Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
102 резултата за amazon
Google
Google ще конкурират Amazon с нова платформа за онлайн търговия
Google ще конкурират Amazon с нова платформа за онлайн търговия
Tърсачката на Google е удобен начин да откривате и пазарувате желаните от вас продукти онлайн. Въпреки това компанията смята, че възможностите за шопинг няма да са достатъчни за доста потребители. Именно заради това Google са разработили изцяло нов портал, който е фокусиран специално върху онлайн търговията. По този начин ще се улесни целия процес за клиентите на Gоogle, но от друга ще се изостри значително конкуренцията с Amazon в този сегмент.     Новият портал се казва Google Shopping и вече е достъпен за ограничен брой потребители. След като се логнете ще видите изречение за поздрав с вашето име, както и препоръчителни артикули, които можете да харесате, съобщавa TechRadar. Данните се синхронизират в реално време с акаунтите в Gmail. Oт компанията вече си партнират с няколко големи търговци, чиито резултати ще се показват с приорирет при обработването на заявките в търсачката на Google Shopping.     След като се логнете ще видите под търсачката интерактивни карти с различни категории. Все пак водещото предимство на Google Shopping портала ще бъдат опциите за персонализирано търсене. Някои от продуктите, които са одобрени от Google ще са налични с тяхна гаранция, която ще компенсира купувачите при възникване на проблеми с доставката. В следващите седмици новата платфомра за търговия "Google Shopping" ще е достъпна в повече държави.   Oще от Digital: Google изпревари Amazon по продажби на смарт високоговорители в Европа
Windows 10
Вече ще можем да стартираме Amazon Alexa при заключен екран в Windows 10
Вече ще можем да стартираме Amazon Alexa при заключен екран в Windows 10
MIcrosoft полагат много усилия да накарат повече потребители да използват активно популярните им приложения и услуги. Именно заради това компанията предлага версии на MS Office приложенията за водещите платформи за смартфони. Това е само част от стратегията на Microsoft да се изгради мащабна екосистема, която обединява всичките им продукти. Един от акцентите са виртуалните асистенти, коити позволяват да извършваме различни действия единствено с гласа си.   Ако използвате Windows 10 вероятно сте забелязали, че е възможно да стартирате услугата Cortana директно от началния екран на своето устройство. По всичко личи, че много скоро компанията ще разшири допълнително възможностите на тази функция. Последната тестова версия, която е налична за потребителите от Windows Insider програмта предлага опция да активирате Amazon Alexa директно от началния екран на компютъра. Това е възможно, ако инсталирате Windows 10 19H2 ъпдейта.     Функцията е активна, дори ако е заключен екрана на устройството ви, като досега така можеше да се включи единствено Cortana. Първоначално това ще е възможно единствено за Amazon Alexa, но вероятно на по-късен етам ще видим и интеграция на Google Assistant. Идеята е атрактивна и ще предостави още повече възможности за взаимодействие с компютрите, особено на онези от нас, които имат смарт джаджи с Amazon Alexa. Самият ъпдейт ще е наличен за всички през есента.   Oще от Digital:  Как да възстановим Windows 10 до по-ранно състояние
Amazon Kindle Oasis
Аmazon Kindle Оasis (2019) ще се продава за $249 от 24 юли
Аmazon Kindle Оasis (2019) ще се продава за $249 от 24 юли
