Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
52 резултата за app store
игри
В Google Play и App Store се разпрoстраняват фалшиви копия на популярната игра на думи Wordle
В Google Play и App Store се разпрoстраняват фалшиви копия на популярната игра на думи Wordle
Забавлението с игри е предпочитано хоби за милиони потребители. Големите екрани и бързите процесори превръщат смартфоните в най-подходящото решение за мобилен гейминг. Потребителите стават все по-активни и прекарват повече време пред екрана на любимите си джаджи. Разнообразието от съдържание в Google Play и App Store също допринася за тези процеси. Актуален тренд са заглавията, които включват разбъркани букви, от които трябва да съставите колкото се може по-голям брой реални думи. Подходящ пример е Wordle, която се радва на голяма популярност в световен мащаб, особено сред потребителите на Twitter. Любопитна особеност е, че играенето на Wordle става от мобилен уеб сайт, а не от индивидуално приложение. Страницата предлага възможност да познаете една дума от пет букви всеки ден, като вече генерира стотици хиляди клипове всеки ден, съобщава 9to5mac.     Именно нетрадиционният начин на разпространение може да се превърне в заплаха за феновете на играта. От 9to5mac съобщават за фалшиви приложения на Wordle, които заблуждават собствениците на смартфони. Подобни заглавия могат да се открият, както в Google Play, така и в App Store. Проблемът е, че автентичните създатели на играта не предлагат мобилни приложения. Трябва да бъдете много внимателни да не инсталирате фалшива версия на заглавието, която използва Wordle в името си, за да ви подмами, че това е оригиналният софтуер. Директен клонинг с името Wordle-The App вече се предлага с годишен абонамент от $30 за iPhone. Въпрос на време е да се стартират масови кампании и за устройствата с Android.   Oще от Digital: Apple тайно купуват реклами от Google, за да увеличат приходите си от App Store
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Google въведоха сериозна промяна в своята стратегия с премиерата на Tensor процесорa.
Apple
Apple тайно купуват реклами от Google, за да увеличат приходите си от App Store
Apple тайно купуват реклами от Google, за да увеличат приходите си от App Store
Двете компании задават тенденциите в мобилната индустрия и предлагат най-разнообразните колекции от мобилни приложения. Аpp Store и Google Play са от изключително важно значение за бизнеса на Apple и Google. Технологичните гиганти често се конкурират за вниманието на потребителите, но също така и намират начини да си партнират. Подходящ пример е факта, че Google са платили $15 млрд. на Apple, за да бъдат основна търсачка в iPhone и iPad. Вниманието ни сега отново е насочено към неочаквано партньорство между двете компании. Oказва се, че Apple тайно купуват реклами от Google с идеята да промотират приложения и да увеличат приходите си от микротранзакции. Любопитното е, че това се случва без знанието на самите разработчици. Oт своя страна Google не премахват подобно съдържание, съобщава Forbes. Компанията генерира милиони от приходи в абонаменти на заглавия като Tinder, Plenty of Fish, Bumple, Masterclass и др.     Реализирането на новата кампания на Apple, обаче не дава никакви индикации, че рекламите се хостват от самата компания. Кликването на предоставените линкове, обаче пренасочва директно към App Store. Връзките в рекламите също така наподобяват начина, по който изглеждат реалните реклами на издателите. По този начин компанията открива нов начин да максимализираха приходите си, като промотира извършването на покупки в мобилните приложения. За да го направят Apple окуражават потребителите да купуват любимите си заглавия в App Store, вместо в интернет. Aко разработчиците използват стандартната опция и плащаният минават през системата на компанията тогава Apple получават 30% от приходите през първите 12 месеца, След това тази стойност намалява наполовина. Amazon и HBO са пример за алтернативната стратегия, тъй като продават своите услуги в собствените си сайтове и запазват комисионната на Apple за себе си.   Oще от Digital: Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
