Водещите производители на батерии за електромобили и фабриките им са разположени в Азия. Този факт създава известни затруднения на европейските компании, особено ако се нуждаят от повече доставки за новите си хибриди. BMW решиха да променят стратегията си, като отстранят проблема, сключвайки сделка с китайският бранд CATL. Името е съкращение от Contemporary Amperex Technology Ltd., а финансовите параметри на споразумението достигат до внушителните $4.7 млрд. 

 

Плановете им предвиждат BMW да изкупуват голяма част от батериите, които произвежда CATL в Ерфурт, Източна Германия. Предвидени са и допълнителни доставки за новите електрически автомобили на компанията, които ще дойдат от съоръженията им в Азия, предаде CNet. Добиването на необходимите материали за производството ще бъде ангажимент на CATL. Крайната цена ще бъде намалена с договаряне на по-евтини такси за покупка на материали като кобалт и литий.

 

 

Анализаторите смятат, че с тази сделка BMW ще се опита да си спечели важно преимущество пред останалите производители на автомобили от Германия. Все още не знаем кой ще бъде първият модел на компанията, който използва батериите на CATL и кога ще стартира продажбите му на пазара. Набавянето на достатъчен брой компоненти за бъдещите хибриди на BMW е много важен фактор, от който зависи стратегията им в индустрията.

 

Oще от Digital: BМW искат да заменят ключовете за автомобили със смартфони в бъдещите си модели