Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
47 резултата за app store
мобилни приложения
Потребителите са изхарчили $34 млрд. за мобилни приложения през третото тримесечие
Потребителите са изхарчили $34 млрд. за мобилни приложения през третото тримесечие
Мобилните приложения са неизменна част от ежедневието ни независимо дали става въпрос за работа, комуникация или забавление. Смартфоните са винаги с нас и позволяват винаги да имаме достъп до любимото съдържание, без значение къде се намираме. В контекста на казаното дотук не е изненадващо, че oтделяме все повече средства за покупка на мобилни приложения. Нов доклад на Sensor Tower разкрива, че собствениците на смартфоните са отделили общо $34 млрд. за съдържание в Google Play и App Store. Данните обхващат третото тримесечие на календарната година и отчитат ръст от 15.1% на годишна база. Въпреки увеличението на приходите в онлайн магазина на Google най-много приходи за периода се генерират от App Store. Собствениците на iPhone са платили внушителните $21.5 млрд. за покупка на приложения между юли и септември. Това е увеличeние с $2.5 млрд., в сравнение със същия период преди година, информира GizChina.       В същото време Google Play увеличава своите приходи до $12.1 млрд., спрямо $10.2 млрд. или 18.6% повече от 2020г. Aнализаторите също така отчитат още един любопитен тренд, а именно, че броя на инсталираните приложения намалява и в двете екосистеми. Така например App Store отчита с 1.2% спад в инсталациите, които вече достигат до 8.1 млрд. Google Play регистрира с 2.1% по-малък борй заявки, които вече са 27.6 млрд. По всичко личи, че собствениците на смартфони са доста активни в забавление и покупки, докато използват любимите си приложения. Проблемите на Apple и Google с някои разработчици изглежда не се отразяват на цялостното представяне. Таксите от 30% ще продължат да предизвикат конфликт между компаниите и партньорите им по цял свят.   Oще от Digital: Най-популярните приложения, които не са предварително инсталирани в смартфоните
App Store
САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play
САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play
Google Play и App Store предлагат най-разнообразната колекция от мобилни приложения в индустрията. Независимо от личното предпочитание за смартфон с Android и iOS е факт, че това са двете най-развити екоситеми. Двете компании също така полагат много усилия, за да гарантират сигурността на своите потребители. Филтрите на Apple и Google блокират зловредни приложения и разпространението на вируси в Арp Store и Google Play. Разработчиците също така трябва да спазват определени изисквания и да се съгласят да предоставят 30% от приходите си, за да качват своите заглавия в онлайн магазините на Apple и Google. Това условие е в основата на конфликта с Epic Games, които са създатели на играта Fortnite. През последните месеци се увеличава броя на разработчиците, които са недоволни от тази стратегия.     Американски политици от двете водещи партии в страната комбинираха усилията си в създаването на интересен законопроект. В него е заложена идеята да се ограничи контрола на Google и Apple по отношение на мобилните приложения. Тяхното предложение е да се предприемат законодателни действия, с които да се позволи на разработчиците да използват собствени системи за плащания. Предвидена е и забрана магазините за приложения да използват непублична информация, за да се конкурират с тях. В момента разработчиците за iOS и Android нямат друг избор, освен да използват платежната система на Apple или Google за своите приложения, Това от своя страна означава, че при въвеждане на алтернативно решение няма да се налага разработчиците да плащат от своите приходи за покупките на потребителите.   Още от Digital: Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
приложения
Знаете ли, че: Повечето потребители прекарват над 4 часа на ден с приложенията
Знаете ли, че: Повечето потребители прекарват над 4 часа на ден с приложенията
Работата с приложения и забавлението с игри от смартфоните вече се превърна в бизнес за милиарди долари. Разнообразното съдържание в App Store и Google Play стимулира потребителите да прекарват повече време пред екраните на своите устройства. Социалната изолация допринесе на свой ред за увеличение в трафика и приходите на популярните приложения. Доклад на App Annie за второто тримесечие показва, че потребителите са платили $34 млрд. за покупки в приложения oт смартфоните. Това представлява със $7 млрд. повече от април-юни 2020г. и с над $2 млрд. по-високи приходи от първото тримесечие на 2021г. Оказва се, че потребителите в осем регионални пазара вече прекарват повече от четири часа дневно в работа с мобилните приложения. В някои страни като Русия и Търция собствениците на смартфони прекарва с 40% повече време пред екраните на смартфона, спрямо предходната година.   