App Store
Над 25 % от приложенията в Google Play и App Store нарушават поверителността на потребителите
Над 25 % от приложенията в Google Play и App Store нарушават поверителността на потребителите
Apple винаги са изтъквали, че използват най-добрите практики за сигурност в своята екосистема от мобилни приложения и най-вече в App Store. Всяко заглавие, което се предлага в онлайн портала преминава през серия от проверки, които гарантират, че отговарят на високите изисквания на компанията. App Store предлага по-ефективна защита срещу зловреден софтуер и вируси от Google Play, което е важно предимство на iPhone. Aлгоритмите на Apple постоянно премахват подозрителни заглавия, за да гарантират безопасността на своите потребители. Маркетинговата фирма Pixalate публикува интересен доклад с "H1 2021 Delisted Mobile Apps Report", който разкрива, че 813 хил. приложения за изтеглени от Google Play и App Store през първата половина на 2021г. Въпросните приложения имат общо 9.3 млрд. инсталации в Google Play, както и 21.8 млн. рейтинга на потребители в App Store преди да бъдат изтеглени от магазините за приложения. Над 85% от заглавията тартегират деца на 12 години или по-ниска възраст, информира VentureBeat.     Детайлен анализ на повече от 5 милиона мобилни приложения показва, че 59% oт тях в App Store и 25% в Google Play са публикувани без декларация за поверителност. Всяко четвърто приложение в тази категория е локализирано в Русия (Google Play), докато 60% от премахнатите приложения в Apple Store, които не поддържат политика за сигурност са от Китай. Проучването показва, че 66% от заглавията изтеглени от Google са имали поне едно опасно разрешение, 27% имат достъп до GPS координатите, а 19% до камерата. Специалистите на Pixalate откриват също, че 83% от приложенията премахнати през първата половина на годината нямат посочен адрес за идентификация. Aктивните усилия на Google и Apple предпазват всеки ден собствениците на смартфони от много заплахи и рискове за сигурността.   Oще от Digital: Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
мобилни приложения
 Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Собствениците на смартфони и таблети са отделили рекордни средства за покупки в мобилни приложения. Данните обхващат първата половина на календарната година и отчитат приходи от $64.9 млрд. Това е 24.8% увеличение от регистрираните $52 млрд. в Google Play и App Store през първите шест месеца на 2020г., разкрива доклад на Sensor Tower. Дългогодишната традиция App Store да генерира повече приходи продължава, като собствениците на iPhone и iPad са отделили $41.5 млрд. за абонаменти, покупки на приложения и игри. По този начин онлайн магазина на Apple отчита 1.8 пъти повече приходи, в сравнение със сумата от $23.4 млрд., която регистрира Google Play за същия период. Настоящите резултати продължават впечатляващото представяне от предходната година, когато потребителите отделиха за мобилни приложения около $40.5 млрд. Тази стойност очерта 28.4% увеличение, спрямо предходната година, като сега вече достига до внушителните $64.9 млрд. в App Store и Google Play през първите две тримесечие на 2021г.     Едва ли ще се изненадате, че гейминга е най-популярната категория на мобилни приложения, като приходите за разработчиците на игри се увеличават със 17.9% през първите шест месеца. Конкретният ръст е 24.7% за Google Play и достига до 13.5% в App Store, информира AndroidHeadlines. Собствениците на смартфони с двете платформи са платили $44.7 млрд. за съдържание в игри през първата половина на 2021г. Най-успешните заглавия за периода са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. За първи път са отчетени приходи от над $1 млрд. в категорията на книгите, предлагани в онлайн магазините за приложения в периода януари-юни 2021г.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Apple
Aнтитръстово законодателство може да забрани на Apple предварително да инсталират приложения в iOS
