране на сигурни пароли
Google Chrome предлага да запазите паролите за всички ваши онлайн акаунти. Браузърът ги съхранява и синхронизира с вашия Google акаунт като част от функцията Smart Lock. Chrome също има вграден генератор на пароли, който автоматично създава силни пароли, само с едно натискане.   Ако се питате как да използвате Google Chrome за генериране на сигурни пароли, не пропускайте информацията на How To Geek.   Как да генерирате сигурни пароли? Първо, уверете се, че функцията за запазване на паролите е активирана (трябва да е включена по подразбиране). За да проверите, кликнете върху снимката на вашия профил в горния десен ъгъл и след това кликнете върху „Passwords“. Можете също да въведете chrome://settings/passwords в адресната лента и да натиснете „Enter“.     Поставете плъзгача до „Offer to Save Passwords” в  позиция „Оn“.     След това отидете на уебсайт, където искате да създадете акаунт. Когато кликнете върху полето за парола, изскачащ прозорец ще ви предложи надеждна парола. Кликнете върху „Use Suggested Password“.     Ако не се появи подкана, кликнете с десния бутон на мишката върху полето за парола и след това кликнете върху „Suggest Password“. Това ще „принуди“ изскачащия прозорец да се покаже под полето с ново, силно предложение за парола.     Това е! Завършете процеса на регистрация. След като го направите, Google запазва и съхранява паролата, така че не е нужно да помните нищо.     Как да промените съществуваща парола? Ако не сте знаели за тази функция при създаването на акаунт, пак можете да я използвате, за да промените паролата в съществуващ акаунт и да я направите по-сигурна. Влезте в акаунта с паролата, която искате да промените, и отидете в секцията, където можете да промените / нулирате паролата си. След като кликнете в полето „New Password”, трябва да се появи подкана да използвате предложението за силна парола. Кликнете върху „Use Suggested Password“.     Ако не виждате подкана, кликнете с десния бутон на мишката в полето за парола и след това кликнете върху “Suggest Password“.   Кликнете върху „Use Suggested Password” когато се появи подкана.     Кликнете върху  „Save Changes”, за да промените паролата си.     Едно предимство за използването на тази функция за промяна на паролата на съществуващ акаунт е, че може да не го актуализира автоматично в Chrome, в този случай ще трябва да го направите ръчно. Това обаче не е трудно. След като запазите новата парола, преди да напуснете уебсайта, кликнете върху иконата на ключ в полето, въведете потребителското име за този сайт и след това кликнете върху „Update Password“.     Вижте 5 полезни приложения за съхранение на пароли
Google Chrome
Google тества функция, която ще направи нотификациите по-малко досадни в Chrome за Android
Google тества функция, която ще направи нотификациите по-малко досадни в Chrome за Android
Съвременните уеб сайтове постоянно искат различни разрешения свързани с бисквитките, достъпа до локацията, но също така да ни подканват да се съгласим да получаваме нотификации. Всички тези уведомления, обаче могат да бъдат изключително досадни, особено когато сърфирате в интернет от смартфоните. Google изглежда са наясно с този проблем и вече работят над решение, с което да не ангажират толкова много вниманието ни с нотификациите в Chrome за Android.   Разработчиците на компанията вече експериментират с функция, която се казва “Quieter Notification Permission Prompts”. Както името подсказва идеята е да направи нотификациите по-малко досадни за собствениците на смартфони, които използват браузъра. Тестовата версия предлага пет различни режима на работа, а именно "Default, Enabled, Enabled (Heads-up notifications), Enabled (mini-infobars) и Disabled", съобщава xda-developers. Функцията вече е част от Canary версията на уеб браузърa.     Потребителите ще имат възможността да активират различни режими, за да блокират нотификациите по начина, който искат. Нужно е още време за тестове, но вероятно няма да чакаме твърде дълго преди да може да тестваме сами “Quieter Notification Permission Prompts”. Интеграцията на подобни функции ще ни позволи да се фокусираме към по-важните неща и съдържанието в интернет, като не ангажира вниманието ни с излишни уведомления на началния екрана на мобилните устрoйства с Android.   Oще от Digital: Десет полезни трика в Google Chrome за Android
