Apple са известни със стратегията да създават собствени версии на популярни функционалности и технологии. Така например собствениците на iPhone не използват USB портове, както устройствата с Android. Вместо това компанията предлага Lightning конектори, с които става зареждането и прехвърлянето на данни в iPhone.

Приложения като Apple Arcade, Apple Music TV и Apple One са добро доказателство за екосистемата и начина, по който технологичният гигант oпитва да монетизира своите софтуерни решения. Новата версия на iOS също предлага доста подобрения, включително и възможността за добавяне на уиджети на началния екран.

От дълго време това е едно от най-желаните подобрения в iPhone от потребителите, като iOS 14 най-накрая предлага тази функционалност. Аpple също така експериментират с алтернативни идеи как да се възползват максимално от новата система на уиджети на iPhone.

Изглежда, че интереса на компанията обхваща и резултатите от търсене. Традиционно всички заявки в браузъра Safari и гласовата услуга Siri се обработват от Google. За тази привилегия компанията плаща на Apple милиарди долари всяка година.

 

 

Последният ъпдейт на iOS 14 предлага една малка промяна в интерфейса, която е свързана с показване на резултати от търсене на Apple, както и линкове към самите уеб сайтове. Тази информация се показва на дисплеите на iPhone, когато потребителите въвеждат определени заявки от началния екран.

На пръв поглед това не е съществена промяна, но също така отбелязва важна стъпка напред в желанието на Apple да предложат търсачка, която да конкурира Google. Технологичният гигант още преди две години наеха Джон Джанадрея - ключов специалист и шеф на Search дивизията на Google.

Неговото назначение има за цел да подобри алгоритмите с изкуствен интелект на iOS, както и да отпимизира виртуалния асистент Siri. Богатият опит при дългогодишното управление на най-популярната търсачка в света е важен фактор, който допълнително помага на Apple в този проект.

Забелязва се също така необичайна активност в разработването на Applebot, което също доказва амбициите на Apple да представят собствена система за търсене в iPhone.

 

Още от Digital: Google плащат между $8 и $12 млрд. годишно на Apple за да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone