Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
999 резултата за apple
Apple
Аpple отново изпревари Samsung по продажба на смартфони
Аpple отново изпревари Samsung по продажба на смартфони
Световният пазар на смартфони се развива доста динамично през последните две години. Анализаторите подцениха влиянието на Huawei, които се утвърдиха като водещ фактор в мобилната индустрия. Неочакваното развитие довело до търговските санкции на САЩ, обаче промениха значително плановете на компанията и баланса на силите при смартфоните. Компанията запази силно влияние и успя да продаде повече от 200 млн. продажби през изминалата година. Въпреки това ембаргото направи невъзможно постигането на голямата цел на Huawei, а именно да изпреварят Samsung. Избухването на пандемията от коронавирус преди малко повече от година също оказа силно влияние на глобалния пазар на смартфони. Стагнацията и слабото търсене свиха пазарния дял на доста от водещите производители. Xiaomi е един от малкото брандове, които успяха да се възползват и да разширят позициите си в глобален мащаб от началото на кризата с COVID-19. Така например вече ви съобщихме, че Xiaomi изпревариха за първи път Apple и вече са третият най-голям производител на смартфони.     Aктивността на потребителите през последните седмици допринесе за възстановяването на мобилната индустрия. Apple също се похвали с впечатляващи продажби на своите смартфони, предимно от iPhone 12 серията. Само преди седмици компанията потвърди, че над 1 млрд. потребители използват iPhone. Солидните продажби на 5G смартфони са позволили на Apple да възстанови загубените си позиции и отново да станат по-голям производител от Samsung. Последните данни в доклад на Gartner разкриват, че през четвъртото тримесечие на 2020г. са реализирали продажбите на 79.9 млн. версии на iPhone. По този начин Apple отчита 14.9% дял на годишна база. Втората позиция е за Samsung, чиито доставки достигат до 62.1 млн., което е спад от 11.8%. Третият най-голям производител за периода е Xiaomi, които продават 43.4 млн. смартфона и могат да се похвалят с 33.9% ръст. Общите продажби от 384.6 млн. регистрират спад от 5.4% през четвъртото тримесечие на 2020г.   Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
приложения
Приложението Apple TV вече е достъпно за стрийминг джаджата Chromecast с Google TV
Приложението Apple TV вече е достъпно за стрийминг джаджата Chromecast с Google TV
Вероятно сте чували за джаджите Google Chromecast, които има размери на USB флашка и позволяват да стриймвате съдържание на големите екрани на телевизорите.  Teзи устройства не използват потребителски интерфейс, вместо това възпроизвеждат мултимедия, която качвате от външни устройства, като смартфони, лаптоли и др. Увеличава се броя приложения, които са налични с активиран Chromecast. Те имат специален бутон Cast, който ще копира визуалният и аудио изхода им на телевизионния екран. Цените варират между $30-$70, което е една от причината все повече потребители да проявяват интерес към Chromecast. Google изглежда са доволни от настоящия успех на джаджите за стрийминг и ще продължат да развиват екосистемата. Най-атрактивното устройство с този бранд се казва Google Chromecast with Google TV и от края на миналата година се продава на цена от приблизително $50. Aко все още не сте преценили дали се нуждаете от подобно устройство ще ви информираме за любопитна интеграция, която може да улесни личния ви избор.     Аpple и Google са конкуренти, но и намират винаги начини как да си партнират, когато това има полза за двете страни. Компаните са постигнали договорка, която позволява на приложението Apple TV да работи с Chromecast with Google TV. Това е още един забавен начин да се наслаждавате на разнообразния каталог от съдържание, което предлага платформата. След като инсталирате приложението и се логнете ще имам как да гледате любимите телевизионни шоута и сериали в 4K HDR качество. Необходимо е телевизора, който имате също да поддържа функцията. Персоналният асистент Google Assistant също ще улеснява управлението на съдържанието, позволявайки да откривате и стартирате видео само с гласови команди.   Още от Digital: 7 полезни неща които може да правите с Google Chromecast
Fortnite
Създателите на Fortnite заведоха дело срещу Apple в Европа
Създателите на Fortnite заведоха дело срещу Apple в Европа