Aнтитръстово законодателство може да забрани на Apple предварително да инсталират приложения в iOS
Apple са известни със стриктният контрол, който налагат над iOS екосистемата, което позволява да гарантират максимална сигурност на своите потребители. Желанието на компанията да управлява всички процеси в App Store, обаче често е причина за критики. Напоследък темата е доста актуална, особено заради делото между Epic Games и Apple. Teхнологичният гигант е обвиняван, че умишлено толерира своите приложения за сметка на конкуренцията. Важно е да отбележим, че 30% от приходите в App Store също се прибират от Apple и това е друга негативна практира, според някои разработчици. Собствениците на iPhone имат достъп до много приложения на Apple, които са предварително инсталирани. Тази практика, обаче може да стане в миналото, ако бъдат прокарани нови антитръстови регулации, информира Bloomberg.     Правителството в САЩ провежда сериозни дискусии дали да се забрани на Apple да инсталират предварително заглавия като iMessages, Safari и FaceTime в своите устройства. Идеята е всеки потребител да направи своя избор като изтегли софтуера, който иска да използва в iPhone. Така регулатите ще сложат край на практиката Apple да толерира своите приложения, а от друга ще даде важно предимство на другите разработчици. Промените могат да засегнат и други технологии комании, сред които Amazon и абонаментната Prime услуга, която предлагат в страната. Очаква се през следващата седмица обсъжданията да продължат в парламентарна комисия, когато ще стартират реалните дискусии по темата. Въвеждането на подобен законопроект може да промени начина, по който използвавме iPhone и хардуерните продукти на Apple.   Oще от Digital: Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Apple
Съдят Apple за $2 млрд. заради нелоялни бизнес парктики в App Store
Съдят Apple за $2 млрд. заради нелоялни бизнес парктики в App Store
Консервативната политика на компанията често е предизвиквала критики, но въпреки това Apple останат верни на своите принципи. iOS превъзхожда по няколко ключови показателя Android, което също се дължи на специфичната им стратегия. Това не означава, че компанията е застрахована от проблеми. Още през есента на миналата година водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store. Обвиненията са провокирани от 30% такса, която компанията изисква от разработчиците за дистрибуция на приложенията им в онлайн магазина. Успоредно с това Apple предизвикват недоволство и с негативната практика да толерират определени заглавия в App Store за сметка на други. Подобни твърдения са в центъра на конфликта между Apple и разработчиците на популярната игра Fortnite. Създателите на заглавието от Epic Gamеs вече потърсиха своите права в съда. Проблемите за компанията изглежда ще продължат, тъй като сега отново е изправена пред поредния казус, който достигна до заседателната зала.      Този път Apple са обвинени, че неправомерно са таксували повече от 20 млн. граждани на Великобритания с по-високи такси в онлайн магазина. Основното обвинение срещу компанията е свързано със злоупотреба на монополната им позиция в App Store. Вече е входиран съдебен иск срещу технологичният гигант в London’s Competition Appeal Tribunal. Ако съда приеме твърденията за неправомерни действия от страна на компанията може да сте стигне до изключително солидна глоба. Тук е момента да припомним, че в началото на годината Apple редуцираха наполовина таксата, която искат от разработчиците. По този начин размера бе намален от 30% до 15%. Все пак тази промяна важи единствено за новите разработчици в App Store, както и за мобилните приложения с приход от над $1 млн. Тепърва ще се разглеждат мотивите в съда, но обвинението твърди, че потребителите на iPhone и iPad, които са платили за абонаменти и покупка на приложения от октомври 2015г. досега трябва да получат компенсация от над $2 млрд.   Още от Digital: Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Facebook
 Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14
Facebook се съгласиха с новите условия на Apple за показване на реклами в iOS 14