Amazon Kindle Oasis (2019) новият представител на полуярната серия от електронни четци на компанията. Устройството предлага по-добър дисплей с плътност на пикселите от 300ppi и опция да настройвате яркостта на предната подсветка. Amazon Kindle Oasis (2019) може автоматично да регулира топлината на цветовете, съобразно изгрева и залеза. Така независимо къде четете ще сте сигурни, че няма да се натоварват излишно очите ви.   Новият електронен четец е базиран на E-ink технология от последно поколение, която поддържа "Fast Page Turns". Другото водещо предимство на Kindle Oasis е, че има водоустойчиво покритие с IPX8 рейтинг, което е достатъчно да  издържи случайно намокряне или пръски вода. Аmazon също така твърдят, че можете да потопите електронния четец в прясна вода на дълбочина до два метра в продължение на 60 минути, без да повредите корпуса, съобщава maspoweruser.     Бъдещите собственици на Amazon KIndle (2019) ще получат безплатен абонамент за Kindle Unlimited за период от шест месеца. Това предложение осигурява достъп до милиони електронни книги, аудио книги, дигитални списания, комикси и др. След изтичането на този период Kindle Unlimited струва $9,99 на месец. На пазара ще се продават версии в "Graphite" или "Champagne Gold" цветове. Моделът с 8GB ще струва $249, докато 32GB конфигурация ще е налична за $279 от 24 юли. Oще от Digital: Девет полезни трика за електронния четец Amazon Kindle
офис приложения
Мicrosoft Office 365 има повече потребители от Spotify Premium и Amazon Prime взети заедно
Мicrosoft Office 365 има повече потребители от Spotify Premium и Amazon Prime взети заедно
Microsoft е една от най-големите технологични компании, която разчита основно на корпоративните потребители, за да генерира приходи. Популярността на офис приложенията от MS Office пакета сред бизнес средите е изключително висока, което заедно с лицензите за Windows са ключови за присъствието на компанията в индустрията. Най-доброто доказателство за това твърдение е платформата Office 365, която срещу абонамент предоставя неограничен достъп до офис приложенията на Microsoft.   Компанията сега се похвали, че Microsoft Office вече е облачна услуга с потребителска база от 214 млн. души, които плащат средно $99 на година, за да се възползват от предимствата, които предлага. Преобладаващата част от платените акаунти са на корпоративни потребители, но над 34 млн. от профилите са на обикновени хора, използващи Office 365 в домовете си. Данните са на Tрен Грифин, който е Senior Director в Microsoft. По този начин Оffice 365 има повече потребители от Amazon Prime и Spotify Premium взети заедно.     В момента има 101 млн. души, които плащат за премиум акаунти в услугата Amazon Prime, както и 107 млн. с платени абонаменти в Spotify. За в бъдеще компанията ще бъде фокусирана около идеята да привлече повече обикновени потребители към Office 365, съобщава mspoweruser. Тук е момента да уточним, че Office 365 Home струва 189.99 лв. на година и освен неограничения достъп до Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Publisher и Access предлага 1ТВ безплатно място за файлове в OneDrive за максимум шест души.   Oще от Digital: Microsoft увеличиха цените на Office 2019 с 10%
ЕС
ЕС започва разследване срещу Amazon заради нелоялни бизнес практики
ЕС започва разследване срещу Amazon заради нелоялни бизнес практики
Европейският комисар по въпросите на конкуренцията Маргрете Вестагер продължава да прилага стриктни правила и санкции, с които контролира действията на технологичните гиганти на континента. Компании от ранга на Facebook и Google вече са обект на разследвания от регулаторите и многократно бяха принудени да платят внушителни глоби. Много скоро се очаква към тях да се присъедини и Amazon. Припомняме ви, че ЕС стартира процедура срещу компанията с обвинения за използване на данни от търговците от трети страни.    Разследването следва да определи дали Amazon прилагат политика на двоен стандарт, за да се възползват от доминиращата си позиция. От една страна платформата, в която търговците продвават своите продукти е собственост на Amazon, но от друга компанията се конкурира директно с тях в сферата на продажбите от електронна търговия. Основният акцент в разследването е да се установи дали Amazon използват поверителна информация за продуктите на своите конкуренти, за да извлекат собствена полза, съобщава CNBC.     