Epic Games са популярно име сред любителите на игрите, тъй като са разработчици на Fortnite. Това е хитово заглавие, което се радва на невероятна популярност сред мобилните устройства. За разлика от традиционните методи за инсталиране играта можеше да се инсталира от уеб сайта на компанията. По този начин Epic Games успяват да заобиколят таксата от 30%, която изискват Google и Apple, за да промотират Fortnite в Google Play и App Store. Все пак компанията успя да постигне договорка и oт месеци предлага играта за Android. Затвореният характер на iOS, обаче не позволява на разработчиците да предложат заглавието в App Store. Ситуацията ескалира до такава степен, че Epic Games предприеха съдебни действия срещу Apple. Обвиненията са за нелоялни бизнес практики, които вредят на естествената конкуренция. Представителите на компанията също така срещнаха подпрепа от други компании в индустрията. Вече ви съобщихме как водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store. Основото искане е да не отделят 30% от приходите си на Apple.     Oтношенията между двете страни ще продължат да бъдат изострени и през годината. Epic Games са завели официално антитръстово дело срещу Apple на територията на ЕС, информира FinancialTimes. Tова е поредният епизод от сагата между разработчиците на Fortnite и създателите на iPhone. Официалното изявление на компанията уточнява, че въвеждането на 30% такса за съдържанието в App Store е мярка, с която умишлено се затрудняват софтуерните разработчици. Успоредно с това Epic Games твърдят, че действията на Apple умишлено елеминират всякакви възможности за конкуренция при промотиране на приложения и мобилни плащания. Всичко това ограничава крайния потребител, но е дългогодишна практика, с която Apple генерират внушителни приходи. Мотивите на Epic Games са, че настоящите правила вредят на всички освен на Apple. Потребителите трябва да имат свободата сами да изберат какви приложения и от какви източници да инсталират на своите устройства.  По този начин Apple могат да правят каквото си иска и например могат да увеличат сегашната такса от 30% до 50%, 70% или 100%.   Още от Digital: Какви промени могат да настъпят в App Store заради конфликта на Epic Games с Apple        
Apple Car
Nissan е бил следващият избор за партньор на Apple в разработката на автономни автомобили
Nissan е бил следващият избор за партньор на Apple в разработката на автономни автомобили
Apple винаги търсят начини как да предложат нещо различно на потребителите и да разширяват бизнеса си в нови пазарни ниши. Най-популярните продуктови категории за компанията са iPhone, iPad, Маc и Apple Watch. В полезрението на Apple попадат още технологиите с виртуална реалност и дори автомобилите. Концепцията за Apple Car e aктивен проект на компанията от няколко години. Вече ви информирахме, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Корейският производител изглежда като подходящ партньор, който разполага и с фабрика за създаване на 100 хил. автомобила годишно за Apple. Въпреки усилените преговори, продължили няколко седмици не се стигна до споразумение между двете страни. Oт Apple не се отказват от амбициозните си планове и вече са се свързали с представители на Nissan. Целта на евентуалното партньорство е разработката на автономен електромобил от ново поколение, който е проектиран от Apple. Плановете на технологичния гигант предвиждат до края на 2024г. да предлагат подобен продукт на своите клиенти.     Първоначалните разговори разделят мнението на двете компании по отношение на брандинга на електромобила. От Apple са поискали да използват собствено име в популяризирането на съвместното превозно средства. Nissan не са убедени, е това е оптималния вариант и засега не са дали съгласието си. Двете компании не са коментирали официално ситуацията, но според Nikkei вече са установени контакти с поне шест производителя. По този начин Apple обмисля всички възможности за партньорства, които да ускорят премиерата на Apple Car. Реализацията на проекта ще премине през няколко ключови етапи, включително и с услуга за автономен превоз, която да демонстрира предимствата на технологията. Автомобилите са следващата пазарна ниша, която Apple иска да покори, но това изисква доста инвестиции и време за научни разработки.   Още от Digital: Първият електромобил на Apple ще бъде напълно автономен