Бразилия е абсолютен лидер по този показател, тъй като местните потребители прекарват над пет часа дневно с мобилните приложения. Bridge Race и Hair Challenge са имена на нови заглавия, които започват да се изкачват на водещи позициии за най-много изтегляния в App Store и Google Play. Тенденцията да прекарваме повече време с приложения за смартфони обхваща всички световни региони. Въпреки различият в някои страни от App Annie са категорични, че сме много по-активни от средните нива отчитани преди началото на COVID-19 пандемията. Двуцифрен ръст във времето за работа с приложения е отчетено в много страни, в сравнение с месеците преди старта на кризата с коронавируса. Имаме всички основания да очакваме парите за покупки в приложенията и часовете пред екрана на смартфоните дневно да продължат да се увеличават през 2021г.   Oще от Digital: Какво да направим, ако имаме проблем с работата на Android приложения
Apple
Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
Аpple прилагат различна стратегия, която стане въпрос за дистрибуцията на собствени приложения за сметка на конкурентния софтуер на други разработчици. Независимо разследване на New York Times и Wall Street Journal показаха доказателства за подобни практики още преди две години. Обвиненията са насочени към манипулиране на резултатите в App Store за сметка на собствените им приложения. Технологичният гигант винаги е отхвърлял подобни твърдения и дори разполагат със специален алгоритъм от 42 променливи, който не позволява да се манипулират резултатите в онлайн магазина. Оказва се, че все пак Apple са толерирали собствени приложения за смекта на конкуренцията в App Store. Данни от имейл кореспонденция свързана с делото между Apple и Epic Games разкрива любопитни подробности. Шефът на App Search, Дебанкур Наскар споделя в своята кореспонденция за допълнителните инструменти, с които класират своите приложения, за сметка на конкуренцията. Конкретният случай обхваща Files приложението, което се появява на първо място при въвеждане на заявката "Dropbox", съобщава TheVerge.     Публикуваните имейли включват разговори между шефа на App Search и главният изпълнителен директор на Еpic Games, Тим Суини. Съобщенията разкриват неговата изненада, че като въведе Dropbox в търсачката не само вижда Apple Files на първо място. но конкурентното приложение дори не се появява на първата страница на резултатите. Обяснението на Apple е, че техния софтуер предлага интеграция на Dropbox. Включването на тага "Dropbox" в мета данните на Files му позволява винаги да се индексира на по-високо място. Промени в алгоритмите на App Store от юли 2019г. задълбочават тези практики и с други приложения. Така например при търсене на "Music" в края на 2018г. първите осем заглавия, които ще видите са разработени от компанията, а именно Apple Music, Garage Band, iTunes Remote, Music Memos, Logic Remote, iTunes Store, iMovies и Clips. Големият конкурент Spotify се появява на 23-то място, като това предизвика и дело на компанията срещу Apple с обвинения в нелоялни практики.   Oще от Digital: Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
App Store
Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Консервативната стратегия на Apple в пазара на мобилни устройства винаги е предизвиквала критики свързани с липсата на достатъчно свобода. От една страна потребителите не могат да изтеглят съдържание от външни портали, но също така някои разработчици не са доволни от App Store. Водещото правило за ъплоуд на съдържание е 30% от приходите да бъдат споделяни с Apple. Това не е единственият проблем, който застрашава екосистемата на компанията. Недоволството срещу Apple обхваща все повече независими разработчици. Такъв е примера със създателите на FlickType - приложение, което предоставя QWERTY функционалност за Apple Watch.  Популярността на неговият софтуер създаде неочакван проблем. Създателите на FlickType заведоха официален съдебен иск срещу Apple, в който обвиняват компанията, че толерира измами и наличието на приложения, които копират функционалността на FlickType. Разработчиците не са притеснени от успеха на своя продукт, тъй като превъзхожда конкурентните заглавия, които можем да открием за същата цел в App Store.     През последните дни се появи информация за iOS приложение за деца, което обаче функционира като тайно онлайн казино. Потребителите дори могат да залагат с истински пари, докато се забавляват с любимото си хоби. Разработчиците на FlickType също така алармираха за наличието на XGate VPN. Този софтуер не извършва никаква полезна дейност, каквато е описана от неговите създатели, но генерира приходи от $5 млн. годишно. Наличието на мобилни приложения от този тип контрастира с твърденията на App Store е най-безопасното място за изтегляне на софтуер за смартфоните. В заключение ще отбележим, че Apple вече води дело с Epic Games по отношение на дистрибуцията на Fortnite за устройствата с iOS.   Oще от Digital: Потребителите са изтеглили три пъти повече приложения от Google Play, в сравнение с App Store през 2020г.