уеб браузъри
Kaк да активираме Picture-In-Picture режима в Google Chrome
Kaк да активираме Picture-In-Picture режима в Google Chrome
Google Chrome 70 въведе функция за стартиране на "Picture-In-Picture" (PiP) режим, който може да се активира с десния бутон на мишката. Понякога е възможно да възникнат проблеми, особено ако използвате доста активно PiP. Така например в някои сайтове като YouTube трябва да използвате десния бутон в сами клип и след това да го направите още веднъж, за да видите опцията.     Другият вариант е да изтеглете допълнително разширение за уеб браузъра. В този случай ще може да стартирате "PiP", като кликнете върху икона в лентата с инструменти. Това ще активира мини плейър, с който да управлявате функцията във всички страници, дори и тези, които не са оптимизирани за вградения PiP режим в Google Chrome.   В този случай най-добрият вариант е разширението "Picture-in-Picture Extension", което е разработено от Google и може да се изтегли безплатно от Chrome Web Store. Предимствата му са, че може да се използва на всички платформи, но също така работи с всички страници в интернет, съобщава HowToGeek.   Ето как да го инсталирате:     След като натиснете бутона "Аdd To Chrome" ще трябва да се съгласите и с всички разрешения, които изисква и да изберете  "Add Extension".     Google Chrome ще ви покаже нотификация, която ви информира, че инсталацията е завършила.     Разширението на практика може да работи с всяка онлайн платформа, в която има видео съдържание, включително Facebook и YouTube. За да сложите един прозорец върху друг просто кликнете върху "PiР" иконата. Това става oще и с клавишната комбинация "Alt+P" за Windows и "Option+P" за macOS.     Активирането на разширението ще направи онази част от прозреца, където обикновено се възпроизвежда видето да стане черта. В горния ъгъл ще видите и малкия видео плейър с "PiP" видеото, което сте стартирали.     За да промените големината на прозореца трябва да плъзнете иконата в горния ляв ъгъл. Видеото може да заеме приблизително 25% от екрана.     Има как да местите клипа, като го преместите мишката. Самият плейър автоматично се закача към края на екрана, когато опитате да го придвижите в средата.   След като изгледате клипа натиснете "X" в горния десен ъгъл или иконата долу вдясно, за да се върнете до раздела, в който е пуснат клипа.     Още от Digital: Google тестват бутон за пускане и спиране на видео клипове в лентата с инструменти на Chrome
уеб браузъри
Google Chrome ще ни позволи на копираме текст от едно устройство и да го поставяме на друго
Google Chrome ще ни позволи на копираме текст от едно устройство и да го поставяме на друго
Всяко движение, което може да бъде спестено, докато използваме смартофните е добре дошло. По този начин още по-бързо и лесно ще открием съдържанието, което искаме и ще свършим работата си. Вече има как да използвате Google акаунта си, за да синхронизирате своите отметки, история на браузване и други настройки в Google Chrome. Тази функциoналност е полезна, ако ви се налага да използвате всеки ден няколко устройства.   Следващата стъпка е да се разшири обхвана на този инструмент и за текста, който копираме и поставяме в уеб браузъра. Компанията е разработила нова функция, позволяваща да го правим от смартфона към компютъра или обратно. Възможността да маркираме и синхронизираме текст от екрана на мобилната джаджа към десктопа ще се хареса на доста потребители и скоро ще може да я изпробваме сами, съобщава TechRadar.     По този начин няма да се налага да създавате друг файл, за да запазите въпросната информация. В момента функцията е налична за разработчиците в Canary канала на браузъра. Необходими са още тестове, за да се изчистят всички проблеми преди да станем свидетели на официалната премиера. Все пак едва ли ще ни се налага да чакаме твърде дълго, за да можем да копираме и поставяме текст от едно устройство на друго в Google Chrome.   Още от Digital: Как лесно да докладваме за съмнителни уеб сайтове в Google Chrome
Google Chrome 76
Kакви са подобренията в Google Chrome 76
Kакви са подобренията в Google Chrome 76