Маргрете Вестагер определи ситуацията като деликатна и сподели, че EС трябва да бъдат много внимателни по време на разследвания от подобен тип. Според нея разследването все още е в начална фаза и в следващите месеци ще бъде взето решението дали наистина Amazon прилагат нелоялните практики, в които ги обвиняват. Ако това се случи е много вероятно антитръстовите органи на континента да наложат сериозна глоба на компанията и да я принудят да промени бизнес модела си в Европа.   Още от Digital: EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
Amazon
Технически проблем на Amazon изложи на риск личните данни на много потребители
Технически проблем на Amazon изложи на риск личните данни на много потребители
Amazon са станали жертва на технически проблем, който е довел до публикуването на лични имена и имейли на потребители в интернет. Компанията потвърди ситуацията и започна да информира с имейли засегнатите акаунти. Съобщението в него уточнява, че въпросния проблем вече е отстранен. Аmazon допълват, че ситуацията е възникнала изцяло по вина на компанията и не е свързана с конкретна активност на потребителите. От компанията твърдят, че дори не е необходимо да сменяме паролата си.    Причината е, че системата им не е станала жертва на хакери и друга външна активност. Това означава, че личната информация на потребителите не е попаднала в чужди ръце. Технически проблем на Amazon временно е направил данните публично достояние, като става въпрос единствено за имейли и свързаните към тях имена на профили. Компанията отказа официално да коментира какъв брой потребители са засегнати от ситуацията, но някои от тях са от държави-членки на ЕС, предаде TheVerge.      Много от засегнатите потребители започнаха да използват социалните мрежи, за да информира, че са получили въпросния имейл от Amazon. Разследването на компанията продължава и вероятно скоро ще разберем допълнителна информация за този инцидент и броя на хората, които са засегнати от него. Този проблем, обаче възниква в навечерието на един от най-натоварените дни за компанията през годината, когато хората за изключително активни в онлайн пазаруването.    Oще от Digital: Oсем впечатляващи факта за шефа на Amazon и неговото богатство
еBay
еBay обвини Amazon в нелоялни бизнес практики
еBay обвини Amazon в нелоялни бизнес практики
Двете най-големи компании за търговия в интернет изведоха конкуренцията помежду си на съвсем различно ниво. Причината е, че eBay официално заведе съдебно дело срещу Amazon, в което повдига обвинения за нелоялни бизнес практики. Адвокатите на компанията твърдят, че са станали жертва на "мащабна схема за компрометиране на вътрешната им система за електронна поща". Информацията след това е използвана от Amazon за привличане на най-популярните търговци на eBay.   Според обвинението тези практика не са новост и се прилагат вече от няколко години, съобщава CNet. eBay твърдят, че разполагат с информация как десетки високопоставени служители на Amazon в САЩ и Европа залагат на различни методи да отмъкнат най-активните търговци в конкурентната платформа. В случая става въпрос за практиките двете компании да позволяват на външни хора да рекламират и продават своите продукти, което в крайна сметка води до повече приходи.    Любопитен факт е, че според Amazon търговците от трети страна генерират повече от 50% от оборота им, докато при eBay тази стойност е 100% заради специфичния им бизнес модел. Все още е твърде рано да прогнозираме какво ще е решението на съда по този казус, който сблъсква двете водещи платформи за онлайн търговия. Със сигурност това дело ще изостри допълнително конфликта между компаниите, които и без това поддържат доста обтегнати отношения.   Oще от Digital: еBay и Amazon искат да купят най-големият сайт за търговия в Източна Европа за над €2 млрд.
