Конкуренцията между Google и Apple в пазара на мобилни устройства постепенно обхвана и мобилната индустрия. Платформите Apple Car Play и Android Auto вече се използват от все по-голям брой модели на водещите производители. По този начин потребителите разполагат с възможността много по-лесно да използват смартфоните и да ги свързват към инфотейнмънт системите на личните си автомобили. Apple твърдят, че в момента над 400 различни модела на най-популярните брандове в индустрията вече поддържат Car Play, чиято официална премиера бе през 2015г.

 

Най-новият член на голямото семейство от автомобили, които поддържат платформата е 2019 Subaru WRX. Много скоро разбрахме, че Mazda също се присъединява към дългия списък с производители, които проявяват интерес към Apple Car Play с интеграцията за своя 2018 6 Sedan. Любопитен факт е, че Ferrari FF е първият автомобил в света, който започна да използва платформата като екстра към стандартното оборудване, информира CNet. Tук е момента да отбележим, че много от моделите на пазара не поддържат само Car Play, а включват и интеграция на Android Auto.

 

 

Всъщност Apple CarPlay свързва смартфоните към дисплеите на инфотейнмънт системите и така позволява и споделя съдържанието на екраните им. Така например няма да се налага да бъркате в джоба или да търсите устройството си, ако някой ви потърси, тъй като ще можете да вдигнете с едно движение. Все повече собственици на автомобили проявяват интерес към подобни технологии и можем да сме сигурни, че платформите Appe CarPlay и Android Auto ще стават все по-популярни в световен мащаб.

 

Oще от Digtial: Oсем аксесоара за по-удобно използване на смартфона в колата