Google продължават да следват стриктно своята стратегия и вече разпространяват новата версия на уеб браузъра. Chrome 76 предлага няколко интересни подобрения, като първата от тях е свързана с Dark Mode режима. След като инсталирате новата версия самите страници в интернет вече ще разбират дали сте активирали тази функция. Ако сте го направили ще се променят динамично CSS настройките, за да рефлектират тази промяна.   По този начин например ще виждате съдържанието на тъмен фен с бели букви, което е по подходящо за очите ви, съобщава TechSpot.В случай, че сте привърженик на Dark Mode определено ви съветваме да изпробвате сами последната версия на браузъра. Chrome 76 също така подобрява възможностите на инкогнито режима, като уеб сайтовете вече няма да разбират дали използвате тази функция за поверително сърфиране в интернет.     Тази функция може да създаде проблеми на някои автори съдържание, сред които The Washington Post. Подобни издания използват бизнес модел, при който изискват потребителите да се логват в страниците, за да им показват съответното съдържание. Последната промяна в Chrome 76 е свързана с прогресивните уеб приложения, които вече ще се инсталират много по-лесно. Това ще става от нов бутон до полето за търсене.   Още от Digital: Как да актуализирате Google Chrome на компютър или смартфон
Chrome
Как да инсталирате десктоп Google Chrome разширения на смартфон с Android
Как да инсталирате десктоп Google Chrome разширения на смартфон с Android
Разширенията на Chrome са мощни инструменти, които ви позволяват да персонализирате по ваш вкус, работата си в браузъра. Доскоро обаче тази привилегия беше достъпна само при настолните компютри. Днес това е възможно и на Android устройствата благодарение на скорошна актуализация на браузъра Kiwi.   Kiwi е браузър с отворен код за Android устройства, базиран на Chromium и WebKit. Тъй като е базиран на Chromium, браузърът Kiwi има много познат интерфейс и няма да има нужда да свиквате да работите с него, но също така притежава уникални функции, което го прави уникален и полезен.   Тъй като обаче Kiwi е само базиран на Chromium, но не е Chrome, ще загубите неща като синхронизиране на профили между устройства, което означава, че ще трябва ръчно да въвеждате отметките и други подобни неща в Kiwi от Chrome.   Ако обаче искате да ползвате десктоп разширения на Chrome на Android устройството си, браузърът Kiwi ви дава тази възможност. Тази функция на Kiwi работи невероятно добре, така че ако искате да разберете как може да инсталирате десктоп Chrome разширения на Android вижте информацията на How To Geek.   1. Първо трябва да инсталирате Kiwi от Play Store. Няма процес на настройка – можете да преминете направо към сърфирането.   2. Ако вече знаете какво искате да инсталирате, отидете до Chrome Web Store, за да започнете. Тъй като в уеб магазина няма страница, която е удобна за мобилни устройства, ще трябва да се съобразите с това неудобство и да мащабирате според нуждите ви.   3. След като намерите разширението, то се инсталира точно както на работния плот: натиснете бутона „Add to Chrome”.     4. Приемете разрешението и след това му дайте няколко секунди.     Как да премахнете разширение от Kiwi 1. Ако осъзнаете, че разширение не е това, което искате може да го премахнете. За целта докоснете бутона за менюто в горния ъгъл и след това изберете „Extensions.”     2. Намерете разширението, което искате да премахнете, след което натиснете бутона „Remove”. 3. Ще се покаже диалогов прозорец за потвърждение, затова приемете, за да завършите процеса.   Вижте кaк да премахнем предварително инсталираните приложения в Android    
уеб браузъри
Нова функция позволява да изпращаме линкове към други устройства от Google Chrome
Нова функция позволява да изпращаме линкове към други устройства от Google Chrome
Google вече започнаха да разпространяват Chrome 77 до потребителите. Новата версия на уеб браузъра може да се изтегли за Windows, macOS, Linux, Android и iOS. Eдна от най-интересните функции в Chrome 77 е опцията да изпращате линк до други устройства.   По този начин лесно можете да синхронизирате желаните от вас URL адреси между компютъра или смартфоните. Същото можете да направите и със запазените отметки в браузъра. Ето как да изпратите линк между двет устройства в Chrome 77:   Kак да изпратите отворен раздел от десктоп версията на Chrome 1. Маркирайте URL адреса на връзката, която искате да споделите. 2. Кликнете върху иконата с формата на лаптоп и изберете устройство от списъка. 3. Нотификация ще ви съобщи, че успешно сте изпратили линка. 