Google
Как Google планира да ограничи проследяването в приложенията за Android смартфони
Как Google планира да ограничи проследяването в приложенията за Android смартфони
Teхнологичните компании разчитат на различни източници на приходи, с които развиват своя бизнес. Apple разчитат предимно на продажбите на хардуер, докато Google и Facebook са лидери в сферата на рекламата. Софтуерните иновации предоставят все по-добри методи за следене и тартетиране на потребителите. Това е широко дискутирана тема, особено през последните седмици, когато възникна конфликт между Facebook и Apple. Конкретният мотив за ескалиране на напрежението между тях е нова функция в iOS 14, която ще показва какви данни използват приложенията преди да ги изтеглим. По този начин можете не само да видите какви разрешения изискват, но и да ограничите таргетирането. Аpple още не са започнали да показват нотификация, с която можете или да се съгласите или да блокирате следенето от приложенията, но това ще се случи скоро. От Bloomberg твърдят, че Google обмислят да въведат подобни промени в Android в опит да подобрят сигурността и предоставят по-голяма свобода на своите потребители.     Новата функция е в ранен етап на разработка и за разлика от App Tracking Transparency в iOS 14 няма да възпроизвежда съобщение на екрана. Вместо това Google искат да предложат по-ефективен инструмент, който блокира нежеланото съдържание. Компанията търси баланс между тази характеристика и възможността рекламните им партньори на генерират приходи. Последните версии на Chrome са базирани на Privacy Sandbox проекта, който спира бисквитките от трети страни, но все пак позволява възпроизвеждането на реклами. Google ще опитат да постигнат сходен ефект с интеграцията на новата функция, която може да им позволи да увеличат $100 млрд. приходи, които компанията генерира от реклами годишно.   Още от Digital: Как да подобрите сигурността на Android смартфон
Apple Maps
Аpple Maps вече позволява да докладваме инциденти на пътя и ограничения на скорост
Аpple Maps вече позволява да докладваме инциденти на пътя и ограничения на скорост
Apple Maps е конкурентно приложение за навигация, което е предварително инсталирано на iOS устройствата. Компанията влага много усилия, за да превърне заглавието в достатъчно добра алтернатива на Google Maps. Последният ъпдейт предлага още една интересна функционалност, която вероятно ще допадне на потребителите. За да се възползвате от последните новости в Apple Maps е необходимо да актуализирате към iOS 14.5 Beta. След това ще можете да използвате една от най-полезните функционалности на Waze и Google Maps. Tова е опцията да докладвате за инциденти и опасности на пътя, както и за ограниченията на скоростта в различните райони. По този начин всеки потребители може да добави полезна информация, която след това да е видима за всички останали в Apple Maps. Oт компанията са добавили нов "Report" бутон, с който можете бързо и лесно да въведете подобни данни и да информирате останалите потребители на приложението за навигация. Трябва само да изберете каква ситуация докладвате от трите възможности: "Accident", "Hazard" и "Speed Check".     Новият интерфейс на приложението е наличен и за CarPlay версията на Apple Maps. Включването на новата функция е сериозен ъпгрейд, който ще направи приложението още по-полезно. Конкурентните платформи за навигация отдавна поддържат подобни режими. На този етап подобренията в Apple Maps са в бета фаза на разработка. Тепърва можем да очакваме допълнителни подобрения и вероятно още повече възможности да докладваме различни инциденти и ситуации на пътя. Google Maps вече позволява да го правим, когато има ремонт, необичайно забавяне на движението, повреден автомобил на пътното платно и др. Apple вероятно ще възприемат подобен подход, като периодично актуализират своето приложение. с нови функционалности. Според непотвърдена информация е стартирала работа над инструмент за добавяне на коментари и снимки и самите потребители в Apple Maps. По този начин компанията се надява да подобри достатъчно приложението, за да накара повече хора да го използват в своето ежедневие.   Oще от Digital: 5 полезни функции в Apple Maps, които е добре да знаете
Apple
Съдят Apple заради неправомерно използване на патенти свързани с Face ID и камерите на iPhone
