Adobe е компания, чиято мисия винаги е била да вдъхновява креативността и да стимулира създаването на по-качествено съдържание в интернет. Популярните софтуерни решения за обработка на снимки и видео са сред най-популярните продукти в технологичната индустрия.

Колкото по-достъпни стават инструментите за създаване на мултимедия, толкова повече се сблъскваме с непознати феномени като фалшиви новини и "Deep Fakes" клипове, имитиращи реални личности. Лесният достъп до социални мрежи превърна това в голям проблем за цялата индустрията.

Фалшивите новини не само подвеждат, но могат да изразяват силно политизирани лозунги и да влияят върху големи групи от потребителите. Adobe вече стартираха Content Authenticity Initiative (CAI) като публично достъпен инструмент за разпространение на легитимно съдържание онлайн.

Откриването на "Deep Fake" клипове показващи компютърно генерирани образи на известни личности е водещ акцент в тази инициатива на компанията. Adobe продължават да работят със своите партньори, за да намалят броя на обработваните снимки и клипове в онлайн пространството.

 

 

Компанията вече разкри амбициозните си планове да използват тагване на метаданни и криптография, за да верифицират снимките в интернет. Това е само първата стъпка, като сега разбираме за следващата стъпка в подобряването на възможностите на Adobe Photoshop.

Adobe представиха нов инструмент, който ще улесни споделянето на съдържание, което няма да стане жертва на онлайн манипулация. Новият ъпдейт позволя да добавите име, локация и други тагове, за да персонализирате снимката.

Авторите на изображения и клипове ще могат да променят историята и съответно датата на самия кадър. Това е важна стъпка напред, която ще гарантира, че може лесно да се идентифицира легитимно съдържание от снимките, правени с изкуствен интелект.

За в бъдеще Adope Photoshop автоматично ще тагва детайли за автора, както и съответните редакции извършени след заснемането на изображението. Следващата фаза е големите партньори на инициативата, сред които The New York Times, Twitter, Microsoft, BBC, Qualcomm, CBC да адаптират новия инструмент към бъдещите си публикации.

 

Още от Digital: Как да остраним ефекта на трептене на ръцете от снимките в Adobe Photoshop