Boeing демонстрираха за първи път възможностите на следващата голяма иновация в сферата на авиацията с първия публичен тест на концептуалния Boeing 777X. Всъщност под това име се крие впечатляваща машина, която има толкова голям размах на крилете, че се нуждае от допълнителни сгъваеми криле, за да е съвместима с терминалите на съвременните летища. Финалната версия се очаква да се превърне в най-големия реактивен самолет с два двигателя в света с размах на крилата от 72 метра. 

 

 

Това е най-високата стойност на този показател в цялата 120-годишна история на Boeing в разработката на пътнически самолети. Сгъваемите крила имат заключващи механизми, които им позволяват да се движат нагоре и надолу, което намалява размаха на крилете до 65 метра. Уникалната конструкция и аеродинамичните линии на Boeing 777Х ще намали разхода на гориво с поне 12%, в сравнение с Airbus A350. Boeing твърдят, че този дизайн е иновация за пътническите самолети

 

 

Ако всичко върви по план финалните версии на летателния апарат ще са достъпни през 2020г. Boeing ще продължат да работят усилено със своите партньори, за да подобрят дизайна и да извлекат максимума от възможностите на допълнителните крила в 777X. Първоначалните планове са компанията да не съхранява горивото в секциите около тези модули. В момента сгъваемите структури на крила се използват масово във военните машини.

 

Oще от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737