Alibaba и Foxconn са технологични компании с внушителни финансови средства, но едва ли са първата асоциация, която ви идва наум, когато чуете думата автомобили. Това не пречи на китайските брандове да проявяват все по-голям интерес към тази индустрия и в частност към електромобилите. Новите данни на Reuters разкриват, че Alibaba и Foxconn са решили да инвестират съвместно сума от $347.7 млн. в иновативния стартъп Xiaopeng Motors, който специализира в сферата на електрическите автомобили

 

По този начин Alibaba и Foxconn се надяват да се възползват максимално от повишеното търсене на автомобили от този сегмент. Това е поредната внушителна инвестиция, която Xiaopeng Motors получава в последните месеци. През декември стартъпа генерира приблизително същата сума при друг кръг на финансиране, в който отново се включи Аlibaba. Желанието на китайските компании е да станат по-влиятелно име в набиращия популярност т.нар. "New Energy Vehicle" (NEV) сегмент.

 

Пазарните наблюдатели прогнозират, че продажбите на този тип превозни средства в Китай ще отчетат ръст от 40% в рамките на календарната година. Alibaba и Foxconn са готови да помогнат на Xiaopeng Motors със собствен екип от специалисти, за да ускорят създаването на по-ефективна батерия за бъдещите им електрически автомобили. Внушителните средства, с които разполагат двете компании са сигурна гаранция, че китайския стартъп тепърва ще става все по-популярно име в индустрията.

 

Вижте електрическите автомобили, които очакваме на пазара до пет години