4. Можете да го направите също с десен бутон и опцията "Send To".     Kак да изпратите линк в Google Chrome от смартфона 1. Отворете менюто с хоризонталните черти в горния десен ъгъл. 2. Изберете опцията "Share". 3. Натиснете "Send To Your Devices". 4. Въведете устройството, на което искате да изпратите линка. 5. Уведомлениe ще ви съобщи, когато URL-а е изпратен.     Новата функция може да представлява малка промяна, но ще улесни работата на доста хора. Това важи с пълна сила за хората, които активно използват Google Chrome от няколко различни устройства. Вече ще са необходими само няколко кликвания, за да отворите линк на компютъра и да продължите да го четете от смартфона, когато сте в движение.   Още от Digital: Как да върнете фабричните настройки на Google Chrome
Google Chromecast
Как да използваме Google Chromecast на iPhone
Как да използваме Google Chromecast на iPhone
Google Chromecast e популярна серия от джаджи, които са едни от най-достъпните устройства за стрийминг на пазара. Стандартната версия може да се купи за около $35. Google Chromecast позволява не само да стартирате музика, да разглеждате снимките от смартфона или да пускате видео. Джаджите включат интеграция на другите популярни услуги и приложения на Google и предлагат още повече функционалности.   Собствениците на iPhone също могат да се възползват от предимствата на Chromecast и да ги използват стрийминг на аудио и видео само с няколко кликвания на началния екран. Ето как да настроите смартфона и да се възползвате от пълния потенциал на мултимедийните джаджи Google Chromecast и да се наслаждавате на любимото си съдържание, според BusinessInsider.   Как да свържете Google Chromecast към iPhone   1. Поставете джаджата в HDMI порта на своя телевизор или друго мултимедийно устройство. 2. Изтеглете и отворете приложението Google Home на iPhone. 3. Свържете своя Google акаунт, включете Bluetooth и се логнете в Wi-Fi мрежата.     4. След като изберете име на своя Google Chromecast ще можете да управлявате работата му директно от смартфона, чрез мобилното приложение Google Home.     5. Приложението функционира като контролен център за Google Chromecast. Така можете да пускате музика от Google Play или от други стрийминг услуги. Има как да избирате звука да се възпроизвежда само в отделни стаи и много др.     6. По същият начин има как да контролирате силната на звука на iPhone, да отваряте снимки от акаунта си в Google, но също да създавате и добавяте потребители към своето устройство.   Как да използваме функциите за стрийминг на Google Chromecast от iPhone   1. След като сте инсталирали Google Home ще видите малка "Chromecast" икона в горния десен или ляв ъгъл, след като отворите приложението на iPhone.     2. Изберете желаното от вас "Cast Device" устройство и кликнете върху опцията "Cast", за да започнете стрийминга. 3. Google Chromecast работи като изпраща линк директно от iPhone. Това означава, че понякога мултимедията ще продължи, дори ако спрете стрийма от смартфона. 4. В този случай най-добре е да се върнете в Google Home приложението и да спрете възпроизвеждането.   Още от Digital: Android TV или Google Chromecast – кой е по-добър вариант
уеб браузъри
Нова функция ще улеснява управлението на табове в Google Chrome
Нова функция ще улеснява управлението на табове в Google Chrome
Mобилните версии на уеб браузърите получават повечето от функциите на десктоп клиентите, което значително улеснява потребителите. Въпреки това един от основните фактори при избора на подобно приложение е начина, по който управляваме отворените раздели със съдържание. Възможността бързо да превключвате между тях и да откривате информацията, която ви трябва е ключова при избора на браузър за смартфоните.   Всички водещи заглавия предлагат различни решения на този проблем. Така например специалистите на Google вече работят над нова функция за управление на отворените раздели в Chrome за Android. Компанията провежда тестове с  опцията "Enabled tab switcher long-press menu". Продължителното задържане на бутона "Таbs" ще ви покаже допълнителни бутони като "Close Tab", "New Tab" и "New Incognito Tab", предаде xda-developers.     Досега бе необходимо да кликнете върху "Tabs" бутона, за да затворите отворен раздел или да стартирате менюто, за да видите другите два таба. Функцията е част от Canary версиите на браузъра за разработчици, но вероятно скоро ще е достъпна и за обикновените потребители. След като е налична ще можете да я активирате в Chrome за Android като въведете в URL лентата следната команда: "chrome://flags#tab-switcher-longpress-menu".   Oще от Digital: Google тества функция, която ще направи нотификациите по-малко досадни в Chrome за Android
