Сънят е жизненоважен за нас хората, а не е загуба на време, както някои смятат, поради което се опитват да ограничат времето прекарано в сън. За съжаление, за много хора сънят е не само недостатъчен, но и неспокоен.

 

Патрик Фулър, доцент по неврология в Harvard Medical School, дава някои съвети за това как да си осигурим добър сън всяка нощ. Благодарение на Tech Insider можем да научим тези трикове.

 

1. Всяка сутрин се събуждайте по едно и също време. Това е едно от най-важните неща, които можете да направите, за да се наслаждавате на добър нощен сън.


2. Избягвайте кофеина и други стимуланти следобед. Кофеинът е с продължително действие и действа до шест часа след като бъде приет. Така че научете се да устоявате на изкушението да консумирате газирани напитки, кафе и чай през втората част на деня.

 

3. Всеки ден спортувайте най-малко 30 минути. Упражненията са като магически тоник, който може да помогне за предотвратяване на различни болести като стрес, сърдечно-съдови заболявания, инсулт, диабет, деменция и дори някои видове рак. Спортът също така действа благоприятно и на съня.

 

4. Избягвайте консумирането на алкохол вечер. Много хора смятат, че алкохолът е еликсир, който може да им помогне да заспят. Вярно е, че той отпуска мускулите, успокоява нервите и улеснява заспиването, но с него трябва да се внимава, тъй като тези „приспивателни“ ефекти не действат през цялата нощ.

 

5. Настройте тялото си за сън. С цел да настроите вътрешния часовник на тялото си, подгответе го за сън – намалете осветлението, вместо да стоите пред телевизора по-добре вземете книга.

 

6. Забравете за мобилните устройства поне час преди сън. Изкуствената светлина, такава каквато излъчват дисплеите на мобилните устройства, влияе негативно върху качеството и продължителността на съня.

 

7. Най-добрата температура за спокоен сън е 20 – 21 градуса. Ако в стаята ви е твърде студено или твърде горещо, не очаквайте да се наспите пълноценно.

 

8. Използвайте вашата стая само за сън. Светлината от телевизора, смартфона, компютъра и таблета могат да осуетят добрия ви сън. Някои хора също така имат навик да се хранят в леглата си. Трохите и остатъците от храна не само замърсяват чаршафите, но също така са храна за микробите като гъбички, бактерии и акари, които могат да засилят алергии и астма.

 

Вижте 5 джаджи, които проследяват навиците ни за сън