Традиционно потребителите са доста активни през празничния сезон в края на годината, което води до по-високи продажби за големите производители на смартфони. Имаме всички основания да очакваме ситуацията да не се промени и през 2018г. След като отмине сезона на промоциите и различните коледни оферти настъпва и период на стагнация. Teзи процеси ще окажат влияние върху стратегията на всички популярни брандове, сред които и Apple, предаде SeekingAlphа.

 

Oчаква се компанията да намали производството на своите смартфони, за да се опита да неутрализира негативното влияние върху бизнеса си. Конкретните данни разкриват, че през първите три месеца на 2019г. ще бъдат произведени с около 4 млн. броя по-малко модели iPhone, спрямо първоначалните планове. Най-съществен принос за намаляването на доставките ще имат слабото търсене, което се очаква на атрактивния китайски пазар в началото на 2019г.

 

 

Apple ще редуцират производството на iPhone Xr с около 2.5 млн. единици, докато при iPhone Xs намалението ще е с около 1 млн. бройки, а при iPhone Xs Max спада ще е с 500 хил. Дали тази стратегия ще позволи на компанията да продължи да генерира солидни приходи през януари-март 2019г. все още е твърде рано да се каже. Няма как да не отбележим, че през този период ще видим Samsung Galaxy S10, което ще се отрази сериозно на конкуренцията.

 

Oще от Digital: Какво да направим, ако iPhone не се зарежда