Apple обмислят промени в настройките на популярни заглавия като Safari и Mail, които ще са насочени към предоставянето на повече свобода на потребителите. Компанията обмисля функция, която позволява да използваме приложения на трети страни по подразбиране. Това е интересно решение, тъй като от премиерата на App Store през 2008г. досега Аpple не са предлагали функция, с която да сменим предварително инсталираните приложения с конкурентни услуги. Apple искат да предоставят повече свобода на потребителите си заради все по-сериозните критики към консервативната им бизнес стратегия.

 

Предоставянето на възможност за избор на алтернативно приложение от iPhone със сигурност ще се хареса на потребителите и ще отбележи голяма промяна в концепцията на Apple. Разследванията на антитръстовите органи в някои страни също са мотив, който кара компанията да предложи повече свобода в традиционно "затворената" си екосистема от услуги. Съгласно настоящите права на Apple е необходимо разработчиците да използват WebKit енджина, за да предложат алтернативни приложения в App Store. Потребителите не могат и да изберат по подразбиране конкурентен браузър.

 

 

На практика това означава, че всяко кликване на линк в интернет oт iOS устройство генерира трафик в Safari браузъра на Apple, съобщава 9to5google. Сходна е ситуацията с писането и управлението на имейли, които се обработват от Mail приложението на компанията. Предоставянето на повече свобода на потребителите в iOS особено за ключов приложения като Safari и Mail е важен фактор за разнообразието и гъвкавостта на App Store екосистемата. В допълнение компанията ще позволят да използваме алтернативни предложения като Spotify в смарт високоговорителите с бранда HomePod.

 

Още от Digital: Ще се превърне ли Apple в жертва на собствения си успех през 2020г.