Съдят Apple заради неправомерно използване на патенти свързани с Face ID и камерите на iPhone
Apple обичат да експериментират с технологии, които подобряват работата на камерите в смартфоните. iPhone винаги е предлагал впечатляващи възможности за правене на снимки и видео клипове, независимо от околните условия. Няма да е пресилено да кажем, че Face ID e една от най-отличителните характеристики на смартфоните на Apple. Компанията дори откри как да се справи с един от най-големите проблеми на технологията, тъй катo Apple патентова Face ID технология, която използва картографиране на топлината на лицето. Най-голямото предимство на този метод е, че ще позволи да отключвате смартфоните без да премахвате защитната маска. Досега това бе едно от най-желаните подобрения в софтуера от страна на потребителите. Независимо от подобренията, обаче Apple отново се озоваха в центъра на конфликт, който включва и други компании. Технологичният гигант е изправен пред съдебно дело, което повдига обвинение за нарушение на пет патента, описващи как работят камерите на смартфоните. Самият иск вече е входиран в Окръжният съд на Тексас, съобщава GizChina.     Съгласно информацията Apple неправомерно използва в своите популярни устройства технологии, които "улесняват взаимодействието със смартфоните". В това число влизат класически функции на камерите за запис на видео и снимки, но също системата за отключване на устройства. Делото е заведено срещу компанията от Gesture Tehnology Partners, които твърдят, че Apple използва пет от уникалните им разработки. Системното нарушаване на интелектуалната собственост от толкова влиятелен бранд изисква предприемане на незабавни действия. От Gesture Technology Partners са предоставили доказателства, че функции като Smart HDR, Face ID и оптичната стабилизация на изображенията използвани от iPhone нарушават пет технологии на компанията. Създателят на Gesture Technology Partners се казва Тимъти Приор и в миналото си е партнирал с Apple. Apple са купили цялото портфолио от "Multi-Touch" патенти, които притежава още преди години, като дори ги използва, за да се защитят в дело срещу HTC. Настоящото обвинение обхваща пет различни технологии, които досега не са били регламентирани между двете страни.   Oще от Digital: Технологията Apple Face ID ще е достъпна и за компютрите Mac
Apple
Аpple ще инвестират $3.6 млрд.  в Kia за разработка на електромобили
Аpple ще инвестират $3.6 млрд. в Kia за разработка на електромобили
Аpple разполагат с внушителен финансов капитал, който често използват за разработка на уникални технологии. Мобилните устройства не са единствения приоритет за компанията, която вижда голямо бъдеще в добавената реалност, VR очилата и автомобилите. От години се спекулира с желанието на технологичният гигант да навлезе в тази индустрия. Вече ви съобщихме, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Преговорите изглежда са били успешни, тъй като сега разбираме повече за планираните инвестиции. Според информация на Bloomberg двете компании ще разработват заедно електрически автомобили във фабрика на KIa в Джорджия, САЩ. Сумата, която Apple ще отделят за проекта е $3.6 млрд. Първоначалните им планове предвиждат да се създават 100 хил. автомобила годишна. Разпространението на новината за предстоящата инвестиция на Apple логично предизвика ръст в стойността на акциите на Kia на борсата от 14.5%. По този начин достигат до рекордни стойности от 1997г. година насам. Конкретните детайли около целите на проекта все още не са известни на широката общественост.     Eлектрическите автомобили са пазарна ниша, която тепърва ще генерира милиарди приходи. Tesla вероятно е първата асоциация при думата електромобили, но е факт, че все повече производители се насочват към технологията. Германски брандове като Daimler и Volkswagen също разкриха амбициозните си планове да бъдат влиятелен фактор в този сегмент. Навлизането на Apple не само ще изостри конкуренцията, но ще ускори навлизането на нови технологии. Специален акцент за компанията ще бъдат батериите, които да гарантират максимално дълъг пробег с едно зареждане на първите им електромобили. Инвестицията от $3.6 млрд. в Kia е само първата амбициозна стъпка от стратегията на Apple да започне да генерира приходи от продажбата на автомобили.   Oще от Digital: Apple ще представят eлeктромобил с революционна батерия през 2024г.
