Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
33 резултата за app store
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Собствениците на смартфони са демонстрирали впечатляваща активност през третото тримесечие на годината. През този период са реализирани инсталациите на 28.3 млрд. приложения от Google Play. Това е впечатляващо постижение, което отбелязва ръст от 31%, спрямо резултатите преди година.
технологични новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 25 септември (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 25 септември (Видео)
Windows 10 приложенията не искат да се инсталират на компютъра ви? Неприятно е, когато инсталацията не се стартира или се стартира, но внезапно спира, или получавате код за грешка.   1. Какво да направите, aко Windows софтуерът не се инсталира В тази тема ще ви разкажем защо понякога софтуера не се инсталира в Windows и разгледат как да решим проблема.     2. Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store Apple се оказаха в центъра на голям конфликт свързан с начина, по който управляват и...
Fortnite
Epic разделят Fornite на две отделни игри заради споровете с Apple
Epic разделят Fornite на две отделни игри заради споровете с Apple
Fortnite е абсолютен хит сред любителите на мобилни игри, но за разлика от другите приложения възприема съвсем различен бизнес модел. Създателите от Epic Games дълго време не искаха да предложат Forntite в онлайн магазините за приложения на Android и iOS.  Причината е 30% такса, която разработчиците трябва да плащат на Google и Apple за дистрибуцията в онлайн порталите. Всеки потребител, който иска да инсталира Fortnite може да го направи от собствения магазин на Epic Games на всяко устройство с Аndroid. Така се преодолява Google Play и таксата от 30%, които иначе компанията би трябвало да плати. Ситуацията с iOS е по-различна, тъй като собствениците на iPhone нямат достъп до външни магазини за приложения. Напрежението между Apple и Epic Games ескалира сериозно, след като преди няколко седмици Fortnite предложи нова система за директни транзакции в самата игра. Така геймърите имаха достъп до промоционални оферти за покупки в приложението, кото също заобикалят 30% такса в App Store.      Реакцията на Apple не закъсня и компанията извади Fortnite oт App Store, което доведе до съдебно дело. Еpic Games стартираха и мащабна кампания против Apple сред своята онлайн общност. Първоначалното изслушване не задължи Apple да върнат обратно заглавието в своя онлайн магазин, но и не им предостави достъп до инструментите за разработчици на Unreal Engine, на който е базирана играта.  В крайна сметка решението за промяна на статуса на Fortnite в App Store остава изцяло в ръцете на разработчиците от Epic Games.  В официално изявление компанията сега разкри и какви са конкретните им планове. Съдебният конфликт с Apple е принудил Epic да раздели играта на две различни версии.  Новият сезон, който трябва да започне до дни няма да бъде достъпен за устройствата с iOS и macOS. Успоредно с това всички собственици на iPhone, iPad и Mac няма да могат повече да играят в мултиплейър режимите с потребителите на други платформи. Това означава, че PS4, Nintendo Switch, Xbox One, Windows и Android версиите на Fortnite ще продължат да предлагат най-новото съдържание и да се наслаждават на новия сезон в играта.   Още от Digital: Epic Games Store скоро ще е достъпен за Android и iOS
Zoom
Zoom постави нов рекорд по популярност в App Store през второто тримесечие на 2020г.
Zoom постави нов рекорд по популярност в App Store през второто тримесечие на 2020г.
