Аpple манипулират резултатите от търсенето в App Store по такъв начин, че мобилните приложения на компанията се показват на водещо място за сметка на конкурентите им. Това е само един от методите, с които технологичния гигант се опитва да накара повече потребители да използват услугите им. Независимо проучване на TheWallStreetJournal твърди, че в повече от 60% от обикновените категории на първо място се показват мобилните приложения на компанията.

 

Всичко това се дължи на специфичния начин, по който алгоритмите на Apple индексират съдържанието в App Store. Изненадващото е, че софтуера на компанията оглавява дори категории, в които очевидно изостава от конкурентни предложения на Google, Amazon или други водещи разработчици. Добър пример в това отношение е Apple Books, което дори няма рейтинг от пет звезди, но въпреки това продължава да бъде номер едно в "Books" секцията на онлайн магазина.

 

 

 

Google Maps и Waze са най-популярните приложения за навигация, но са изпреварени от Apple Maps. Oт Apple твърдят, че не оказва подобно влияние върху класирането на приложенията. Компанията твърди, че рейтинга им се определя като комбинация от 42 независими фактора. Със сигурност това не е първият път, в който Apple са обект на подобни обвинения. Все пак имайте предвид, че е възможно да се използват такива практики при промотирането на приложения в App Store.

 

Още от Digital: Собствениците на iPhone могат да съдят Apple заради монополни практики в Аpp Store