Легендарното лого с отхапана ябълка е един от най-разпознаваемите символи в технологичната индустрия. Историята му обхваща повече от четири десетилетия и е неизменна част от премиум продуктите, които компанията продава на пазара. Едва ли има човек, който може да сбърка корпоративното лого на Apple

Технологичният гигант сега е предприел съдебни действия срещу индийска компания, която се казва Prepear. Дейността на този бранд е свързана с разработката на мобилно приложение за пазаруване, с което да създавате списъци с продуктите, които трябва да купите от магазина. 

Приложението предлага още достъп до рецепти и позволява лесно да планират и организирате покупките си от удобен за използване интерфейс.

Логото на Prepear изобразява силует на зелена круша, която е леко наклонена вдясно и има допълнително листо в същата страна. Apple смятат, че сходствата между двата символа е твърде голямо, което е причината да заведат дело срещу Prepear, съобщава MacRumors.

 

Създателите на приложението потвърдиха намеренията на Apple и останаха учудени от интереса на компания от такъв ранг към малкия им бизнес. Според официалните данни екипа на Prepear се състои от едва пет човека. Дискусиите с Apple вече са довели до загуби в размер на хиляди долари и са провокирали уволнението на още един служител.

Вече стартира онлайн петиция в подкрепа на индиийската компания, която вече бе подписана от над 9000 души. Prepear смятат, че действията на Apple не са наложителни, тъй като по никакъв начин не вредят на бизнеса на технологичния гигант. Логата им не са толкова идентични, а също така дейността на двата бранда е съвсем различна. 

Няма как потребител да обърка продуктите на Apple със зеления симовл на мобилното приложение свързано с покупката на храна и здравословния начин на живот. Prepear нямат възможността да плащат стотици хиляди долари за адвокати в подобно дело и вероятно ще се наложи да сменят своето лого.

 

Още от Digital: Apple разширяват мрежата от независими сервизи за ремонт на iPhone в Европа