Zoom определено е едно от приложенията за видеоконференция, което се възползва по най-добър начин от световната пандемия и домашната изолация за милиони потребители. Заглавието оглави класациите за най-много инсталации в App Store и Google Play в редица страни и от месеци продължава да е предпочитан избор за видео комуникация. Oще в края на aприл разработчиците потвърдиха, че Zoom вече се използва от над 300 млн, души по цял свят. Най-голямото предимство на приложението пред неговите конкуренти е функцията за видео разговори с до 100 души едновременно, което задоволява нуждите на голяма част от представителите на бизнеса. Второто тримесечие на годината е отбелязвало нов рекорд в App Store за най-много инсталации и той се дължи от Zoom, което е изтеглено 94 млн. пъти за периода. За срравнение досегашното най-високо постижение е на TikTok през първото тримесечие на 2020г., когато приложението регистриа 67 млн. инсталации в App Store.  Toва са най-популярните заглавия и за април-юни 2020г.      Цифрите в доклада на Sensor Tower са доста впечатляващи, тъй като очертават изключителна активност на потребителите в Аpp Store през първата половина на годината. Така например актуалния рекорд за най-много изтегляния в рамките на три месеца за  iOS приложение, което не е игра бе 50 млн. в края на 2019г.  Само три месеца по-късно TikTok отчита рекордните 67 млн. инсталации, които сега се увеличават до неверотните 94 млн., с които може да се похвали Zoom през второто тримесечие на годината. Aко се добавят и стойностите от Google Play се оказва, че Zoom е инсталирано над 300 млн. пъти за двете водещи платформи за смартфони през април-юни.  TikTok също могат да се похвалят с това постижение, като инсталациите за второто тримесечие в App Store са 71 млн., което представлява 154% ръст, спрямо същия период преди година. Всички тези цифри доказват красноречиво колко активни са потребителите по време на пандемията от COVID-19.   Още от Digital: Платената версия на Zoom ще предлага по-добра сигурност
App Store
Apple oтчетe най-големия ръст в изтеглянето на приложения от App Store от три години насам
Apple oтчетe най-големия ръст в изтеглянето на приложения от App Store от три години насам
Дневният ни ритъм претъпя неподозирани промени през последните няколко седмици в контекста на пандемията с COVID-19. Много неща от ежедневието се промениха и навиците на доста хора предприеха съвсем друга посока заради заплахата от коронавируса.  Всички тези процеси засегнаха драстично технологичната индустрия и се отразиха на продажбите на хардуер в редица сегменти. В момента може би приложенията за видеоконферентни разговори са единствените, които отчитат ръст в трафика и се радват на голяма популярност.  Може да прозвучи странно, но App Store също може да се похвали, че разпространението на COVID-19 не само не се е отразило, но дори е допринесло за успеха на онлайн магазина. Причината е, че потребителите са изтегляли огромно количество игри и приложения, докато са прекарвали време вкъщи, докато са под карантина.  Според официалните данни на Morgan Stanley изтеглянията на съдържание от App Store през април представляват най-успешния месец за онлайн магазина за мобилни приложения от септември 2017г. досега, съобщава PhoneArena.     Оказва се, че потребителите са инсталирали с 31% повече мобилни приложения през април, спрямо същия месец преди година. Приходите в App Store са отчели ръст от 19% за идентичния период, което също е добър показател. Конкретните данни разкриват, че броя на изтеглени приложения отчитат ръст от 40% през април.  Това е доста впечатляващо постижение, което е рекордно за Apple от три години насам. Успоредно с това компанията реализира увеличение в изтеглянето на мобилни приложения за четвърти пореден месец.  Любопитното е, че преобладаващата част от приходите са генерирани от активността на потребителите в десет държави, като конкретната цифра е около 90%. В момента има над  900 млн. активни смартфона iPhone, които имат достъп до услуги като Аpple Music, Apple Arcade, Apple News+, Apple ТV+ и др.  Тези услуги са ключови за генерирането на приходи, тъй като таксуват потребителите с месечни такси. Технологичният гигант не крие плановете си да продължи да инвестира в своята екосистема, за да я направи още по-атрактивна за потребителите.   Още от Digital: Как да изтегляме безплатно приложения за iPhone от App Store
приложения
Google Play и App Store отчетоха ръст в приходите за първото тримесечие на 2020г.
Google Play и App Store отчетоха ръст в приходите за първото тримесечие на 2020г.