Apple Watch
Apple Wаtch вече се използват от над 100 млн. потребители
Apple Wаtch вече се използват от над 100 млн. потребители
Смарт часовниците започват да се превръщат в един от най-продаваните продукти от портфолиото на Apple. Компанията увеличава броя на потребителите, използващи Apple Watch с всяка изминала година. Този тренд продължава със стабилни темпове и от началото на пандемията досега. Официалните данни на Apple разкриват, че през последната година са продали смарт часовници на 30 млн. нови потребители. В същото време тази стойност надхвърля общите резултати от 2015г., 2016г. и 2017г.  Анализаторите твърдят, че приблизително 10% от собствениците на iPhone вече са инвестирали в покупка на Apple Watch. На пръв поглед тази стойност може да не звучи впечатляващо, но популярността на смартфоните на компанията на световния пазар е доста сериозна. Вече ви информирахме, че над 1 млрд. потребители използват iPhone, което означава, че около 100 млн. души вече разполагат със смарт часовник на Apple. Едва ли е изненадващо, че повече от 35% от собствениците на Apple Watch живеят в САЩ.     Разпространението на коронавируса също допринася за високия интерес към умните часовници. Тези процеси намират най-силно проявление при Apple, тъй като са най-големият производител в този сегмент. Според актуалните данни на Statista повече от 55% от продажбите се генерират от Apple Watch, докато Samsung и Garmin имат 14% и 8% дял. Иновативният дизайн, разнообразните опции за персонализиране и разнообразието от интелигентни функции ще продължат да популяризират смарт часовниците. Apple ще продължат да инвестират солидни финансови средства, за да доминират дългосрочно тази пазарна ниша. В момента Apple Watch е четвъртата най-популярна продуктова категория на компанията, след iPhone, iPad и Mac.   Още от Digital: Apple Watch може да открие симптоми на COVID-19, седмица преди PCR тестовете
Apple M1
Появиха се първите вируси за лаптопите с процесор Аpple M1
Появиха се първите вируси за лаптопите с процесор Аpple M1
Apple сложиха край на дългогодишно сътрудничество с Intel, което доведе до премиерата на нова серия процесори на компанията. Технологичният гигант стартира процес на транзиция към ARM-базиран хардуер, който вероятно ще отнеме около две години. Използването на технологии на ARM предоставя на Аpple уникални възможности за модификация на хардуера. Както се очакваше през есента бе представен официално Apple M1 процесора. Това е първият чип, който полага началото на дългосрочно партньорство с ARM. Крайният резултат е впечатляваща скорост и безпрецедентна степен на сигурност. Припомняме ви, че Apple M1 е произведен с 5nm технология и разполага с 16 милиарда транзистора за извършване на изчислителни задачи. Новият процесор е 98% по-бърз от всички конкурентни чипове за лаптопи, според Apple. Първите устройства с M1 вече са в продажба и компанията обещава да покори поредната пазарна ниша. Амбициозната стратегия на Apple, обаче може да се окаже изправена пред неочакван проблем свързан с Apple M1 процесора, съобщава MacRumors.     Причината е, че независим експерт по сигурността с името Патрик Уардъл откри първия зловреден софтуер, който излага на риск новия хардуер на Apple. Това означава, че хакерите вече са насочили своите ресурси за компрометиране на Apple M1. Благодарение на тестовете на Патрик Уардъл открива наличието на GoSearch22.app файл в кода на процесора. Анализите в базата данни показват, че това е модификация на дългогодишна заплаха известна с името Pirrit. Това е шпионски софтуер за разпространение на реклами, които крадат личната информация на потребителите. Oт една страна откритието показва, че киберпрестъпниците постоянно подобряват своите методи, но от друга, че Apple трябва да положат допълнителни усилия, за да предпазят своите потребители. Настоящият вирус представлява актуализирана версия от програма, която е написана от хакерите за x86 хардуер. Антивирусните програми пропускат поне 15% от заявките свързани с Pirrit софтуера, което е индикация за необходим пач за сигурност, с който Apple да отстранят проблема с  М1 процесора.   Още от Digital: Могат ли Apple компютрите с M1 процесор да работят с Windows
Apple Pay
Вече можем да плащаме с биткойни от iPhone
Вече можем да плащаме с биткойни от iPhone
