Eкип от астрономи направиха впечатляващо откритие, след като локализираха най-голямата звезда във Вселената. Уникалният космически обект е кръстен от тях с името "J0740+6620" и има маса, която е 700 хил. пъти по-голяма от тази на Земята. Изчисленията на учените показват, че звездата е 2.17 пъти по-масивна от Слънцето, което на свой ред е 330 пъти по-голямо от машата планета. Заключението на астрономите е, че този обект е толкова огромен, че не би трябвало да съществува.

Всъщност това е най-доброто доказателство колко голям може да стане даден обект преди да бъде погълнат от черна дупка. Другата изключително интересна характеристика на "J0740+6620" е, че има много странна форма, като диаметъра е не повече от 24 километра. Този факт още повече изумява учените с оглед факта, че това е най-голямата неутронна звезда, която сме откривали досега. Разстоянието между "J0740+6620" и Земята е 4600 светлинни години, съобщава Mirror.Co.Uk.

Неутронните звезди са толкова масивни, че предизвикват унищожителни деформации и странни свойства във вътрешността си. Обикновено тези обекти се създават от изгорелите ядра на мъртвите звезди, което е причината температурите на повърхността да надхвърлят милиони градуси. Другите им характеристики включват изключително силна радиация и интензивни магнитни полета. Времето ще покаже колко дълго "J0740+6620" ще продължи да е най-голямата откривана неутронна звезда.

Още от Digital: NASA ще отглеждат плодове и зеленчуци в Космоса