Amazon
Каква е била първата обява за работа на шефа на Аmazon
Каква е била първата обява за работа на шефа на Аmazon
Джеф Безос е един от най-богатите хора в света и е само въпрос на време пазарната капитализация на ръководената от него компания да премине границата от $1 трилион. В момента Amazon се оценява на $908 млрд. и основна роля за това има Джеф Безос, който я превърна от стартъп в технологичен гигант, който генерира впечатляващи приходи. Историята на компанията започва преди 24 години, като онлайн платформа за книги, но след това започва да предлага музикални дискове, видео касети, мебели.   От BusinessInsider сега привличат вниманието ни с първата обява за работа, която Джеф Безос e публикувал като шеф на Amazon преди 24 години. Офертата е отправена до софтуерен инженер, който има добър опит в разработката на C/C++/Unix базирани проекти. В обявата се споменава добро заплащане без да се се конкретизират суми, както и готовност кандидатите да имат готовност да се преместят да живеят в района на Сиатъл, където днес продължава да е разположена главната квартира на Amazon.    Любопитен факт е, че в момента на публикуван на обявата Джеф Безос все още не е измислил името на стартъпа, който след това ще се превърне в Amazon. По това време той не е бил сигурен как ще кръсти компанията, колебаейки се между имена като "Cadabra," "Awake.com," "Browse.com," и "Relentless.com. В крайна сметка Безос избира името Amazon, което е вдъхновено от най-пълноводната река на планетата. Обявата дори предлага и възнаграждение под формата на акции.   Oще от Digital: Oсем впечатляващи факта за шефа на Amazon и неговото богатство
бизнес
EC започна антитръстово разследване срещу Amazon
EC започна антитръстово разследване срещу Amazon
Регулаторните органи на ЕС са изключително стриктни в прилагането на европейското законодателство. В последните седмици бяха наложени доста солидни глоби на технологични гиганти като Facebook и Google. Следващата компания, която става жертва на тази политика е Amazon, тъй като ЕС стартира антитръстово разследване срещу търговския гигант. Основната му цел е да се установи дали данните, с които разполага Amazon се използват, за да си спечели предимство пред по-малките търговци.   Представители на Европейската Комисия (ЕК) ще обърнат специално внимание на споразуменията на компанията с другите продавачи. Разследването следва да установи по какъв начин Amazon използват наличните данни., за да преценят кои от тях да използва "Buy Box" на официалния им уеб сайт, съобщава TheVerge. Новината за антитръстовите действия срещу Amazon стават факт в същия ден, в който търговския гигант обяви ключови промени в договора си с търговците от трети страни.     Въпросните промени са проковирани от независимо разследване на властите в Германия. ЕС искат да гарантират, че големите компании не се възползват умишлено от своята доминираща позиция. Електронната търговия генерира милиарди приходи и се превръща в сегмент, който изисква все повече регулации. Аmazon потвърдиха за разследването и допълниха, че ще съдействат на антитръствовите органи на ЕС за изясняване на ситуацията и спестяването на поредната рекордна глоба.   Още от Digital: EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
смарт високоговорители
Google изпревари Amazon по продажби на смарт високоговорители в Европа
Google изпревари Amazon по продажби на смарт високоговорители в Европа
Google и Amazon са две от най-големите технологични компании, които водят ожесточена конкуренция в пазара на смарт джаджи за интелигентните домове. Данни от последния доклад на IDC разкрива, че на европейския пазар са реализирани с 23.9% повече продажби в Европа, които вече достигат до 21.3 млн. Едва ли е изненадващо, че най-голям принос имат държавите от западната част на континента, които са генерирали общо 88.3% от доставките за първото тримесечие на 2019г.   Въпреки това в държавите от Централна и Източна Европа са регистрирали най-голямо увеличение на продажбите на умни джаджи за интелигентните домове, които достигат до 31.2% на годишна база. В сегмента на смарт високоговорителите се оказва, че доставките са отчели ръст от 58.1%, достигайки до 3.35 млн. Този тип устройства имат 15.8% от целия пазар и са втората най-голяма категория след джаджите за видео забавление. Google Home притежават 45.1% дял, следвани от Amazon Echo с 41.8%.     Основна причина за доброто представяне на компанията са подобренията в Google Assistant, навлизането в нови пазари, както и поддръжката на повече местни езици. Успоредно с това Amazon изпитваха проблеми с доставките и не е изнеанада, че изостанаха от своя конкурент през първото тримесечие на годината. Прогнозите на анализаторите са смарт висоговорителите да регистрират 107.8 млн. продажби до края на годината, което ще е ръстр от 21%, в сравнение с показателите регистрирани година по-рано.   Oще от Digital: Могат ли смарт високоговорители да изложат на риск личните ни данни
