Alphabet надминаха първоначалните прогнози на анализаторите от Wall Street Journal и публикуваха по-високи рекламни приходи за първото тримесечие.

Най-голям принос за доброто представяне има Google, тъй като бизнеса им достига двуцифрен ръст въпреки кризата с коронавируса. Стойността на акциите на Alphabet се увеличи с 4% и достигна до $1282 след като информацията стана публично достояние.

Икономическите показатели в редица страни и нарастващото потребление на интернет заради пандемията са допринесли също за рекламите приходи на Alphabet за периода.

Въпреки това анализаторите предупреждават за още една тенденция, която е свързана със спад в потребителските разходи.

Главният финансов директор на Alphabet, Рут Порат обърна внимание на факта, че докато потребителите са склонни да търсят повече в Google Search се забелязва друга промяна в навиците им.

Все по-малко от заявките им са свързани с комерсиални теми, което на свой ред намалява разходите, които правят рекламодателите. Именно заради това компанията очаква дост а проблеми през настоящото тримесечие, когато тези процеси ще се задълбочат.

 

 

През последният месец рекламите приходи от търсене са отчели минимален спад, в сравнение с март миналата година. Няма да е изненадващо, ако не успеят да повторят представянето си през второро тримесечие.

Конкретните данни разкриват, че общите приходи за януари-март са достигнали до $41.2 млрд., което е ръст от 13% на годишна база, съобщава Reuters. Финансовите анализатори предвиждаха приходите да не надхвърлят $40.29 млрд.

Това е ръст от 10.8%, което щеше да бъде най-ниския ръст на тримесечие от 2015г. насам. Приходите от облачната дивизия на Alphabet за периода се увеличават с 52% и вече са $2.8 млрд.

Дорбите показатели са допълнени и от все по-сериозни разходи на Alpbabet, които в конкретния период достигат до $33.2 млрд. или с 12% повече от предходната година.

Инвеститорите също така ще могат да получат дивиден от $9,87 на всяка акция, вместо предаврително очакваните стойности от $10.40.

Настоящето тримесечие ще има важно значение за плановете на Alphabet и вероятно отново ще е свързнано с ръст в приходите, който обаче ще е много по-минимален от сегашните 13%.

 

Още от Digital: Alphabet вече е компания с пазарна капитализация от $1 трилион