Потребителите са изключително активни в използването на мобилни устройства през последните седмици. Социалната изолация подканва повече хора да търсят и изпробват нови източници на забавление. Смартфоните са подходящо решение за управляване на финансите, работа с офис приложения, комуникация с имейли и др. Независимо от причината да прекарваме време пред екрана на любимите си джаджи е факт, че в момента генерираме рекорден трафик в мобилните приложения. Това твърдение се доказва и от последния доклад на AppAnnie, който обхваща първите три месеца на настоящата година.   Основно заключение в доклада им е, че потребителите прекарват повече време и изразходват повече средства за извършване на покупки в любимите си приложения. Конкретните данни разкриват, че сме прекарали с 20% повече време пред екрана на смартфоните в периода януари-март, спрямо последното тримесечие на 2019г. Средната продължителност на ежедневните сесии, които правят потребителите на Android достига до пет часа на ден. Забелязва се тенденция за сериозно увеличение на тези показатели сред европейски страни. Общият брой изтеглени приложения за първото тримесечие достига до 31.5 млрд. броя.     Преобладаващата част от тях или 22.5 млрд. от приложенията са изтеглени от Google Play, докато при App Store тази стойност е около 9 млрд. за периода. Въпреки тази разлика отново магазина на Apple генерира значително повече приходи. Приходите в AppStore за първото тримесечие достигат до $15 млрд., което е почти два пъти по-висока стойност от Google Play, където потребителите са отделили бюджет от $8.3 млрд. за януари-март 2020г. Интересното е, че повече от съдържанието изтеглено от двата онлайн портала не са игри, но именно гейминга е сегмента, който привлича най-много приходи.   Най-изтегляното приложение от Google Play и App Store за първото тримесечие e ТikTok. Другите заглавия, които допълват първите път са WhatsApp, Facebook, Instagram и Messenger. Голяма популярност сред европейските потребители генерират Disney+, Zoom и Houseparty. Собствениците на iPhone са отделяли най-много средства за прилoжения в категориите Entertainment, Games, Photo и Video. В същото време при Google Play доминират секциите  Play, Games, Social и Entertainment. С оглед предписанията за социална изолация е най-вероятно трафика на мобилни приложения да продължи да се увеличава.   Още от Digital: Как да изтегляме приложения, които вече ги няма в Google Play или в App Store
App Store
Apple премахна едно от най-популярните приложения от App Store
Apple премахна едно от най-популярните приложения от App Store
Премиерата на iPod промени изцяло начина, по който се забавляваме с любимата си музика, когато сме в движение. Няма да е пресилено, ако определим това устройство като един от най-важните технологични продукти на нашето време. Премиерата на първите смартфони в голяма степен премахнаха нуждата да притежавате подобно устройство. Въпреки това има много хора, които изпитват носталгия към iPod и времето, когато това беше предпочитана джаджа за слушане на музика, съобщава BGR.   Всичко това доведе до появяват на приложение с името Rewound, което е разработено от Луис Анслоуд. Заедно със своят екип в продължение на година създават този софтуер, който позволява iPhone да заприлича на класическия iPod. В това число влиза и легендарният Cover Flow интерфейс и кръгъл бутон за навигация в менюто. Собствениците на iPhone изглежда проявяват интерес към подобна идея, тъй като Rewound само за няколко дни бе инсталирано над 150 хил. пъти от App Store.       Oще от Digital: Аpple умишлено толерира своите приложения в App Store, според проучване
приложения
Собствениците на iPhone могат да съдят Apple заради монополни практики в Аpp Store
Собствениците на iPhone могат да съдят Apple заради монополни практики в Аpp Store
Собственици на iPhone заведоха дело срещу компанията, в което я обвиняват за поддържане на монополни практики в онлайн магазина App Store. Според тях Apple умишлено вредят на свободния избор на потребителите, като приоритизира определени приложения за сметка на други. Традиционното правило компанията да получава 30% от продажбата на мобилни приложения също е проблем, който кара самите разработчици да увеличават цените на своите заглавия, за да компенсират тази разлика.    За разлика от Android потребителите на iOS няма как да изтеглят съдържание извън официалния магазин на компанията. Всички тези ограничения са само част от агресивната монополна политика на Apple се твърди още в заведенoто дело. Toзи интересен казус се разглежда от Върховният съд в САЩ, който взе решение в полза на потребителите. Финалното решение на съдиите е, че Apple не нарушава антитръстовите правила, които са въведени в страната. Въпреки това собствениците на iPhone могат да съдят компанията.     