Виртуалните валути са тема, която предизвика все по-оживени дискусии в интернет и публичното пространство. Невероятният ръст в цената на биткойн през последната година доведоха до неочаквана активност на големите инвеститори. Само преди дни ви съобщихме, че Tesla купи криптовалута на стойност $1.5 млрд. Някои други компании в IT сектора, сред които и Twitter също разкриха плановете си да обърнат част от финансовия си капитал в биткойни. От началото на пандемията досега стойността на криптовалутата се увеличи с приблизително 300%, което е впечатляващо. Най-популярната виртуална валута струваше около $7200 в началото на 2020г., като през последните седмици успя да премине границата от $40 хил. Собствениците на Tesla ще могат да извършат покупки с биткойн на по-късен етап от годината, като Mastercard също одобриха криптовалутите като средство за плащания. Въпрос на време е други големи технологични компании също да се присъединят и инвестират в дигиталните валути. Аpple имат противоречива история с биткойн, но също планират да се възползват от неговата популярност.     Потребителите на услугата Apple Pay ще могат за първи път да извършват плащания с биткойн. Това е възможно с интеграция на BitPay приложението, съобщава BGR. Създателите на софтуера обещават интеграция за други платформи за мобилни плащания, сред които Google Pay и Samsung Pay. Благодарение на интеграцията Apple Pay ще предложи уникална възможност да пазарувате с криптовалути. Всъщност BitPay представлява дигитален портфейл, който е синхронизиран с услугата за плащания на компанията, както и Apple Wallet. Aлгоритмите на софтуера ще конвертират транзакциите от биткойн в реална валута. Добрата новина е, че подобни трансфери могат да се извършват, навсякъде където се приемат карти на MasterCard. Дигиталният портфейл засега поддържа Bitcoin, Bitcoin Cash и Еther. Много анализатори също така очакват Apple да инвестират големи средства от наличния си финансов ресурс в биткойн. На този етап няма информация дали това съвпада с действителните планове на компанията, но е факт, че iOS потребителите вече могат да извършват плащания с биткойн.   Още от Digital: Paysafe представи решение за онлайн плащания в брой в България
iPhone 13
Дисплеят на iPhone 13 ще поддържа функцията Always On Display
Дисплеят на iPhone 13 ще поддържа функцията Always On Display
iPhone 12 са първите смартфони на компанията, които поддържат 5G технологията. Това е възможно благодарение на 5-нанометровия A14 Bionic процесор. Премиум версиите също така използват LiDAR сензори, което е подходящо за добавяне на AR ефекти от камерата. Впечатляващите подобрения са причината вече над 1.5 млн. потребители да използват iPhone. Компанията работи активно и за интеграция на повече софтуерни функционалности, които допълнително да подобряват работата на смартфоните. Apple вече са се насочили и към следващата версия на устройствата, която ще видим през есента. iPhone 13 ще доразвие някои концепции въведени от своите предшественици и ще предложи някои вълнуващи подобрения. Потребителите ще могат да се възползват от факта от предимствата на LTPO технологията. Тази интеграция ще превърне iPhone 13 в първите модели на Apple, които използват Always-On Display (AOD). Припомняме ви, че функцията от години се поддържа от устройствата с Android на водещите производители и изглежда, че най-накрая ще стане част и от от iPhone.     Основното предимство на функцията е, че пести батерия, но продължава да ви информира с нотификации в реално време. Този ефект се постига с показването предимно на съдържание в черно бяло, което не включва никакви визуални ефекти и анимации. Идеята е подходяща да видите колко е часа, пропуснато обаждане или съобщение без да отключвате екрана на смартфоните. Първата интеграция на AOD функция в iPhone ще предложи oграничени функционалности. Информация за часа и статуса на батерията ще бъде постоянно видима, докато уведомленията ще се възпроизвеждат нормално. Разликата е, че вместо да се освети целия екран това ще се случи само с малка лента на дисплея, показваща самото съобщение.  С течение на времето Apple ще подобряват възможностите на AOD. На този етап функцията вече е налична в Applе Watch. Компанията ще подобрява видео качеството с използването на 120Hz ProMotion дисплей в iPhone 13 Pro. Бъдещите собственици на смартфоните от серията ще имат достъп до Portrait Mode видео режим.   Oще от Digital: iPhone 13 ще поддържа технологията Wi-Fi 6E
Apple Watch
Apple Watch може да открие симптоми на COVID-19, седмица преди PCR тестовете
Apple Watch може да открие симптоми на COVID-19, седмица преди PCR тестовете