Google Chrome
Google обещава да направи Chrome по-труден за проследяване от рекламодателите
Google обещава да направи Chrome по-труден за проследяване от рекламодателите
Google и Facebook продължават да бъдат под голямо напрежение заради начина, по който използват личната ни информация в интернет. Именно заради това компаниите вече бяха подканени да въведат промени в начина, по който работят популярните им услуги. Google искат да ни предоставят повече контрол над всички данни споделяни с рекламните партньори на компанията. Именно заради това ще бъде създаден нов набор от стандарти, който се казва "Privacy Sandbox".   Както името подсказва идеята на проекта е да допринесе за създаването на интернет, където поверителността на информацията е основния приоритет. Въвеждането ми ще предпазва потребителите и ще затруднява работата на рекламодателите, които вече по-трудно ще виждат ключови данни за потребителите, като историята им на браузване в Google Chrome. Компанията ще ни представи и допълнителни функции, с които да блокираме споделянето им с трети страни.     Google ще показва в реално време повече данни за информацията, която споделя с рекламодателите. Все пак промените няма да спрат напълно таргетираните реклами. Популярният браузър ще опита да се справи с този проблем, като предостави повече свобода и контрол на самите потребители. Интеграцията на "Privacy Sandbox" ще стана на етапи и тепърва ще разбираме повече за плановете на бъдещите планове на компаняита да направи Chrome по-добър браузър.   Още от Digital: Kак да актуализирате Google Chrome на компютър или смартфон
уеб браузъри
Как по-лесно да преминем от Google Chrome към Mozilla Firefox
Как по-лесно да преминем от Google Chrome към Mozilla Firefox
Google Chrome е най-популярният браузър с огромна разлика пред своите конкуренти. Въпреки това не е гаранция, че няма да изпитате проблеми, докато работите с него. Много често Google са обвинявани, че Chrome изразходва твърде много системни ресурси, което в повечето случаи се дължи на рекламните скриптове на компанията. Един от последните доклади на The Washington Post дори определи уеб браузъра като "софтуер за наблюдение и следене на потребителите", предаде Mashable.   Това не е първият път, в който Google са обвинявани, че толерират своите бизнес интереси пред сигурността на потребителите. Именно заради това доста хора предпочитат да преминат към конкурентен браузър, като в повечето случаи избора им е свързан с Mozilla Firefox. Заглавието се разработва от неправителствена организация, която не разчита на личните ни данни, за да генерира приходи и дори ни защитава от подобни практики. Моzilla Firefox не отстъпва на Google Chrome и дори го превъзхожда.     За да синхронизирате отметките си е нужно да отворите последователно "Bookmarks>Show Bookmarks" във Firefox. Кликнете върху "Import Data From Another Browser". Повечето разширения и блокери на реклами за Chrome са достъпни и в онлайн магазина на Firefox. Ако искате да направите Mozilla Firefox да е браузъра по подразбиране просто кликнете върху "Preferences" в менюто и изберете опцията "Make Default". Така всеки линк вече ще се отваря в Mozilla Firefox, а не в Google Chrome.     Още от Digital: Oсем лесни начина да синхронизирате информацията си в Мozilla Firefox и Google Chrome
уеб браузъри
Колко популярни са разширенията за Google Chrome
Колко популярни са разширенията за Google Chrome