Две от най-големите компании в технологичната индустрия се озова в центъра на мащабен конфликт. Вече ви информирахме как Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики. Ситуацията ескалира заради въвеждането на нови промени в iOS 14 свързани с разрешенията за достъп до личните данни на потребителите. Аpple съобщиха за функционалност, която ще показва каква информация събират за нас мобилните приложения в смартфоните. Успоредно с това компанията иска да улесни процеса по блокиране на тракерите, които следят активността им в интернет. По този начин предоставянето на отказ за разрешение до определени данни може да блокира изцяло възможността софтуер от трети страни да разбира какво правите онлайн. Едва ли е изненадващо, че промените подготвяни от Apple предизвика най-големи критики от Google и Facebook. Toва са две от компаниите, които разчитат предимно на различните методи за следене потребителите, за да генерират приходи от тяхната активност в интернет. От Apple нямат никакво намерение да се откажат от своите планове.     iOS е мащабна екосистема, която осигурява достъп до милиони устройства и бизнес възможност, която не може да бъде пропусната дори от най-големите IT гиганти. Сега разбираме за интересна промяна в плановете на Facebook, които актуализираха своята позиция относно промените в iOS 14. Компанията изрази отново своето съгласие, но все пак разкри, че ще показва новото уведомление, с което собствениците на iPhone могат да изберат дали да разрешат достъп до личните си данни. По този начин Facebook смятат, е ще улеснят максимално своите потребители и представители на бизнеса, които използват iOS екосистемата. Въпреки това Facebook продължават да споделят първоначалното си твърдение, че персонализираните реклами поддържат малкия бизнес и позволят приложенията за смартфони да бъдат безплатни. Новата функция ще позволи на всеки собственик на iPhone сам да прецени дали иска тракерите да получават достъп за активността му в интернет.   Oще от Digital: Facebook продължават нападките срещу Apple в печатните медии
мобилни приложения
Потребителите инвестират рекордни средства за покупки в мобилните приложения
Потребителите инвестират рекордни средства за покупки в мобилните приложения
Смартфоните са дигитален прозорец към виртуалния свят. Умните функции, които предлагат ни карата да прекарваме повече време пред тъчскрийна. Колкото по-дълго се забавляваме с любимите приложения, толкова по-склонни сме да инвестираме реални суми за вътрешни покупки и абонаменти. Това е водещ тренд в световен мащаб, като данни на Sensor Tower показват, че потребителите ще изразходват $133 млн. за мобилни приложения през 2021г.За сравнение това е с повече от $20 млрд. и 19.7% повече от приходите регистрирани в App Store и Google Play година по-рано. Преобладаващата част от печалбата в тзи категория идва от игрите, тъй като собствениците на смартфони са отделили общо $89.6 млрд. за покупки и абонаменти от двете мобилни платформи. Традицията App Store да генерира повече приходи се запазва, като сумата се увеличава със 37.7% до $85.1 млрд. За същия период Google Play отчита приходи от $47.9 млрд. или увеличение от 23.5%, в сравнение с 2020г., информира AndroidHeadlines.     По този начин мобилните игри са допринесли за 67.4% от всички приходи от App Store и Google Play. Любопитен детайл е, че най-печелившото заглавие за Android е Google One. Това показва, че доста собственици на смартфони с платформата не се ограничават до безплатните 15GB, които предлага стандартния профил. Най-успешните игри в Google Play са Coin Master, Garena Free Fire и Genshin Impact. В същото време собствениците на iPhone са отделили най-много пари за покупки в PUBG Mobile и Genshin Impact. Потребителите проявяват голям интерес и към заглавия като Roblox, Candy Crush Saga, Pokemon Go и Lords Mobile.   Още от Digital: Какво да направим, ако имаме проблем с работата на Android приложения  
App Store
Кои са най-добрите игри и приложения в App Store за 2021г.
Кои са най-добрите игри и приложения в App Store за 2021г.
