Глобалният пазар на таблети продължава да изпитва силната конкуренция на устройства като смартфони и ултратънки лаптопи с тъчскрийн дисплеи. Продажбите в този сегмент намаляват от няколко тримесечия насам, което създава големи затруднения на производителите. Аpple, Samsung и Huawei са трите водещи бранда в пазара на таблети и единствените, които генерират приходи. Всичко това е накарало Asus да преосмисли своите бизнес планове в тази пазарна ниша. 

 

Последните данни на xda-developers разкриват, че тайванският производител вече е започнал да информира доставчиците на компоненти, че не планира да представя повече таблети. Успоредно с това компанията ще спре да създава нови бройки на настоящите си предложения в този сегмент. По този начин Asus предпочитат да насочат вниманието си към други продуктови категории, които обещават по-високи приходи и потенциални възможности за развитие. 

 

 

Водещ акцент в стратегията на компанията в мобилната индустрия ще бъдат смартфоните с бранда ZenFone, както и геймърската им серия ROG Phone. Излизането от бизнеса с таблети е логично решение, което ще позволи на Asus да се насочат към създаването на по-добри смартфони, които се радват на все по-голяма популярност сред потребителите. Все още не знаем дали компанията вече работи над устройство с гъвкав дисплей, което се превърна в основен тренд зa индустрията през 2019г.

 

Още от Digital: Asus ZenBook Flip 14 е най-тънкият хибрид между лаптоп и таблет в света