Apple
Защо Apple не одобряват алтернативните на App Store и услугата за разплащания Apple Pay
Защо Apple не одобряват алтернативните на App Store и услугата за разплащания Apple Pay
Стратегията на Apple винаги е била свързана към налагането на стриктен контрол върху екосистемата от iOS устройства. По този начин компанията постига оптималния баланс между възможностите на хардуера и софтуерните иновации. Консервативният подход е една от причините за впечатляващата скорост на iPhone, но също предизвика и някои негативни критики. Една от значителните разлики между Android и iOS е възможността потребителите да инсталират софтуер от външни магазини за приложения. Собствениците на iPhone, обаче са ограничени единствено до съдържанието в App Store, от което Apple получава 30% от приходите. Компанията често е обвинявана, че умишлено толерира своите приложения в App Store. Разработчици на популярни заглавия дори заведоха няколко дела срещу Apple, с които призовават за промени в онлайн магазина на iOS. Teхнологичният гигант вече изрази недоволството си със законопроект внесен от конгресмени в Северна Дакота, който предлага отваряне на екосистемата на Apple за онлайн портали с приложения от трети страни.     Това би означавало Apple за първи да позволят инсталирането на външен софтуер на iPhone. Съвсем очаквано компанията се противопостави яростно на идеята, съобщава TheVerge. Главният софтуерен инженер на Apple, Ерик Нойеншвандер аргументира позицията с твърдението, че приемането на този закон ще унищожи iPhone, подкопавайки настоящите стандарти на сигурност и производителност. Причината ще бъдат мобилните приложения, които не се контролират от Apple. Всъщност голямото опасение на компанията е, че ако един щат одобри законопроекта този пример ще бъде последван и от другите американски щати. В заключение ще отбележим, че планираните промени предвиждат и алтернативни решения на услугата за мобилни плащания Apple Pay.   Oще от Digital: Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store
App Store
Кои са най-популярните приложения и игри в App Store за 2020г.
Кои са най-популярните приложения и игри в App Store за 2020г.
Вече се намираме в последния месец от календарната година, която ни изправи пред множество трудности. Разпространението на коронависуа подложи на изпитание волята на много хора и ни накара да прекарваме повече време пред екраните на мобилните джаджи. Само преди ден ви съобщихме кои са най-добрите приложения в Google Play през 2020г.  Не се наложи да чакаме твърде дълго преди Apple също да публикуват списък с най-актуалните тенденции в App Store. Компанията е подбрала специална селекция от 15 заглавия, които са генерирали най-много изтегляния в онлайн магазина през 2020г. Най-доброто приложение в App Store през изминалите 12 месеца се казва Wakeout! и е разработено от Aндрс Канела. Иновативният софтуер предлага разнообразие от тонизиращи и релаксираши упражнения, с които да повдигнете духа и подобрите емоциалното си състояние. Zoom е избрано като най-доброто приложение за iPad, тъй като позволява всеки ден да комуникират свободно милиони хора по цял свят, чрез беплатни видеоконферентни разговори.     Fantastical разработено от Flexibits е избрано за най-доброто приложение за macOS през годината. Тази програма е подходяща да синхронизирате всичките си събития в календара и задачи между устройствата на Apple. Собствениците на Apple Watch проявяват невероятен интерес към Endel, което единодушно е избрано за най-популярно приложение за смарт чаовниците. Disney+ е стрийминг услуга с оригинално съдържание, която също попада в класацията като най-популярен избор за Apple TV. Любителите на игрите в екосистемата на компанията са били изключително активни през годината. Най-доброто заглавие в този сегмент за iPhone се казва Genshin Impact и е разработено от miHoYo. В същото време "Legends of Runeterra" на Riot Games е най-предпочитаното заглавие за таблетите iPad през 2020г. Другите отличитени приложeния включват "Dandara Trials of Fear" на Raw Fury, "Disco Elysium" на ZA/UM. Oт компанията се наслаждават на сериозен успех на платформата Apple Arcade, чиято най-популярна игра за годината е "Sneaky Sasquatch".   Още от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години  
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Собствениците на смартфони са демонстрирали впечатляваща активност през третото тримесечие на годината. През този период са реализирани инсталациите на 28.3 млрд. приложения от Google Play. Това е впечатляващо постижение, което отбелязва ръст от 31%, спрямо резултатите преди година.