роботи
Аmazon вече използва роботи за опаковане на стоките, които заместват човешкия персонал
Аmazon вече използва роботи за опаковане на стоките, които заместват човешкия персонал
Amazon продължават да са най-голямата търговска верига в интернет, която ежедневно обработва стотици милиони заявки на потребителите. Компанията вече насочва вниманието към последните технологии и започна да използва машини в опаковането на стоките. Ако всичко върви по план постепенно роботите ще заместят хиляди хора, които сега са част от персонала на Amazon. Машините засега сканират стоките и след това ги пакетират в съответните опаковки.    Първоначалните тестове на Amazon са успешни и компанията обмисля инсталацията на подобни роботи в поне дузина нови складове. Според данните им всяка една от тях замества средно около 24 души от персонала, като в съоръженията за тази дейност обикновено се грижат около 2000 души. Търговският гигант е изключително сериозен относно бъдещето на тази идея и обмисля да интегрират все по-голям брой роботи и така да ускорят целият процес на пакетиране на стоките.      Разбира се няма как да не добавим, че по този начин ще се намалят и разходите на Amazon. Това е важен икономически фактор, който има потенциала да подобри значително финансовото им състояние. От друга страна автоматизирането на целия процес би намалил възможността за човешка грешка, което често води до объркване на пратките. Новите устройства на Amazon също така са способни да опаковат четири или пет пъти повече кашони от хората, но и да работят денонощно без прекъсване.   Още от Digital: Amazon разработва домашен робот, който се управлява с гласови команди
Amazon
Amazon разработват безплатна услуга за стрийминг на музика
Amazon разработват безплатна услуга за стрийминг на музика
Услугите за стрийминг на музика стават все по-популярни, като в момента този сегмент се доминира от Spotify и Apple Music. Разбира се съществуват и алтернативни платформи, с които можете да слушате любимите си парчета, когато сте в движение. Сега разбираме, че Amazon също проявяват голям интерес към тази пазарна ниша. Представители на компанията вече са стартирали преговори с най-големите лейбъли, за да обсъдят възможностите за бъдещо партньорство.    Идеята е стрийминг услугата на Amazon да бъде безплатна за потребителите, но ще генерира приходи от реклами. Очакванията са платформата да включва интеграция на Alexa и да е налична за смарт високоговорителите Echo, съобщава Mashable. Съществува голяма вероятност официалната премиера да стане факт в следващите няколко седмици. Все повече хора използват подобни услуги за слушане от смартфоните, което е причина за все по-голямата им популярност.    Анализаторите също така припомнят, че трите най-големи звукозаписни компании Universal Music Group, Warner и Sony заедно са генерирали около $6.9 млрд. от лицензите на своите каталози за стрийминг платформите. В момента Amazon предлагат Prime Music, чрез $119 годишен абонамент за Prime или Аmazon Music Unlimited, която струва $9.99 месечно и предлага разнообразна колекция от съдържание без Prime акаунт. Тези предложения се използват от над 20 млн. души по цял свят.   Още от Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
Amazon
9 полезни трика за електронния четец Amazon Kindle
9 полезни трика за електронния четец Amazon Kindle