Разширенията представляват удобен начин да персонализирате работата на уеб браузъра. Google Chrome предлага богата колекция, предоставяща разнообразни опции за избор на потребителите. Всъщност точната цифра на разширенията в Chrome Web Store е 188 620, според последните данни на Extension Monitor. Новият им доклад очертава доста тревожна тенденция, тъй като голямата част от налично съдържание за уеб браузъра в Chrome Web Store всъщност не се използва от потребителите.   Тестовете на Extension Monitor разкриват, че половината разширения за Google Chrome имат по-малко от 16 инсталации, което е доста нищожна цифра. Това означава, че поливната от тях могат да се категоризират като недействителни и съдържание, което не привлича интереса на потребителите. Със сигурност подобно твърдение променя концепцията за разнообразната екосистема изградена от Google в Chrome Web Store. От данните разбираме, че 10% от плъгините имат 0 инсталации.     Техния брой е 19 379, като 25 540 от разширенията (13%) имат по един единствен активен потребител. Проучването потвърждава, че 87% от съдържанието е изтеглено по-малко от 1000 пъти, съобщава ZDNet. Tук е момента да отбележим, че Google Chrome има потребителска база от над 1 млрд. души, което на практика представлява сериозна възможност за разработчиците на разширения. Едва 13 заглавия са регистрирали над 10 млн. инсталации в Chrome Web Store.     Още от Digital: Шест полезни разширения за Google Chrome, които си заслужава да пробвате
уеб браузъри
Google ще блокира вредните разширения в Chrome от 15 октомври
Google ще блокира вредните разширения в Chrome от 15 октомври
Името "Project Strobe" може да не ви е познато, но това е нова инициатива на Google, която заслужава вниманието ви. Това представлява мащабния опит на компанията да се справи с разширенията, които събират лични данни на потребителите в Google Chrome. Сега разбираме, че "Project Strobe" ще започне да се използва от уеб браузъра от 15 октомври и така ще предложи на потребителите ефективен начин да се справят с този проблем, съобщава VentureBeat.   Самият проект не само ще въведе промени в работата на уеб браузъра, но е свързан с изисквания за разработчиците. Заглавията им трябва да бъдат оптимизирани за новите изисквания или в противен случай няма да са налични за изтегляне от Chrome Web Store. Така компанията се опитва да подобри сигурността на уеб браузъра, като отстрани един от най-големите му недостатъци. Разширенията вече ще изискват лична информация за нас, само когато това е необходимо.       Другото важно изискване е всеки разработчик да създаде собствена декларация за сигурност. В нея ще бъде описан в детайла начина, по който работи разширнието и достъп до какви дани получава във всеки момент. Google също така ще подобрят филтрите на Chromе, за да откриват по-лесно и бързо подобно съдържание в интернет. Всички тези мерки са само част от стратегията на компанията да превърне Chrome най-безопасния уеб браузър за потребителите.   Още от Digital: Как да актуализирате Google Chrome на компютър или смартфон
уеб браузър
Осем разширения за Google Chrome и Mozilla Firefox излагат на риск данните на 4 млн. потребители
Осем разширения за Google Chrome и Mozilla Firefox излагат на риск данните на 4 млн. потребители
Разширенията за популярните уеб браузъри представляват удобен начин да ги персонализирате и оптимизирате работата им, съобразно личните си предпочитания. Google Chrome и Mozilla Firefox предлагат разнообразна колекция от плъгини и разширения, но дори и това не гарантира, че са напълно безопасни за потребителите. Винаги трябва да бъдем много внимателни какво съдържание инсталираме в уеб браузъра, Експерти по сигурността, ръководени от Сам Джадали откриха осем разширения, които излагат на риск 4 млн. потребители.   Въпросните заглавия незабелязано събират лична информация като детайли за медицинското досие или данни за кредитни карти. Това се случва, чрез линкове, заглавия, URL адресите всеки път, когато взаимодействаме с интерактивното съдържание на дадена страница в уеб браузъра. Повечето от разширенията са копирали историята на сърфиране на потребителите, която след това е ъплоудната в услугата Nacho Analytics. Заглавията са безплатни и са налични за Google Chrome и Mozilla Firefox, предаде TechRadar.     Засегнатата информация включва имейли, съобщения, прикачени файлове GPS локация, данни за интернет покупки и онлайн транзакции.Имената на зловредните разширения включват "HoverZoom", "SpeakIt!", "FairShare Unlock", "SuperZoom", "SaveFrom", PanelMeasurement, "Branded Surveys" и "Panel Community Surveys". Най-много потребители използват "SpeakIt!", където цифрата е над 1.4 млн. докато "FairShare Unlock" е с над 1 млн. инсталации. В същото време "HoverZoom" и "Panel Measurement" са изтеглени от над 800 хил. и 500 хил. души.   Още от Digital: Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други