App Store
Над 25 % от приложенията в Google Play и App Store нарушават поверителността на потребителите
Над 25 % от приложенията в Google Play и App Store нарушават поверителността на потребителите
Apple винаги са изтъквали, че използват най-добрите практики за сигурност в своята екосистема от мобилни приложения и най-вече в App Store. Всяко заглавие, което се предлага в онлайн портала преминава през серия от проверки, които гарантират, че отговарят на високите изисквания на компанията. App Store предлага по-ефективна защита срещу зловреден софтуер и вируси от Google Play, което е важно предимство на iPhone. Aлгоритмите на Apple постоянно премахват подозрителни заглавия, за да гарантират безопасността на своите потребители. Маркетинговата фирма Pixalate публикува интересен доклад с "H1 2021 Delisted Mobile Apps Report", който разкрива, че 813 хил. приложения за изтеглени от Google Play и App Store през първата половина на 2021г. Въпросните приложения имат общо 9.3 млрд. инсталации в Google Play, както и 21.8 млн. рейтинга на потребители в App Store преди да бъдат изтеглени от магазините за приложения. Над 85% от заглавията тартегират деца на 12 години или по-ниска възраст, информира VentureBeat.     Детайлен анализ на повече от 5 милиона мобилни приложения показва, че 59% oт тях в App Store и 25% в Google Play са публикувани без декларация за поверителност. Всяко четвърто приложение в тази категория е локализирано в Русия (Google Play), докато 60% от премахнатите приложения в Apple Store, които не поддържат политика за сигурност са от Китай. Проучването показва, че 66% от заглавията изтеглени от Google са имали поне едно опасно разрешение, 27% имат достъп до GPS координатите, а 19% до камерата. Специалистите на Pixalate откриват също, че 83% от приложенията премахнати през първата половина на годината нямат посочен адрес за идентификация. Aктивните усилия на Google и Apple предпазват всеки ден собствениците на смартфони от много заплахи и рискове за сигурността.   Oще от Digital: Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
мобилни приложения
 Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Собствениците на смартфони и таблети са отделили рекордни средства за покупки в мобилни приложения. Данните обхващат първата половина на календарната година и отчитат приходи от $64.9 млрд. Това е 24.8% увеличение от регистрираните $52 млрд. в Google Play и App Store през първите шест месеца на 2020г., разкрива доклад на Sensor Tower. Дългогодишната традиция App Store да генерира повече приходи продължава, като собствениците на iPhone и iPad са отделили $41.5 млрд. за абонаменти, покупки на приложения и игри. По този начин онлайн магазина на Apple отчита 1.8 пъти повече приходи, в сравнение със сумата от $23.4 млрд., която регистрира Google Play за същия период. Настоящите резултати продължават впечатляващото представяне от предходната година, когато потребителите отделиха за мобилни приложения около $40.5 млрд. Тази стойност очерта 28.4% увеличение, спрямо предходната година, като сега вече достига до внушителните $64.9 млрд. в App Store и Google Play през първите две тримесечие на 2021г.     Едва ли ще се изненадате, че гейминга е най-популярната категория на мобилни приложения, като приходите за разработчиците на игри се увеличават със 17.9% през първите шест месеца. Конкретният ръст е 24.7% за Google Play и достига до 13.5% в App Store, информира AndroidHeadlines. Собствениците на смартфони с двете платформи са платили $44.7 млрд. за съдържание в игри през първата половина на 2021г. Най-успешните заглавия за периода са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. За първи път са отчетени приходи от над $1 млрд. в категорията на книгите, предлагани в онлайн магазините за приложения в периода януари-юни 2021г.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Apple
Aнтитръстово законодателство може да забрани на Apple предварително да инсталират приложения в iOS
Aнтитръстово законодателство може да забрани на Apple предварително да инсталират приложения в iOS