Amazon направи революция в четенето със своя Kindle.За съжаление, обаче мнозина пренебрегват повечето от възможностите, които това устройство им предлага и по този начин не го използват пълноценно.    По-долу ще откриете няколко полезни съвети от Make Use Of, които ще ви помогнат да извлечете повече полза от четеца на електронни книги на Amazon.   1. Конвертиране на документи преди изпращането им към Kindle Може би сте запознати с функцията Send-to-Kindle, която ви позволява бързо да изпращате по електронната поща книги или документи до вашия Kindle четец. Но знаехте ли, че за да конвертирате документи в Kindle формат , всичко, което трябва да направите, е да напишете „convert“ като тема на имейла, който изпращате до Kindle устройството си. Amazon автоматично ще конвертира файла и ще го добави към вашата Kindle библиотека.     2. Изключване на препоръките за книги от началния екран За да направите това ще трябва да отидете в Settings –> Device Options -> Advanced Options. Тук деактивирайте опцията „Home Screen View“.     3. Свързване на профилите ви от социалните медии с вашия Kindle Amazon ви позволява да свържете профилите си в социалните медии с вашия Kindle. Това ви позволява незабавно да споделяте откъси и пасажи от книга с приятелите си. Amazon обаче поддържа само три уебсайта: Facebook, Twitter и Goodreads.   За да направите това отидете в Settings –> My Account. Отидете в „Social Networks“ и кликнете върху тази социална мрежа, която искате да конфигурирате. След като това бъде направено, можете да маркирате всеки текст, докато четете книга, и щом натиснете бутона за споделяне, ще го препратите към профила си в тази социална мрежа.   4. Най-подчертаваните пасажи в електронните книги Има и начин да видите кои са най-подчертаваните пасажи от собствениците на Kindle устройства. За да ги прочетете, отворете книгата и натиснете бутона с три точки, който се намира най-отгоре за бърз достъп. След това натиснете Notes –> Popular. Тук трябва да можете да видите текста, който е бил подчертан от максималния брой читатели. Устройството дори ще ви покаже колко хора са го маркирали и на коя страница е разположен.   5. Споделяне на бележки В същия прозорец Notes, трябва да има бутон „Export Notes“. Използвайте го и Amazon ще ви изпрати имейл с PDF и CSV файл, съдържащ всичките ви бележки от тази конкретна книга.     6. Заснемане на скрийншот За да заснемете скрийншот на вашия Kindle, ще трябва да натиснете два противоположни ъгъла, като горния десен и долния ляв ъгъл. Ако опитът е успешен, екранът ще мига за момент. За да използвате тези снимки, ще трябва да свържете вашия Kindle с компютър и да ги експортирате.   7. Удължаване живота на батерията на вашия Kindle Батерията на вашия Kindle вероятно издържа седмици с едно зареждане, но с няколко настройки можете да удължите живота ѝ още повече. Първият начин е като включите режима Airplane, когато не изтегляте или разглеждате нови книги. Освен това, може да изключите опцията „Page Refresh“ от Settings –> Reading Options.    8. Бърз начин за промяна на яркостта За да сведете до минимум яркостта на екрана на Kindle, натиснете и задръжте иконата на малко слънце в левия край на плъзгача. Когато имате нужда от максимална яркост, можете да задържите иконата на по-голямото слънце в десния край на плъзгача.   9. Научаване на английски език Kindle устройствата имат вграден инструмент за тези потребители, които се опитват да научат по-добре английския език. Той се нарича Word Wise и когато е активиран, показва съвети за трудни думи. Можете също да регулирате броя на съветите, които устройството показва на една страница, в зависимост от това колко добре знаете езика.   За да активирате „Word Wise“, отидете в настройките и след това кликнете върху „Reading Options“. Докоснете „Language Learning“ и включете „Word Wise“. По време на писането на статията, Word Wise беше съвместим само с два езика: английски и китайски.   Вижте най-любопитните факти за Amazon
Google
Какви мерки се предвиждат срещу монопола на Google, Amazon и Facebook
Какви мерки се предвиждат срещу монопола на Google, Amazon и Facebook
Живеем в свят, който се променя с бързи темпове. Понякога толкова бързо, че не само за обикновените хора, но и за правителствата и организациите е изключително трудно да са напълно адекватни и да предлагат бързо, решения на проблемите възникващи в новите условия.   Големите компании като Facebook, Google, Amazon навлязоха в живота ни дотолкова, че днес не можем да си представим ежедневието си без да ползваме услугите им. Разумно ли е обаче да сме толкова зависими от тези компании? Как се стигна до там, че пълноценното ни съществуване зависи от няколко големи корпорацции?   От The Verge разсъждават над тези и други въпроси, а информацията на медията е затова какви мерки се предвиждат, за да се ограничи монополът на големите компании.   