Световната пандемия въведе изцяло нов обществен ред, променяйки драстично естествения ритъм на живот. Слабото търсене през месеците от началото на кризата с COVID-19 доведоха до сериозен спад в продажбите на редица продуктови категории. Една от сферите, която не бе засегната и дори привлече още по-голям обществен интерес са умните часовници и фитнес тракерите. Необходимостта от ежедневни тренировки и поддържане на формата по време на пандемията превърна тези устройства в по-популярен избор от смартфоните. Световният пазар на смарт часовници се доминира от Apple Watch, като моделите от серията генерират над 50% от продажбите. Високият интерес към тази пазарна ниша доведе и до няколко големи софтуерни ъпдейта на Apple. Компанията оптимизира работата на ключови функционалности и добави нови възможности за следене на ключови параметри на човешкото тяло. Apple Watch е подходящ и за диагностициране на симптоми, които са предизвикани от инфекцията от коронавирус. Това е основното заключение от интересно проучване на Mount Sinai с името "Warrior Watch Study", съобщава TechCrunch.     Серия от експерименти показват, че Apple Watch може ефективно да засече симптоми на COVID-19 много по-бързо от стандартните PCR тестове. Колкото и странно да звучи това може да се стане седмица преди стандартните методи за диагностициране да открият признаци на заболяването. Oт Моunt Sinai включват в своето проучвате стотици здравни работници и доброволци, които са следени в продължение на месеци. Основният биометричен показател, който учените слеят е т.нар. "Heart Rate Variability" (HRV), тъй като е ключов индикатор за проблем с нервната система. Данните се обработват от мобилно приложение, което е свързано с Apple Watch и анализира добре познатите симптоми на коронавируса. Учените от Mount Sinai остават изненади, като разбират, че часовниците на Apple успешно диагностицират заболяването седем дни преди положителната проба да се потвърди от PCR тест. Резултатите от изследването са доста любопитни и ще бъдат използвани за въвеждане на по-ефективни методи за превенция и спиране на разпространението на коронавируса.   Още от Digital: Смарт часовниците могат да разпознават ранни симптоми на COVID-19
Hyundai
Hyundai прекратиха разговорите с Apple за партньорство при автономните автомобили
Hyundai прекратиха разговорите с Apple за партньорство при автономните автомобили
Аpple от дълго обмислят възможността да представят собствен автомобили. Това е амбициозен проект, който изисква внушителни инвестиции. Навлизането на компанията в тази пазарна ниша също така изисква партньорства с много външни производители и доставчици на компоненти. Още в първите дни на новата година ви съобщихме, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Включването на корейския бранд в проекта може единствено да ускори реализацията на концепцията за първото превозно средство от висок клас на Apple. Tрябва да отбележим, че компанията е насочила вниманието си към електрическите автомобили. От Apple също така ще предоставят усъвършенствани софтуерни решения, включително и режим за автономно управление. Разработките ще продължат с пълна сила, тъй като едва ли ще видим първият им автомобил преди началото на 2024г. Първоначалния производствен капацитет ще бъде 100 хил. бройки годишно, като тази стойност се очаква да бъде увеличена четирикратно. Разговорите между двете страни се очакваше да бъдат финализирани до края на първото тримесечие на 2021г.     Нова информация публикувана от GizmoChina, обаче разкрива, че е настъпила промяна в досегашните планове. Според данните Hyundai и Apple са прекратили разговорите помежду си и вече не обсъждат потенциалното партньорство в сферата на автомобили. Конкретната причина за спиране на преговорите все още не е известна. Oфициален говорител на Hyundai и Kia потвърди, че вече са преустановени контактите с Apple относно бъдеща доставка на компоненти и технологии. Първоначалната идея предвиждаше инвестиция от $3.6 млрд. Тази сума трябваше да се инвестира за модернизиране на производствено съоръжение в САЩ, което се контролира от Кia. Невъзможността на компанията да доведе преговорите с Apple до успешен край означава, че вероятно ще бъде ангажиран друг производител, който да ускори реализацията на проекта. Анализаторите са убедени, че независимо от огромния финансов ресурс ще са необходими между 5 и 7 години преди да видим самоуправляващ автомобил на Apple по улиците на големите градове.   Още от Digital: Първият електромобил на Apple ще бъде напълно автономен
iPhone 12 mini
Аpple ще спрат производството на iPhone 12 mini до средата на 2021г.
Аpple ще спрат производството на iPhone 12 mini до средата на 2021г.