Apple са известни със стриктният контрол, който налагат над iOS екосистемата, което позволява да гарантират максимална сигурност на своите потребители. Желанието на компанията да управлява всички процеси в App Store, обаче често е причина за критики. Напоследък темата е доста актуална, особено заради делото между Epic Games и Apple. Teхнологичният гигант е обвиняван, че умишлено толерира своите приложения за сметка на конкуренцията. Важно е да отбележим, че 30% от приходите в App Store също се прибират от Apple и това е друга негативна практира, според някои разработчици. Собствениците на iPhone имат достъп до много приложения на Apple, които са предварително инсталирани. Тази практика, обаче може да стане в миналото, ако бъдат прокарани нови антитръстови регулации, информира Bloomberg.     Правителството в САЩ провежда сериозни дискусии дали да се забрани на Apple да инсталират предварително заглавия като iMessages, Safari и FaceTime в своите устройства. Идеята е всеки потребител да направи своя избор като изтегли софтуера, който иска да използва в iPhone. Така регулатите ще сложат край на практиката Apple да толерира своите приложения, а от друга ще даде важно предимство на другите разработчици. Промените могат да засегнат и други технологии комании, сред които Amazon и абонаментната Prime услуга, която предлагат в страната. Очаква се през следващата седмица обсъжданията да продължат в парламентарна комисия, когато ще стартират реалните дискусии по темата. Въвеждането на подобен законопроект може да промени начина, по който използвавме iPhone и хардуерните продукти на Apple.   Oще от Digital: Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Apple
Съдят Apple за $2 млрд. заради нелоялни бизнес парктики в App Store
Съдят Apple за $2 млрд. заради нелоялни бизнес парктики в App Store
Консервативната политика на компанията често е предизвиквала критики, но въпреки това Apple останат верни на своите принципи. iOS превъзхожда по няколко ключови показателя Android, което също се дължи на специфичната им стратегия. Това не означава, че компанията е застрахована от проблеми. Още през есента на миналата година водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store. Обвиненията са провокирани от 30% такса, която компанията изисква от разработчиците за дистрибуция на приложенията им в онлайн магазина. Успоредно с това Apple предизвикват недоволство и с негативната практика да толерират определени заглавия в App Store за сметка на други. Подобни твърдения са в центъра на конфликта между Apple и разработчиците на популярната игра Fortnite. Създателите на заглавието от Epic Gamеs вече потърсиха своите права в съда. Проблемите за компанията изглежда ще продължат, тъй като сега отново е изправена пред поредния казус, който достигна до заседателната зала.      Този път Apple са обвинени, че неправомерно са таксували повече от 20 млн. граждани на Великобритания с по-високи такси в онлайн магазина. Основното обвинение срещу компанията е свързано със злоупотреба на монополната им позиция в App Store. Вече е входиран съдебен иск срещу технологичният гигант в London’s Competition Appeal Tribunal. Ако съда приеме твърденията за неправомерни действия от страна на компанията може да сте стигне до изключително солидна глоба. Тук е момента да припомним, че в началото на годината Apple редуцираха наполовина таксата, която искат от разработчиците. По този начин размера бе намален от 30% до 15%. Все пак тази промяна важи единствено за новите разработчици в App Store, както и за мобилните приложения с приход от над $1 млн. Тепърва ще се разглеждат мотивите в съда, но обвинението твърди, че потребителите на iPhone и iPad, които са платили за абонаменти и покупка на приложения от октомври 2015г. досега трябва да получат компенсация от над $2 млрд.   Още от Digital: Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Facebook
 Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14
Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14
Две от най-големите компании в технологичната индустрия се озова в центъра на мащабен конфликт. Вече ви информирахме как Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики. Ситуацията ескалира заради въвеждането на нови промени в iOS 14 свързани с разрешенията за достъп до личните данни на потребителите. Аpple съобщиха за функционалност, която ще показва каква информация събират за нас мобилните приложения в смартфоните. Успоредно с това компанията иска да улесни процеса по блокиране на тракерите, които следят активността им в интернет. По този начин предоставянето на отказ за разрешение до определени данни може да блокира изцяло възможността софтуер от трети страни да разбира какво правите онлайн. Едва ли е изненадващо, че промените подготвяни от Apple предизвика най-големи критики от Google и Facebook. Toва са две от компаниите, които разчитат предимно на различните методи за следене потребителите, за да генерират приходи от тяхната активност в интернет. От Apple нямат никакво намерение да се откажат от своите планове.     