Google: Конгломератът През 90-те години на миналия век, Microsoft беше обвинена, че използва контрола си върху пазара на персонални компютри, за да елиминира конкуренцията на пазара на офис приложения. Съвременният еквивалент на тази история е свързан с Google. Компанията има много врагове, като Microsoft, Oracle, Yelp и дори Motion Picture Association of America, всички те призовават за ограничаване властта на компанията.   Към враговете на Google се присъединява и Европейският съюз. Очаква се, на Google да бъде наложена висока глоба в размер на 4,3 милиарда евро. Причината е действията на компанията, с които тя налага своите приложения и услуги в мобилната платформа Android, която разпространява безплатно. Наскоро, америкаският сенатор Орин Хеч призова Federal Trade Commission, да разследва антиконкурентните ефекти от господството на Google в онлайн рекламите и в търсачките, подсказвайки, че подобно ограничение и глоби ще има за компанията и в САЩ.   Но според Матю Столер от Open Markets, най-доброто дългосрочно средство за защита от господството на Google е спирането ѝ от възможността да купува новостартиращи компании. „Ако търсите сребърен куршум, може би най-доброто решение е да блокирате Google, за да не може да купува никакви компании повече“, казва Столър.    Google е придобила над 200 стартиращи фирми от основаването си, включително YouTube, Android и DoubleClick. Модулната структура на компанията е безспорно пряк резултат от това купуване и е трудно да си представим как би изглежда Google без него.   Министерството на правосъдието досега не е оспорвало придобиванията на Google, но винаги може да променя подхода си. Американският сенатор Еми Клобучар, вече внесе законопроект, който е за налагане на пълна забрана за придобивания на компании, от която и да е компания с пазарна капитализация над 100 милиарда долара. (Към момента тази на Google е приблизително 840 милиарда долара).   Разбира се, законопроектът на Клобухар не се съсредоточава върху Google или дори върху други големи корпорации, но е очевидно че подобна блокада ще има уникален ефект върху това как големите компании оформят бизнес средата. Това ще накара предприемачите наистина да се конкурират с Google, защото сега стратегията им е как да привлекат вниманието на компанията, за да бъдат купени.   Amazon: Платформата Amazon прави живота на своите конкуренти много труден, а компанията се конкурира на практика с почти всички. През 2010 година Amazon сваля цената на бебешките пелени с до 30%, за да открадне пазарен дял от Diapers.com и по този начин фалира малкия си конкурент. Съвсем наскоро пък, малките търговци на дребно се оплакаха от изключително ниските цени, на които Amazon предлага лекарства. Фокусирана върху ползите за потребителите (обикновено това означава по-ниски цени), Amazon се превърна в основен конкурент на почти всеки пазар. И тъй като съвременният антитръстов стандарт се съсредоточава най-вече върху вредите за потребителите, Amazon до голяма степен избягва регулаторния контрол. Amazon обаче е в полезрението на правителствата на различни страни. Стейси Мичел, съпредседател на Института за местно самоувереност на САЩ, смята че проблемът с монопола на Amazon може да бъде решен с антитръстов пакет, според който Amazon трябва да се разбие на отделни части, с отфелни правила за всяка част. Така например, платформата, трябва да е отделена от търговските и производствени операции на компанията.   Facebook: Ефектът на морската звезда В някои отношения Facebook е най-неотложният случай, тъй като компанията притежава огромна власт над фундаментални функции на нашето общество. Освен това има непрозрачност в този бизнес и повече от всеки друг технологичен гигант, силата на Facebook е непосредствена заплаха за всички нас.    В конгреса на САЩ вече има внесени  редица мерки, но всички те са съсредоточени върху по-отговорно поведение от страна на Facebook. Но все повече критици смятат, че проблемът не може да бъде решен само с по-отговорно отношение.   Адвокатът Харолд Фелд, специализирал по телекомуникационни услуги, смята че очевидният отговор е да се подходи към Facebook като към Google: блокиране на бъдещи придобивания и откъсване на странични продукти като WhatsApp и Instagram.   