Teхнологиите и създаването на много нови материали от учените по цял свят днес ни позволят много по-бързо да строим високи сгради, които не само впечатляват със своя дизайн, но и са устойчиви дори на най-екстремните атмосферни условия. Бъдещето на архитектурата, обаче се оказва, че не е свързано с тези иновации а с материал, който от десетилетия използваме масово в своето ежедневие, а колкото и странно да звучи това е лепилото. Според много анализатори и строителни компании използването му в сглобяването на механичните компоненти на небостъргачите може да улесни и направи много по-евтин този процес, предаде Geek. 

 

В момента лепилото се използва в създаването на самолети и за прилепване на различни части при производството на автомобили и е само въпрос на време да навлезе масово в много по-големи архитектурни съоръжения и сгради. Изборът на лепило заедно с предимствата на композитни материали като въглеродни влакна, панели от фибростъкло и други структурни пластмаси ще съкрати времето за построяването им, но също ще намали цената и ще подобри здравината на конструкцията. Създаването на небостъргачи по този начин е много по-надеждно от закрепването на компонентите с традиционните болтове и винтове, но все още има няколко проблеми, които трябва да бъдат решени.

 

Първият от тях е свързан с това, че лепилото не представлява закрепващ елемент, като с течение на времето неговите качества се влошават и вече се провеждат много експерименти, които да подобрят неговите възможности. Няколко строителни обекта, които са конструирани с помощта на конструкции с въглеродни влакна и архитектурни лепила вече са реалност, като добър пример в това отношение е The Bridge, който бе създаден от дизайнери и специалисти от University of Maine като част от иновативния Backpack проект. Можем да сме сигурни, че в следващите няколко години ще видим много повече сгради и дори небостъргачи, които използват тази нестандартна техника на построяване.

 

Възможно ли е да се построят сгради на повърхността на Марс