iOS е мащабна екосистема, която осигурява достъп до милиони устройства и бизнес възможност, която не може да бъде пропусната дори от най-големите IT гиганти. Сега разбираме за интересна промяна в плановете на Facebook, които актуализираха своята позиция относно промените в iOS 14. Компанията изрази отново своето съгласие, но все пак разкри, че ще показва новото уведомление, с което собствениците на iPhone могат да изберат дали да разрешат достъп до личните си данни. По този начин Facebook смятат, е ще улеснят максимално своите потребители и представители на бизнеса, които използват iOS екосистемата. Въпреки това Facebook продължават да споделят първоначалното си твърдение, че персонализираните реклами поддържат малкия бизнес и позволят приложенията за смартфони да бъдат безплатни. Новата функция ще позволи на всеки собственик на iPhone сам да прецени дали иска тракерите да получават достъп за активността му в интернет.   Oще от Digital: Facebook продължават нападките срещу Apple в печатните медии
App Store
Signal оглави класацията за най-изтегляно приложение в App Store
Signal оглави класацията за най-изтегляно приложение в App Store
Мобилните приложения за водещо средство за комуникация и онлайн обучение от началото на COVID-19 кризата досега. Добрата новина е, че потребителите разполагат с невероятен избор от заглавия, с които да общуват бързо, сигурно и лесно от смартфоните. След избухването на пандемията се отчита рекорден трафик на заглавия като Microsoft Teams, Zoom, Google Meet и др.  Тези платформи са оптимизирани за извършване на видео разговори с големи групи от хора и неслучайно са изключително популярни сред представителите на бизнеса. Другата категория мобилни приложения за комуникация включват услуги като WhatsApp, Viber, Messenger, които са насочени предимно към обикновените потребители. През последните дни разбрахме за интересна промяна в условията за използване на WhatsApp.  Скоро влизат в сила нови правила, които ще започнат да споделят данни за активността на потребителите с Facebook, независимо дали имат профил в социалната мрежа или не. Съвсем логично тази новина предизвика негативни коментари сред много хора, които обмислят да спрат да използват WhatsApp.     Любопитното е, че шефа на Тesla също направи коментар по темата, който предизвика широк отзвук в интернет пространството. Потребител зададе въпрос на Илон Мъск какво алтернативно решение да вземе след въвеждането на новите правила в WhatsApp, на което получи кратък и красноречив отговор: "Използвай Signal". Taзи публикация на Илон Мъск в Twitter достигна до много хора, които последваха неговия съвет. В резултат на необичайната активност се стигна до сериозен бум в популярността на Signal, съобщава Mashable. Заглавието вече оглавява класацията за най-изтегляно безплатно приложение в App Store и също така генерира сериозен трафик в Google Play сред потребителите в редица държави.  Последните данни на AppTopia разкриват, че през последните два дни се забелязва сериозно увеличение на дневните инсталации на Signal, които се увеличават от 45 хил. до над 63 хил. за двете мобилни платформи. Настоящият рекорд от 90 хил. дневни изтегляния вероятно ще бъде подобрен скоро, ако интереса към Signal продължи да бъде толкова голям.   Oще от Digital: Груповите видео разговори в приложението Signal стават криптирани
TikTok
TikTok продължава да оглавява класациите за най-изтеглените приложения в света
TikTok продължава да оглавява класациите за най-изтеглените приложения в света