Върховният съд смята, че потребителите имат това право, тъй като отделят собствени средства, за да купуват съдържание в App Store, съобщава CNN. Решението е интересно и вероятно ще се отрази и на другите технологични компании, като позволи на клиентите им да потърсят по същия начин своите права в съдебната зала. От своя страна Apple защитиха политиката си с твърдението, че разработчиците сами избират цената на своите мобилни приложения, а това е процес, в който компанията няма никакво участие.   Oще от Digital: Шест полезни неща, които може да правите в Apple App Store
Apple
Какви промени могат да настъпят в App Store заради конфликта на Epic Games с Apple
Какви промени могат да настъпят в App Store заради конфликта на Epic Games с Apple
В средата на миналия месец ви информирахме как Epic Games започва война срещу Apple и Google след като премахнаха играта Fortnite от App Store и Play Store. Разработчиците на хитовото заглавие продължават да търсят начини как да защитят своята позиция и вече стартираха дела срещу двете компании. Обвиненията срещу Apple са свързани с политиката да таксуват 30% от приходите на заглавията в App Store, но също, че с тази стратегия вредят на лоялната конкуренция.  Еpic Games позволиха на своите потребители да извършват покупки в играта, чрез вътрешна система за плащания, която се различава от тази на Apple. Така се преодолява 30% такса, която компанията иска да получи от приходите на разработчиците. Реакциите на Apple не закъсняха и изтеглиха Fortnite от своя онлайн магазин, което означава, че собствениците на iPhone няма как да инсталират и да играят хитовото заглавие на своите устройства. В момента Fortnite се използва активно от над 350 млн. души и продължава да набира популярност въпреки ограниченията. Делото заведено срещу Apple означава, че компанията ще трябва да защити със солидни аргументи в съда своята позиция за настоящата система на плащания в App Store.     Изслушванията в заседателната зала ще са фокусирани изцяло върху начина, по който се дистрибутират и монетизират мобилните приложения в App Store. Teхнологичният гигант твърди, че поддържането на онлайн магазина е сложна задача, която изисква сериозни усилия и средства. Въпреки това стриктните критерии на Apple гарантират, че всяко заглавие в App Store предлага най-доброто на потребителите, особено по отношение на сигурността.  Тестовете трябва да гарантират, че заглавията в магазина отговарят на високите изисквания, като всяка седмица се появяват средно 100 хил. нови молби за ъплоуд на приложения в App Store на 81 различни езика. Всичко това гарантира, че App Store е атрактивно и безопасно място за инсталиране на софтуер. Налагането на пълен контрол над екосистемата на Apple е ключов фактор за позициите им в индустрията.  Epic Games твърдят, че компанията генерира нереално високи приходи от разработчиците и е необходимо да въведат сериозни промени в App Store, за да гарантират нормална конкуренция. Монополната позиция на Apple в момента вреди на доста независими разработчици, които също споделят мнението на създателите на Fortnite. Крайното решение на съда ще има важно значение за бъдещето на App Store.   Oще от Digital: Epic разделят Fornite на две отделни игри заради споровете с Apple
App Store
Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store
Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store
Apple се оказаха в центъра на голям конфликт свързан с начина, по който управляват и контролират приложенията в своя онлайн магазин. Аpp Store често е обект на критики заради таксата от 30%, която разработчиците трябва да отделят своите приходи на компанията за дистринбуцията на  заглавяита им. В миналото Spotify многократно са изказвали недоволството си от тази система, като през последните седмици това се случва и с Epic Games.  Ситуацията между двете страни изглежда се задълбочава, тъй като 13 водещи разработчици на мобилни приложения стартираха нова инициатива с името "Coalfition for App Fairness". В нея участват имена като Basecamp, Match Group, Tile, Blix, Deezer, Epic Games и Spotify, информира TechCrunch. Целта на проекта е да се установи по-справедлива система за разпределяна на приходите, която предоставя и максимална свобода на самите потребители. В миналото всяка една от компаниите е изразяла негативно мнене срещу политиките на Apple в App Store, но създаването на "Coalition for App Fairness" им предоставя по-централизиран и координиран подход.     