Но ако проблемът е всеобхватният размер на мрежата, разделянето ѝ може да доведе до това, което Фелд нарича „Ефектът на морската звезда“. „Ако разкъсате звезда, парчетата се регенерират и вместо една звезда получавате пет. Ако се опитаме да разделим Facebook, ще получим Facebook по три, всяка част от които ще доминира в отделен пазарен сегмент. Това е труден проблем за антитръстовата политика.“, казва Харолд Фелд.  „Трябва да помислите как ще се справите с тези проблеми.“ За Фелд, единственото решение е конкретен законопроект за регулиране на платформа, подобен на Закона за далекосъобщенията, който уточнява нов набор от изисквания за неприкосновеност на личния живот, умереност и всички други проблеми, които са характерни за Facebook през последните години. Това е много работави, но може би няма друг път. "Няма да разрешим всичко наведнъж", казва Фелд. "Нуждаем се от нов и всеобхватен закон, който да се занимава с тези проблеми, защото те имат огромно въздействие върху живота ни".   Вижте най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Apple
Apple и Amazon отхвърлиха обвиненията в продуктов шпионаж от страна на Китай
Apple и Amazon отхвърлиха обвиненията в продуктов шпионаж от страна на Китай
В последните дни в интернет бе публикуваха информация, че Китай са използвали специален микрочип, за да шпионират Apple и Amazon. Данните разкриват, че това се е случвало без знанието на двете компании, тъй като в дънните платки, които използват сървърите им са поставени специални микрочипове. По този начин държавите агенции в Китай са можели да шпионират и да имат достъп до информацията съхранявана в центровете им за данни. Всичко това е възможно и с помощта на Super Micro Computer Inc. които са един от най-големите производители на дънни платки в света.    От Bloomberg потърсиха двете компании за коментар на ситуацията, като Apple и Amazon категорично отхвърлиха тези твърдения. Според изявлението им през последните месеци многократно са получавали сигнали за подобни активности и от страна на хакери в Китай. Apple например твърдят, че всеки път са приемали сериозно подобна информация и са провели серия от вътрешни разследвания. В нито един от случаите не са открили нищо нередно, което да излага на риск потребителите и информацията съхранявана в центровете им за данни, предаде TheVerge.     Позицията на Amazon е идентична. Компанията също твърди, че няма никакви доказателства, че са станали жертва на подобен шпионаж. Със сигурност разследванията ще продължат докато се установи дали наистина Китай използват подобни методи, за да шпионират западните страни. Apple и Аmazon изразиха желание и готовност да си сътрудничат с всички възможни средства и заедно с властите да открият истинската причина за ситуацията. В заключение ще отбележим, че режима в Китай не е коментирал информацията.   Още от Digital: Пет приложения, които гарантират сигурността ни в Интернет
Formula 1
Formula 1 става още по атрактивна благодарение на облачната услуга Amazon Web Services (AWS)
Formula 1 става още по атрактивна благодарение на облачната услуга Amazon Web Services (AWS)
Oрганизаторите на най-популярната автомобилна надпревара на обявиха ново технологични партньорство, което този път е с Amazon. Концепцията им предвижда във Formula 1 вече да се възползват от предимствата на платформата Amazon Web Services (AWS). Съгласно споразумението им AWS ще се превърне в основния партньор на F1 в сферата на облачните услуги и алгоритмите с машинно обучение. Логото на компанията също така ще се появява на телевизионните графики.   Предстоящият ъпдейт на Formula 1 означава, че "преобладаващата част" от сегашната инфраструктура ще бъде мигрирана към локалните центрове за данни на AWS, информира TechRadar. Разнообразните инструменти за анализ и статистика на Amazon ще предоставят дори още повече данни за представянето на болидите и пилотите по време на състезанията. Това е поредният опит F1 да използва модерните технологии, за да стане по-атрактивна за феновете.      Oт една страна Amazon ще могат да се похвалят, че са единствения партньор на F1 в сферата на облачните услуги, а от друга ще виждаме по-разнообразни данни за представянето на отборите. AWS предлага много повече възможности и превъзхожда платформите на другите конкурентни компании по отношение на скоростта, сигурността и инструментите за анализ. Цялата информация ще се стриймвa от сървърите на Amazon и ще се ъпдейтва за части от секундата.   Още от Digital: Formula 1 стартира онлайн телeвизия с името F1 TV