Moбилните приложения превърнаха смартфоните в най-продаваните устройства в индустрията. Последните доклади на анализатори показват, че разполагаме с все повече инсталирани заглавия. Разпространението на коронавируса само задълбочи тези трендове, карайки милиони хора да седят все повече пред екраните на смартфоните. Освен игрите, които традиционно са една от най-популярните категории се забелязва и впечатляващо увеличение в трафика на приложенията за видеоконференция. Още от началото на годината TikTok се превърна в световен хит, който регистрира повече инсталации дори от приложения като Messenger, Instagram и WhatsApp. Специфичния акцент върху най-младата аудитория изглежда продължава да бъде печеливша формула за разработчиците от ByteDance. След впечатляващото представяне през първата половина на годината TikTok продължава да оглавява класациите за приложения с най-голям трафик. Това респективно е предпоставка и за рекордни приходи, информира GizChina. Данните на SensorTower ни информират, че TikTok е най-печелившото мобилно приложение за смартфони през октомври, което се дължи главно на популярността сред iOS устройствата по цял свят.     ТikTok е генерирало приходи в размер на $115 млн. през месец октомври, което е  6.2 пъти повече от същите резултати преди година. Любопитен факт е, че 86% от приходите са от Китай, като 8% от печалбата е от американските потребителите на приложението. По този начин TikTok успява да изпревари заглавия като YouTube и Netflix. Второто приложение, което генерира най-много приходи през октомври е YouTube с реализирането на $94 млн. за изминалите 30 дни. Това е доста сериозно постижение, което отчита стабилен ръст от 98%, спрямо същите резултати година по-рано. Повече от 56% от печалбата е извършена от смартфони, които работят с американските мобилни оператори. Когато говорим за брой изтегляния TikTok отново може да се похвали с най-добро представяне. Мобилното приложение има 66 млн. нови инсталации през октомври, което е с 9.5% повече от предходната година. По този начин TikTok се превръща в лидер по брой изтегляния и инсталации за водещите мобилни платформи за пореден месец през 2020г.   Още от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
Apple
Какви промени могат да настъпят в App Store заради конфликта на Epic Games с Apple
Какви промени могат да настъпят в App Store заради конфликта на Epic Games с Apple
В средата на миналия месец ви информирахме как Epic Games започва война срещу Apple и Google след като премахнаха играта Fortnite от App Store и Play Store. Разработчиците на хитовото заглавие продължават да търсят начини как да защитят своята позиция и вече стартираха дела срещу двете компании. Обвиненията срещу Apple са свързани с политиката да таксуват 30% от приходите на заглавията в App Store, но също, че с тази стратегия вредят на лоялната конкуренция.  Еpic Games позволиха на своите потребители да извършват покупки в играта, чрез вътрешна система за плащания, която се различава от тази на Apple. Така се преодолява 30% такса, която компанията иска да получи от приходите на разработчиците. Реакциите на Apple не закъсняха и изтеглиха Fortnite от своя онлайн магазин, което означава, че собствениците на iPhone няма как да инсталират и да играят хитовото заглавие на своите устройства. В момента Fortnite се използва активно от над 350 млн. души и продължава да набира популярност въпреки ограниченията. Делото заведено срещу Apple означава, че компанията ще трябва да защити със солидни аргументи в съда своята позиция за настоящата система на плащания в App Store.     Изслушванията в заседателната зала ще са фокусирани изцяло върху начина, по който се дистрибутират и монетизират мобилните приложения в App Store. Teхнологичният гигант твърди, че поддържането на онлайн магазина е сложна задача, която изисква сериозни усилия и средства. Въпреки това стриктните критерии на Apple гарантират, че всяко заглавие в App Store предлага най-доброто на потребителите, особено по отношение на сигурността.  Тестовете трябва да гарантират, че заглавията в магазина отговарят на високите изисквания, като всяка седмица се появяват средно 100 хил. нови молби за ъплоуд на приложения в App Store на 81 различни езика. Всичко това гарантира, че App Store е атрактивно и безопасно място за инсталиране на софтуер. Налагането на пълен контрол над екосистемата на Apple е ключов фактор за позициите им в индустрията.  Epic Games твърдят, че компанията генерира нереално високи приходи от разработчиците и е необходимо да въведат сериозни промени в App Store, за да гарантират нормална конкуренция. Монополната позиция на Apple в момента вреди на доста независими разработчици, които също споделят мнението на създателите на Fortnite. Крайното решение на съда ще има важно значение за бъдещето на App Store.   Oще от Digital: Epic разделят Fornite на две отделни игри заради споровете с Apple
DMCA.com Protection Status