Коалицията е създадена да привлече вниманието на всяка, компания независимо от размера и държавата, в която оперира. "Coalition for App Fairness" е само първата стъпка от въвеждането на унифицирани правила, които едновременно да улеснят разработчиците по цял свят и да предостваят най-доброто на собствениците на смартфони.  Всеки бранд, който смята, че има желание да се включи може да стане част от инициативата и да допринесе на свой ред от развитието на коалицията. Създателите на "Coalition for App Fairness" очертават и три съществени проблема в настоящата система за приложeния в App Store. Първият от тях е свързан с регламентираната такса от 30%, които всеки разработчик трябва да плаща на Apple, включително и за вътрешните покупки. Следващият проблем е свързан с липсата на достатъчно свобода за потребителите, което ни води и до третия елемент от обвиненията срещу Apple, а именно, че контролирa Аpp Store, за да популяризира своите мобилни приложения и услуги.   Oще от Digital: Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
Fortnite
Epic Games започва война срещу Apple и Google след като премахнаха играта Fortnite от App Store и Play Store
Epic Games започва война срещу Apple и Google след като премахнаха играта Fortnite от App Store и Play Store
Frotnite е едно от най-популярните заглавия за собствениците на смартфони с Android. Мобилната игра се разработва от Epic Games и в продължение на дълго време не можеше да се изтегли от Google Play. Причината е нежеланието на компанията да предоставя 30% от приходите си на Google заради дистрибуцията в онлайн магазина им за приложения. В крайнта сметка от няколко месеца играта Fortnite вече може да се изтегли от Google Play. Toва решение ще позволи на повече потребители свободо да изтеглят играта на своите устройства. Разработчиците на мобилната игра, обаче отново са изправени пред неочакван проблем. Apple официално предприеха действия срещу Fortnite, изтегляйки играта от App Store.  Причината е, че Epic Games въвеждат собстена система за плащания в играта, която позволява на геймърите да си спестят около 20% от покупките в приложенията. В този случай, обаче Apple няма да получат своя традиционен 30% дял за разпространението на Fortnite в App Store, което кара компанията да блокира достъпа до заглавието.     Още по-неприятното за Epic Games e, че часове по-късно Google последваха примера на Apple. Компанията също извади Fortnite от Google Play, уточнявайки, че нарушава условията за използване на онлайн магазина. Все пак двете компании изразиха желание да продължат да комуникират с разработчиците на играта за евентуалното ѝ завръщане в App Store и Google Play. Тук е момента да отбележим, че Google са категорични в изискването основният метод за плащане при извършване на покупки в приложенията е тяхната Google Play In-App Billing система. Новата функционалност на Epic Games предлага алтернативно решение, което на свой ред принуждава Google да извадят заглавието от Play Store. Разработчиците на играта са изключително разочаровани от подобни действия и няма информация дали ще запазят добрия тон в разговорите с Apple и Google. В случай, че искате да инсталирате Fortnite на своето устройство можете да го направите въпреки настоящата ситуация. Това може да стане от официалния уеб сайт на Epic Games от всеки мобилен браузър.   Още от Digital: Epic Games Store скоро ще е достъпен за Android и iOS
Apple
EC разследва Apple заради нелоялни търговски практики с App Store и Apple Pay
EC разследва Apple заради нелоялни търговски практики с App Store и Apple Pay
Бизнес стратегията на Apple отново провокира сериозни проблеми за компанията. Антитръстовите органи на ЕС стартираха две нови разследвания срещу компанията. Конкретният мотив за активизирането на регулаторите са нелоялни практики свързани с два от най-популярните им продукти, а именно услугата Apple Pay и App Store.  Първият официален сигнал срещу Apple е подаден от юридическия екип на Spotify и е свързан с високия процент такси, които компанията налага на разработчиците, когато потребителите извършват покупки в приложенията. Конкретният приоритет на разследването ще бъдат рестрикциите на Apple, с които подвежда потребителите, че не могат да намерят по-добри цени за същата покупка извън съответното приложение. Европейският комисар на ЕС по конкуренцията, Маргрете Вестагер също коментира "специфичната роля", която Apple има в дистрибуцията на софтуер в App Store.  Новото обвинение ще принуди регулаторите да установят дали има доказателства за създаване на нелоялна конкуренция и други нарушения на законите за конкуренция сред общия пазар на държавите-членки на ЕС, съобщавa CNet.     