Alphabet е името на дружество в структурата, на което оперират някои от бизнес дивизиите на Google. Компанията финансира редица други технологични проекти и също така инвестира впечатляващи суми за извършване на лобистки дейности. Последните данни от доклад на ТhisTimeIsDifferent разкриват, че бюджета на Alphabet за лобиране през изминалата година е достигнал сума от $18.5 млн. Това е най-високата стойност за компания от технологичния сектор в тази сфера за предходната календарна година.

 

 

Facebook са извършили лобистки дейности, които струват $11.5 млн. за същия период. Любопитен факта е, че инвестициите на социалната мрежа за подобни инициативи са се увеличили с впечатляващите 5000% от 2009г, насам. Едва ли е изненадващо, че Amazon също попадат на челните позиции в този списък с инвестиции в размер на $13 млн.  Другата голяма кoмпания, която е отделила осемцифрена сума за лобиране  през 2017г. е Оracle, които са платили $12.4 млн.

 

Анализаторите са сигурни, че IT компаниите ще продължат да отделят дори повече средства за лобиране в различни сфери през 2018г. Аlphabet и Facebook поддържат сложни отношения с регулаторните органи в различни страни, което ще ги накара да бъдат още по-активни във финансирането на инициативи, с които да защитят интересите си. Сумите от $10-$15 млн. могат да звучат сериозно, но са твърде малък процент от придхоите на компаниите.

 

Oще от Digital: Аlphabet създадоха компанията Chronicle, за да ни предпазват от хакери в Интернет