Google и Apple са технологични гиганти с впечатляващ принос за еволюцията на софтуера и хардуера, които използваме в ежедневието си. Най-популярната търсачка в интернет и iPhone който революционизира мобилните устройства вероятно са най-подходящия пример за твърдението.  

Няма как да не обърнем внимание и на факта, че Google и Apple са най-големите конкуренти при смартфоните, но също в сегмента на смарт часовниците, фитнес гривните и преносимите джаджи. Въпреки това компании намират начини да си партнират, когато това има ползи за двете странни. 

Tака например Google плаща внушителни суми всяка година на Apple за привилегията да бъде търсачка по подразбиране в устройствата с iOS. По този начин имат достъп до личните данни на още по-вече потребители, които респективно да превърнат в приходи от рекламни кампании.  

Oт друга страна Apple получава милиарди от своя конкурент всяка година и предлага най-добрите технологии на своите потребители. Интересният модел на противопоставяне и взаимни ползи между Google и Apple, обаче може много скоро да претърпи драстична промяна.

 

 

Ситуацията може да ескалира заради желанието на Apple да представят търсачка за iPhone, iPad и компютрите MacBook. Подобен ход може да влоши отношенията с Google, които рискуват да загубят достъп до данните на милиони потребители.

Според информация на Coywolf от компанията разработват активно търсеща машина. Доказателства за софтуера се съдържат в базата данни на Apple Applebot. Teстовете са свързани с програма, която освен инспектиране на HTML елементи може да рендва страница по подобие на резултатите в Google Search. 

Аpple също така вече набират софтуерни инженери за екипа, който разработва Spotlight Search функцията в iOS и macOS. Регулатори в някои страни, сред които Великобритания оказват настиск за алтернативни решения на доминиращата позиция на Google в търсенето.

Компанията власа сериoзни средствa за промотиране на своите услуги и Apple Maps вече е по-популярно приложение от Google Maps за iOS. Собствениците на iPhone, които плащат абонамент за Apple Music в САЩ са повече от Spotify и изглежда, че подобна стратегия може да обхване и търсещите машини в iOS и macOS.

 

Oще от Digital: История на противоречивите отношения между Apple и Google