Първите дни на декември са подходяща възможност да направим ретроспекция за изминалата година, Apple също се присъединяват към тази концепция, тъй като разкриха повече за актуалните тенденции на потребителите. Компанията публикува списък с най-популярните приложения и игри в App Storе за календарната 2021г. В това число влизат и заглавията за Apple TV, Apple Watch и Apple Arcade платформите, но също за устройствата с macOS. Собствениците на устройства на компанията отново са проявили голяма активност и освен време са инвестирали и сериозни средства, за да се забавляват и бъдат продуктивни от iPhone, iPad, macOS и Apple Watch. Ето кои са най-добрите приложения в екосистемата на Apple през тази година, според TechCrunch.     Toca Life World е името на големия победител в категория за най-добро приложение в App Store. Любопитен факт е, че разработчиците от Toca Boca оглавяват престижния списък 10 години след премиерата на първия си софтуер. Компанията специализира в създаването на по-интуитивен и лесен за използване интерфейс от деца. Най-доброто предложение за собствениците на iPad е LumaFusion, създадено от LumaTouch. Това е видео редактор с разнообразие от професионални функции и поддръжка за най-популярните файлови формати. Потребителите могат да купят приложението с еднократно плащане, вместо да плащат постоянен месечен абонамент. Собствениците на macOS могат да се възползват от предимствата на Craft за текстова обработка и продуктивност на Luki Labs, което е най-доброто приложение за операционната система през 2021г. Спортното приложение DAZN печели в категорията най-добър софтуер за Apple TV.     League of Legends: Wild Rift изпреварва конкуренцията в популярната категория за най-добри игри за iPhone. Заглавието на Riot Games допълва "MARVEL Future Revolution", създадено от студиото Netmarble Corporation, което е играта за iPad, която превъзхожда всички останали през 2021г. Единодушен победител в категорията "App Watch of the year" е Carrot Weather дело на разработчиците от Grailr. Популярната игра "Myst" на Cyan печели най-голямо внимание сред любителите на гейминга с macOS устройства. Pixelbite постигат голям успех със "Space Marshals 3" версията за Apple TV. На разработчиците от Mistwalker дължим най-големият хит за Apple Arcade платформата и това е "Fantasian".   Още от Digital: Apple ще въведат големи промени в App Store до края на 2021г.
мобилни приложения
Потребителите са изхарчили $34 млрд. за мобилни приложения през третото тримесечие
Потребителите са изхарчили $34 млрд. за мобилни приложения през третото тримесечие
Мобилните приложения са неизменна част от ежедневието ни независимо дали става въпрос за работа, комуникация или забавление. Смартфоните са винаги с нас и позволяват винаги да имаме достъп до любимото съдържание, без значение къде се намираме. В контекста на казаното дотук не е изненадващо, че oтделяме все повече средства за покупка на мобилни приложения. Нов доклад на Sensor Tower разкрива, че собствениците на смартфоните са отделили общо $34 млрд. за съдържание в Google Play и App Store. Данните обхващат третото тримесечие на календарната година и отчитат ръст от 15.1% на годишна база. Въпреки увеличението на приходите в онлайн магазина на Google най-много приходи за периода се генерират от App Store. Собствениците на iPhone са платили внушителните $21.5 млрд. за покупка на приложения между юли и септември. Това е увеличeние с $2.5 млрд., в сравнение със същия период преди година, информира GizChina.       В същото време Google Play увеличава своите приходи до $12.1 млрд., спрямо $10.2 млрд. или 18.6% повече от 2020г. Aнализаторите също така отчитат още един любопитен тренд, а именно, че броя на инсталираните приложения намалява и в двете екосистеми. Така например App Store отчита с 1.2% спад в инсталациите, които вече достигат до 8.1 млрд. Google Play регистрира с 2.1% по-малък борй заявки, които вече са 27.6 млрд. По всичко личи, че собствениците на смартфони са доста активни в забавление и покупки, докато използват любимите си приложения. Проблемите на Apple и Google с някои разработчици изглежда не се отразяват на цялостното представяне. Таксите от 30% ще продължат да предизвикат конфликт между компаниите и партньорите им по цял свят.   Oще от Digital: Най-популярните приложения, които не са предварително инсталирани в смартфоните
App Store
САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play
САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play
