Как четете имейлите си, когато сте на компютъра си? Използвате ли уеб-базиран имейл клиент или предпочитате да четете имейлите си с помощта на настолен имейл клиент? Разбира се, и двата подхода имат своите плюсове и минуси, но според Make Use Of има поне 7 причини, поради които не е разумно използването на настолен имейл клиент. Ето кои са те:

1. Удобство

Ако използвате уеб-базиран имейл клиент, всеки път, когато влезете в профила си ще имате достъп до една и съща информация, независимо от машината, която използвате или от местоположението си. От друга страна, ако използвате настолен имейл клиент и се налага да имате достъп до имейлите си, когато сте далеч от компютъра си (например на обществен компютър), може да се наложи да преминете към съответното приложение за електронна поща. Може да бъде предизвикателство бързо да се адаптираме към различното оформление. Опциите няма да са на едни и същи места, списъкът с функции на приложението ще бъде различен, а инструментите за форматиране на имейли може да не са едни и същи. Всичко това може да е доста разочароващо.

2. Сигурност

Ако основният ви лаптоп често е на масата или на кухненския плот, има вероятност други хора от семейството или домакинството ви да го вземат и да започнат да го използват. Няма да е трудно за любопитните очи да отворят приложението за електронна поща и да видят какво има там, особено ако оставите приложението да работи 24/7 във фонов режим.


Разбира се, някои настолни имейл клиенти предлагат защита с парола и други подобни инструменти за сигурност, но на практика малко хора използват такива функции.

3. Повече компютри, повече настройки

Ако използвате няколко компютъра и държите предпочитания от вас настолен имейл клиент да изглежда по един и същ начин на всяка машина, тогава се подгответе за повече настройки. Обикновено настолните имейл клиенти са от типът приложения, които можете да продължите да персонализирате безкрайно –  потребителските категории, филтри, поведения, самоличности, подписи – всичко това отнемат много време.

4. Различни операционни системи

По същия начин, ако сте човек, който използва няколко различни операционни системи, може да е предизвикателство да намерите настолен имейл клиент, който отговаря на вашите изисквания и е достъпен за всички операционни системи, на които разчитате. Например, Mailbird с право се смята за един от най-добрите имейл клиенти в Windows 10, но на Mac няма налична версия. И обратно, Spark, който отдавна се смята за един от най-добрите имейл клиенти на Mac няма Windows версия.

5. Спам

Много от най-добрите настолни имейл клиенти не могат ефективно да се справят със спама. Разбира се, можете да маркирате конкретно съобщение като спам в клиента си, но има голяма вероятност имейл адресът на подателя на спама да не се синхронизира със списъка със спам на доставчика ви на електронна поща. Ако в бъдеще лицето ви изпрати друго съобщение, то вероятно ще се появи отново във входящата ви поща.

6. Дълголетие

Списъкът с популярни някога настолни имейл клиенти, които днес не съществуват е доста голям- Netscape Mail, Eureka Email, Outlook Express и Mozilla Mail. Уеб базираните имейл клиенти нямат такива проблеми, Google няма изведнъж да забрани уеб приложението си за Gmail без предупреждение.

7. Цена

Често разработчиците на настолни имейл клиенти предлагат както безплатна, така и платена версия. Безплатната има ограничения, като например ограничаване на броя на имейл адресите, които можете да добавите или предотвратяване на офлайн достъпа.

Уеб базираните имейл клиенти не изискват плащане. Повечето дори ви позволяват да добавяте няколко имейл адреса към един акаунт.

 

Вижте 5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате