eBay официално потвърдиха, че са постигнали споразумение за продажба на бизнеса им с класифицирана информация на норвежката компания Adevinta. Финансовите параметри на сделката достигат до $9.2 млрд.

Съгласно клаузите $2.5 млрд. ще бъдат преведени под формата на кешово плащане. eBay също така ще получат и 540 млн. акции на Adevinta, с което ще притежават 44% от собствеността на компанията, както и 33.3% от гласовете в борда на директорите. 

Данните за сделката се появиха още преди няколко дни, но оценката на бизнеса с поверителна информация на компанията бе оценен на $8 млрд. В крайна сметка норвежката Adevinta се е съгласила да плати по-висока сума, за да придобие контрол над Classified Business дивизията на eBay. 

По този начин ще се сложи край на дълги спекулации свързани с бъдещето на този ключов бизнес на търговския гигант. Сериозният натиск от страна на инвеститорите на eBay в крайна сметка ускори процесите довели до финализирането на продажбата. 

 

 

Това е третото ключово бизнес звено от империята, която eBay контролираше само преди няколко години, заедно с услугата за плащания PayPal, която оперира като самостоятелна компания, както и Stubhub дивизията за продажба на билети, която Viagogo купи за $4 млрд. 

eBay вече не притежава нито един от бизнесите, които превърнаха компанията в най-популярния бранд за електронна търговия в интернет.

Разнообразното портфолио на Adevinta включва 35 дигитални продукта и уеб сайта, които са достъпни за потребителите в 15 държави, съобщава TechCrunch. Пандемията от коронавирус се отрази сериозно на eBay, които отчетоха едва $248 млн. приходи през последното тримесечие. 

Компанията е собственик на 12 бранда, които се предлагат в 13 държави. Продажбата на бизнеса с поверителна информация се очаква да допринесе за намаляване на оперативните разходи с допълнителни $150 млн. - $185 млн.

Сделката трябва да бъде финализирана до края на първото тримесечие на 2021г., след като получи необходимото одобрение на инвеститорите и регулаторите. 

 

Още от Digital: eBay подкрепя малките и средни предприятия срещу ефектите от пандемията от COVID-19