Google Play и App Store предлагат най-разнообразната колекция от мобилни приложения в индустрията. Независимо от личното предпочитание за смартфон с Android и iOS е факт, че това са двете най-развити екоситеми. Двете компании също така полагат много усилия, за да гарантират сигурността на своите потребители. Филтрите на Apple и Google блокират зловредни приложения и разпространението на вируси в Арp Store и Google Play. Разработчиците също така трябва да спазват определени изисквания и да се съгласят да предоставят 30% от приходите си, за да качват своите заглавия в онлайн магазините на Apple и Google. Това условие е в основата на конфликта с Epic Games, които са създатели на играта Fortnite. През последните месеци се увеличава броя на разработчиците, които са недоволни от тази стратегия.     Американски политици от двете водещи партии в страната комбинираха усилията си в създаването на интересен законопроект. В него е заложена идеята да се ограничи контрола на Google и Apple по отношение на мобилните приложения. Тяхното предложение е да се предприемат законодателни действия, с които да се позволи на разработчиците да използват собствени системи за плащания. Предвидена е и забрана магазините за приложения да използват непублична информация, за да се конкурират с тях. В момента разработчиците за iOS и Android нямат друг избор, освен да използват платежната система на Apple или Google за своите приложения, Това от своя страна означава, че при въвеждане на алтернативно решение няма да се налага разработчиците да плащат от своите приходи за покупките на потребителите.   Още от Digital: Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
приложения
Знаете ли, че: Повечето потребители прекарват над 4 часа на ден с приложенията
Знаете ли, че: Повечето потребители прекарват над 4 часа на ден с приложенията
Работата с приложения и забавлението с игри от смартфоните вече се превърна в бизнес за милиарди долари. Разнообразното съдържание в App Store и Google Play стимулира потребителите да прекарват повече време пред екраните на своите устройства. Социалната изолация допринесе на свой ред за увеличение в трафика и приходите на популярните приложения. Доклад на App Annie за второто тримесечие показва, че потребителите са платили $34 млрд. за покупки в приложения oт смартфоните. Това представлява със $7 млрд. повече от април-юни 2020г. и с над $2 млрд. по-високи приходи от първото тримесечие на 2021г. Оказва се, че потребителите в осем регионални пазара вече прекарват повече от четири часа дневно в работа с мобилните приложения. В някои страни като Русия и Търция собствениците на смартфони прекарва с 40% повече време пред екраните на смартфона, спрямо предходната година.   Бразилия е абсолютен лидер по този показател, тъй като местните потребители прекарват над пет часа дневно с мобилните приложения. Bridge Race и Hair Challenge са имена на нови заглавия, които започват да се изкачват на водещи позициии за най-много изтегляния в App Store и Google Play. Тенденцията да прекарваме повече време с приложения за смартфони обхваща всички световни региони. Въпреки различият в някои страни от App Annie са категорични, че сме много по-активни от средните нива отчитани преди началото на COVID-19 пандемията. Двуцифрен ръст във времето за работа с приложения е отчетено в много страни, в сравнение с месеците преди старта на кризата с коронавируса. Имаме всички основания да очакваме парите за покупки в приложенията и часовете пред екрана на смартфоните дневно да продължат да се увеличават през 2021г.   Oще от Digital: Какво да направим, ако имаме проблем с работата на Android приложения
Apple
Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
Apple признаха, че манипулират търсенето в App Store, за да облагодетелства собствените си приложения
Аpple прилагат различна стратегия, която стане въпрос за дистрибуцията на собствени приложения за сметка на конкурентния софтуер на други разработчици. Независимо разследване на New York Times и Wall Street Journal показаха доказателства за подобни практики още преди две години. Обвиненията са насочени към манипулиране на резултатите в App Store за сметка на собствените им приложения. Технологичният гигант винаги е отхвърлял подобни твърдения и дори разполагат със специален алгоритъм от 42 променливи, който не позволява да се манипулират резултатите в онлайн магазина. Оказва се, че все пак Apple са толерирали собствени приложения за смекта на конкуренцията в App Store. Данни от имейл кореспонденция свързана с делото между Apple и Epic Games разкрива любопитни подробности. Шефът на App Search, Дебанкур Наскар споделя в своята кореспонденция за допълнителните инструменти, с които класират своите приложения, за сметка на конкуренцията. Конкретният случай обхваща Files приложението, което се появява на първо място при въвеждане на заявката "Dropbox", съобщава TheVerge.     