Световната пандемия не успя да се отрази сериозно на смарт часовниците, които продължават да регистрират солидни продажби в световен мащаб. Анализатори от Counterpoint Research сега публикуваха редовния си доклад, който показва баланса на в силите в тази пазарна ниша. Данните обхващат първите две тримесечия на годината и показват, че Apple продължават да бъдат лидер по продажби на смарт часовници.

В  момента Apple Watch има 51.4% дял, което е ръст от 43.3%, регистрирани през първата половина на миналата година. Другите два най-големи производителя са Garmin и Huawei, които са отчели съответно 9.4% и 8.3%. По този начин успяват да изпреварят Samsung, които бяха на втора позиция преди година, но сега ще трябва да се задоволят с четвъртото място и пазарен дял от 7.2%.

Така първите три производителя Apple, Garmin и Huawei общо контролират над 70% от продажбите на смарт часовници в индустрията през първата половина на 2020г. 

 

 

Общият брой доставки в световен мащаб за този период достигат до 42 млн., съобщава xda-developers. Социалната изолация и мерките за сигурност около пандемията са накарали много хора да обърнат по-голямо внимание на здравословното си състояние и да бъдат по-активни физически. 

Това е само един от факторите, който допринася за стабилното представяне в пазара на смарт часовници от началото на годината досега. Най-голям ръст в доставките е отчетен в Индия, където са купени с 57% повече устройства. Европейските потребители са увеличили продажбите на континента с около 9%, докато в САЩ тази цифра е 5%.

Впечатляващо представяне отчита Huawei Watch GT2, който позволява на компанията да увеличи продажбите си на китайския пазар с над 90%. Именно това е причината Huawei да са втората компания отчела най-високи приходи в пазара на часовници след Apple.

Следващата цел пред компанията е да скъси дистанцията от Garmin и да се превърнат в единствен конкурент на Apple Watch в индустрията.

 

Още от Digital: Продажбите на смарт часовници бележат ръст въпреки пандемията от COVID-19