Apple официално публикуваха информация за представянето си на глобалния пазар през изминалото тримесечие. Данните им са изключително любопитни и например разкриват, че за първи продажбите на iPhone са отчели спад от 15% през празничният сезон в края на годината. Приходите от смартфоните през тримесечието октомври-декември достигат до $52 млрд. вместо очакваните $61.1 млрд. Компанията е генерирала общо $84.3 млрд. за периода, което е намаление от $88.3 млрд., регистрирани през 2017г. 

 

Главният финансов директор на компанията Лука Маестри разкри още интересни детайли за представянето на компанията през последните три месеца на 2018г. Благодарение на него разбираме, че в момента има над 1.4 млрд. активни устройства с логото на Apple. В това число влизат представителите на всичките им брандове, сред които iPhone, iPad, Apple TV, macOS и Apple Watch, съобщава AppleInsider. Все пак Лука Маестри уточни, че повече от 900 млн. от тях са различни генерации на iPhone, което е увеличение с около 75 млн. на годишна база.

 

 

Компанията за първи път премина границата от $1 млрд. преди три години, а в началото на 2018г. обяви, че цифрата се е увеличила до $1,3 млрд. За сравнение Android екосистемата в момента наброява 2 млрд. устройства, според официалните данни на Google. Двете компании залагат на различен бизнес модел, като за Apple е важно потребителите им да имат няколко устройства създадени от тях, което ги възпира да преминат към конкурентни операционни системи. Остава да видим как ще се променят тези цифри в месеците до края на 2019г.

 

Oще от Digital: Apple обмислят да намалят цените на iPhone