Публикуваните имейли включват разговори между шефа на App Search и главният изпълнителен директор на Еpic Games, Тим Суини. Съобщенията разкриват неговата изненада, че като въведе Dropbox в търсачката не само вижда Apple Files на първо място. но конкурентното приложение дори не се появява на първата страница на резултатите. Обяснението на Apple е, че техния софтуер предлага интеграция на Dropbox. Включването на тага "Dropbox" в мета данните на Files му позволява винаги да се индексира на по-високо място. Промени в алгоритмите на App Store от юли 2019г. задълбочават тези практики и с други приложения. Така например при търсене на "Music" в края на 2018г. първите осем заглавия, които ще видите са разработени от компанията, а именно Apple Music, Garage Band, iTunes Remote, Music Memos, Logic Remote, iTunes Store, iMovies и Clips. Големият конкурент Spotify се появява на 23-то място, като това предизвика и дело на компанията срещу Apple с обвинения в нелоялни практики.   Oще от Digital: Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
App Store
Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Консервативната стратегия на Apple в пазара на мобилни устройства винаги е предизвиквала критики свързани с липсата на достатъчно свобода. От една страна потребителите не могат да изтеглят съдържание от външни портали, но също така някои разработчици не са доволни от App Store. Водещото правило за ъплоуд на съдържание е 30% от приходите да бъдат споделяни с Apple. Това не е единственият проблем, който застрашава екосистемата на компанията. Недоволството срещу Apple обхваща все повече независими разработчици. Такъв е примера със създателите на FlickType - приложение, което предоставя QWERTY функционалност за Apple Watch.  Популярността на неговият софтуер създаде неочакван проблем. Създателите на FlickType заведоха официален съдебен иск срещу Apple, в който обвиняват компанията, че толерира измами и наличието на приложения, които копират функционалността на FlickType. Разработчиците не са притеснени от успеха на своя продукт, тъй като превъзхожда конкурентните заглавия, които можем да открием за същата цел в App Store.     През последните дни се появи информация за iOS приложение за деца, което обаче функционира като тайно онлайн казино. Потребителите дори могат да залагат с истински пари, докато се забавляват с любимото си хоби. Разработчиците на FlickType също така алармираха за наличието на XGate VPN. Този софтуер не извършва никаква полезна дейност, каквато е описана от неговите създатели, но генерира приходи от $5 млн. годишно. Наличието на мобилни приложения от този тип контрастира с твърденията на App Store е най-безопасното място за изтегляне на софтуер за смартфоните. В заключение ще отбележим, че Apple вече води дело с Epic Games по отношение на дистрибуцията на Fortnite за устройствата с iOS.   Oще от Digital: Потребителите са изтеглили три пъти повече приложения от Google Play, в сравнение с App Store през 2020г.
Apple
Защо Apple не одобряват алтернативните на App Store и услугата за разплащания Apple Pay
Защо Apple не одобряват алтернативните на App Store и услугата за разплащания Apple Pay
Стратегията на Apple винаги е била свързана към налагането на стриктен контрол върху екосистемата от iOS устройства. По този начин компанията постига оптималния баланс между възможностите на хардуера и софтуерните иновации. Консервативният подход е една от причините за впечатляващата скорост на iPhone, но също предизвика и някои негативни критики. Една от значителните разлики между Android и iOS е възможността потребителите да инсталират софтуер от външни магазини за приложения. Собствениците на iPhone, обаче са ограничени единствено до съдържанието в App Store, от което Apple получава 30% от приходите. Компанията често е обвинявана, че умишлено толерира своите приложения в App Store. Разработчици на популярни заглавия дори заведоха няколко дела срещу Apple, с които призовават за промени в онлайн магазина на iOS. Teхнологичният гигант вече изрази недоволството си със законопроект внесен от конгресмени в Северна Дакота, който предлага отваряне на екосистемата на Apple за онлайн портали с приложения от трети страни.     Това би означавало Apple за първи да позволят инсталирането на външен софтуер на iPhone. Съвсем очаквано компанията се противопостави яростно на идеята, съобщава TheVerge. Главният софтуерен инженер на Apple, Ерик Нойеншвандер аргументира позицията с твърдението, че приемането на този закон ще унищожи iPhone, подкопавайки настоящите стандарти на сигурност и производителност. Причината ще бъдат мобилните приложения, които не се контролират от Apple. Всъщност голямото опасение на компанията е, че ако един щат одобри законопроекта този пример ще бъде последван и от другите американски щати. В заключение ще отбележим, че планираните промени предвиждат и алтернативни решения на услугата за мобилни плащания Apple Pay.   Oще от Digital: Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store
DMCA.com Protection Status