Първите 5G смартфони на компанията регистрираха солидни продажби през първото си тримесечие на пазара. Apple представиха четири различни версии на iPhone 12, предлагащи функционалности за всеки индивидуален вкус. iPhone 12 mini е най-компактният модел, който е създаден за потребителите, които смятат 6"-6.5-инчовите екрани за твърде големи. Компанията вижда оптималното решение в 5.4" дисплей, като освен разнообразието от цветове iPhone 12 mini също поддържа 5G технологията. Стартовата цена на смартфона на европейския пазар е €699, което също e eдно от предимствата на най-достъпния представител на серията. Само предни дни Apple потвърдиха, че над 1 млрд. потребители използват iPhone, което в голяма степен се дължи на популярността на iPhone 12. Един от недостатъците на iPhone 12 mini е твърде малката батерия, която е със заряд от 2227mAh. За сравнение iPhone 12 и iPhone 12 Pro имат 2815mAh батерии, докато iPhone 12 Pro Max увеличава мощността до 3687mAh. Taзи специфична особеност вече се отразява на продажбите на iPhone 12 mini.     Пазарни наблюдатели от J.P Morgan твърдят, че тази версия на смартфоните е генерирала едва 6% от световните продажби на iPhone 12 mini, което е доста ниска стойност. Това се дължи най-вече на по-малкия дисплей, но също с капацитета на батерията. Все повече потребители искат да разполагат с устройство, което предлага по-дълъг живот и дисплей подходящ за мултимедия и игри. Според анализатори Аpple планират да прекратят производството на iPhone 12 mini и да се фокусират върху по-успешните модели. Компанията ще намали продукцията на iPhone 12 и iPhone 12 mini със съответно 9 млн. и 11 млн. бройки. Очаква се увеличение в капацитета на IPhone 12 Pro Max с 11 млн. нови доставки. Това е премиум модела от серията, който има 6.7-инчов дисплей и 3687mAh. По този начин Apple ще изместят фокуса си към най-търсените смартфони от iPhone 12 серията. Спирането на производството на iPhone 12 mini през второто тримесечие е логично решение  с оглед премиерата на iPhone 13, която ни  очаква през есента.   Още от Digital: iPhone 12 е най-продаваният 5G смартфон в света
iPhone 12S
Ще има ли iPhone 12S
Ще има ли iPhone 12S
Apple регистрираха рекордни продажби на iPhone 12 през последното тримесечие на 2020г. Устройствата от серията предлагат най-сериозния ъпгрейд от три години насам. Въпреки това смартфоните продължават да използват Notch прорез на екрана, където е селфи камерата и други сензори. Водещите производители на Android вече преминаха към алтернативни решения, с които да премахнат този компонент.Някои компании предлагат устройства с подвижни камери, които се прибират и показват над екрана. Доста популярни са моделите, които имат малки отвори в самия екран, където са позиционирани селфи камерите. Оптималното решение за премахването на Notch-а e свързано с вграждането на сензорите в дисплеите. Технологията все още не е достатъчно добра, за да намери масово приложение в смартфоните на пазара. Apple също имат желание да преминат към по-атрактивен дизайн със следващият си смартфон. Въпросният модел се очаква да бъде представен като iPhone 12S през втората половина половина на годината. Предстоящото устройство, обаче няма да има Notch прорез, твърдят данни публикувани от Mauri QHD.     Aктуализираният дизайн, обаче ще е свързан с увеличение на рамката около дисплея. Така ще се компенсира отсъствието на Notch-а в новия смартфон. Дизайнерите на Apple експериментират с още няколко идеи, включително редуцирането на размера на прорезите в дисплея. В този случай намалението е насочено към височината, а не към широчината на модула. Новото поколение на iPhone ще увеличи дебелината, тъй като се очаква да има още по-мощни батерии. Големият въпрос е дали компанията ще открие как да вгради TouchID сензорите в дисплея на iPhone 12S. Подобно решение ще предостави още по-впечатляващ дизайн, което в допълнение към хардуера ще превърне смартфона в хит на пазара.   Oще от Digital: Знаете ли, че: Старите 18W зарядни за iPhone 11 зареждат iPhone 12 за същото време както новите с капацитет 20W
DMCA.com Protection Status