Aко регулаторите открият съмнения за подобни бизнес практики, при които Apple умишлено си създава предимство пред останалите разработчици на приложения за сметка на своите продукти ще бъде санкционирана финансово и административно.  Добър пример в това отношение са заглавия като Apple Music и Apple Books, които се конкурират с други приложения за стрийминг музика и четене на електронни книги, които са достъпни в App Store. Второто разследване срещу Apple е заради услугата им за мобилни плащани. Този път причината е дали компанията контролира неправомерно достъпа на външни приложения до NFC функциите на iPhone, като "Tap-And-Go" функцията в Apple Pay. През последните месеци се забеляза увеличения на броя на компании, които обвиняват Apple в различни действия. Освен Spotify подобно мнение изразиха и Rakuten, които са собственици на Viber. Teпърва регулаторите ще вземат решение дали крайния потребители има достатъчно информация и свобода на избор при изтеглянето на съдържание от App Store. Компанията още не е коментирала официално разследванията на ЕС.   Още от Digital: Франция глоби Apple с €1.1 млрд. заради нелоялни търговски практики
приложения
Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
Случвало ли ви се е да се забавлявате с дадено приложение и след това да го изтриете от своето устройство, но да не можете да го откриете след това в Google Play или App Store? Това може да е доста разочароващо, ако сте премахнали софтуера с идеята да го използвате отново на по-късен етап, чрез верификация с Google или Facebook акаунт. Причините за премахването на дадено приложение от онлайн магазините за Android и iOS могат да бъдат разнообразни. Ако имате смартфон с Android е много по-вероятно да откриете дадено заглави заради "отворения характер" на платформата. Apple залагат на доста консервативен подход в дистрибуцията на iOS, където предпочитат да налагат пълен контрол над екосистемата от приложения и услуги. Google имат стриктни изисквания за ъплоуд на приложения, но дори и да ги премахнат има бази данни, в които се съдържат резервни копия на повечето заглавия за Andrоid. Това е възможно с APK файлове, които са популярен метод за инсталиране на софтуер на смартфоните с платформата.     Основната причина за отсъствие на мобилно приложение в Google Play или App Store е, че устройството, което използвате не е съвместимо със съответната версия на софтуера. Най-често този проблем засяга устройствата с по-стари версии на Android.  Специфичната система от изисквания на двата онлайн портала също така може да изтегли дадено заглавие заради факта, че разработчиците не са предоставяли актуализация от дълго време.   Още от Digital: Защо Google Play има най-голям принос за сигурността и успеха на Android
Google Play
Google премахна приложението Infowars заради разпространение на фалшиви новини за COVID-19
Google премахна приложението Infowars заради разпространение на фалшиви новини за COVID-19
След дълги размисли Google най-накрая ще премахнат противоречивото приложение Infowars от техния Play Store. Публикуването на неверни сведения за коронавируса накара Google да направят тази крачка повече от година след като Apple го премахнаха от своя App Store. Фирмата обмисля да продължи да отстранява подобни платформи, които могат да причинят вреда за хората.   Infowars  е популярна платформа, която е създадена от противоречивия теоритик на конспирация Алекс Джоунс. През годините той публикува много спорни и дори понякога опасни твърдения. Приложението е мястото, където хората могат да получат достъп до предаванията, статиите и видеоклиповете на автора.   Последната публикация, която е причината от Google да спрат приложението, е пускането на видео, в което се твърди, че природните средства могат да се използват за лечение на пациенти с COVID-19. Също така се твърди, че усилията, които хората полагат, като социално дистанциране и карантина са неефективни.   Още от Digital: Google Chrome ще консумира по-малко енергия в компютрите с Windows 10 благодарение на Intel
мобилни приложения
Аpple умишлено толерира своите приложения в App Store, според проучване
Аpple умишлено толерира своите приложения в App Store, според проучване
