Рекламите са навсякъде около нас в уеб пространството и това не е случайно, тъй като са водещ източник на приходи за компании като Google и Facebook. Toва е причината досадните и все по-интерактивни съобщения, които виждаме в любимите ни приложения и сайтове да са ключови за бизнеса им. 

В крайна сметка повечето от нас са дали съгласието си да използват услугите им безплатно, но в замяна да споделят лични данни за активността си с Google и Facebook. Именно заради това рекламите ще продължат да имат фундаментално значение за технологичните гиганти и да бъдат неизменна част от ежедневието ни. 

Сридхар Рамасвами е бивш служител на Google, който е избран за вицепрезидент на дивизията за реклама и търговия през 2013г. В следващите няколко години той е натоварен с нелеката задача да управлява и разширява империята на Google, която генерира $115 млрд. под негово ръководство за период от пет години. 

Това включва рекламите в Google Search, YouTube, както и уеб сайтовете, използващи платформата AdSense.

 

 

Въпреки казаното дотук, Сридхар Рамасвами напуска компанията разочарован заради конфликта на интереси, който се създава между Google и крайните потребители. След като вече не е служител на компанията той се насочва към идеята да създаде търсачка от ново поколение, която не възпроизвежда реклами. 

По този начин потребителите не само ще откриват релевантна информация, но и ще могат да си спестят досадните реклами и тракери, които ни следят в интернет. Сридхар Рамасвами привлича към своята кауза друг бивш служител, който се казва Вивек Рагунатан и съвместно основават компания с името Neeva.

Двамата създават търсеща машина, която гарантира поверителността на личните данни, но също така ви позволява да откривате точно това, което искате дори да е скрито в забранен файл в Gmail или друг документ, който не знаете къде се съхранява. Резултатите се генерират от базата данни на Bing, като търсачката използва Apple Maps за навигация. 

За да премахнат рекламите и да финансират този проект Neeva подканват своите потребители да платят абонаментна такса, чиято стойност, обаче все още не е известна.

 

Още от Digital: Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.