Аpple манипулират резултатите от търсенето в App Store по такъв начин, че мобилните приложения на компанията се показват на водещо място за сметка на конкурентите им. Това е само един от методите, с които технологичния гигант се опитва да накара повече потребители да използват услугите им. Независимо проучване на TheWallStreetJournal твърди, че в повече от 60% от обикновените категории на първо място се показват мобилните приложения на компанията.   Всичко това се дължи на специфичния начин, по който алгоритмите на Apple индексират съдържанието в App Store. Изненадващото е, че софтуера на компанията оглавява дори категории, в които очевидно изостава от конкурентни предложения на Google, Amazon или други водещи разработчици. Добър пример в това отношение е Apple Books, което дори няма рейтинг от пет звезди, но въпреки това продължава да бъде номер едно в "Books" секцията на онлайн магазина.       Google Maps и Waze са най-популярните приложения за навигация, но са изпреварени от Apple Maps. Oт Apple твърдят, че не оказва подобно влияние върху класирането на приложенията. Компанията твърди, че рейтинга им се определя като комбинация от 42 независими фактора. Със сигурност това не е първият път, в който Apple са обект на подобни обвинения. Все пак имайте предвид, че е възможно да се използват такива практики при промотирането на приложения в App Store.   Още от Digital: Собствениците на iPhone могат да съдят Apple заради монополни практики в Аpp Store
магазини за приложения
Защо онлайн магазините за мобилни приложения не са толкова сигурни
Защо онлайн магазините за мобилни приложения не са толкова сигурни
Все повече потребители осъзнават важността на защитата на личните си данни. В резултат на това те все по-често предприемат действия, за да защитят собствените си лични данни, като по този начин увеличават броя на търсенията за приложения за поверителност като VPN (Virtual Private Networks).   Голяма част от това се случва в Google Play и App Store на Apple, където акронимът „VPN“ се превърна във втория най-търсен термин, като тези приложения натрупват стотици милиони изтегляния. Последните проучвания обаче разкриха, че тези официални магазини за приложения предлагат приложения с пропуски в сигурността.   От Tech Radar разкриват пет причини, поради които тези официални магазини предлагат фалшиво чувство за сигурност, когато става въпрос за защита на данните ни:   1. От 20-те най-популярни безплатни VPN приложения в двата големи магазина за приложения, 86% са имали политики за защита на личните данни, които не отговарят на изискванията за защита на личните данни. Технически анализ на 150-те най-популярни безплатни VPN приложения в Google Play също установи, че 85% от тях изискват разрешения, които са доста притеснителни или имат изходен код с потенциал за злоупотреби с неприкосновеността на личния живот на потребителите. Тези открития са много обезпокоителни.   2. Обикновено легитимните VPN приложения имат твърда политика за поверителност, в която подробно се описва как данните за интернет трафика на потребителите са защитени. За съжаление, не се знае какво правят многобройните VPN инструменти с политики, които не съдържат подробности за това какво се случва с данните при сърфирането на потребителите, които преминават през техните сървъри.   3. Някои от VPN приложенията, заявяват изрично, че предават данни към сървъри в Китай,  където са базирани много от тези собственици на приложения. Шест от десет от тези приложения имат китайска подкрепа, а властите в Китай са известни с това, че наблюдават и цензурират интернет. Фактът, че тези приложения продължават да работят неотклонно от властите, повдига червените флагове за тяхната независимост. Освен това се повдига въпросът защо Apple и Google не прилагат по-строги стандарти за приложения с такива връзки, за да защитят потребителите си.   4. След скандала с Facebook и Cambridge Analytica, Apple направи опит да „изхвърли“ VPN-базираното приложение на Facebook, Onavo, но това беше рекламен трик. Що се отнася до Google, компанията също предприе „адекватни“ действия, като скоро след това премахна  85 приложения, съдържащи зловреден софтуер. И какво се оказва, осигуряването на качество в тези магазини за приложения е реакционно упражнение, което оставя хиляди лоши приложения свободно достъпни, до моменрта, в който те привлекат негативен PR.   5. Обезпокоителен е факта, че е изключително трудно да се разбере кои точно са компаниите, които стоят зад някои VPN приложения: далеч отвъд възможностите на обикновения потребител. Тъй като Apple и Google не изпълняват задълженията си, а потребителите не могат да разберат важна за тях информация, има нещо фундаментално неправилно. А това повдига сериозни въпроси относно тези магазини за приложения които претендират, че предлагат безопасно съдържание.   Вижте 5 безплатни приложения за сигурност, които може би не знаете
DMCA.com Protection Status