Огромен брой хора използват смартфони всеки ден, без да се замислят за здравето си. Те ни помагат да поддържаме връзка с хората, които обичаме, да бъдем организирани и да получаваме информация без значение къде сме. Зависимостта ни към мобилните телефони нараства. Но какво бихте направили, ако разберете, че използването на смартфон представлява сериозен риск за здравето ви?

 

Отдавна се водят дебати дали използването на смартфони увеличава шансовете за развитие на ракови клетки в човешкия организъм. Мненията на експертите са противоречиви, но трябва да се отбележи, че много от проучванията са финансирани от компании за мобилни телефони, чиито интереси и пристрастия са повече от ясни.

 

И докато науката не даде ясен отговор, от The Epoch Times съветват да сме предпазливи. В крайна сметка винаги е по-добре да мислите за безопасността и здравето си, отколкото после да съжалявате и да се обвинявате, че не сте взели никакви предпазни мерки.

 

Ето няколко препоръки дадени от експерти, които трябва да имате предвид когато ползвате мобилни телефони.

1. Ограничете главата си от излагане на радиация 

Ако използвате телефона без слушалки, след набиране, изчакайте да се свърже, преди да го поставите до ухото си. Или, когато е възможно, изпращайте съобщения вместо да провеждате разговори. Освен това, силно препоръчително е да се ограничи използването на мобилни телефони от деца.

2. Използвайте слушалки

Дори в ръководствата за мобилни телефони пише, че поддържането на телефона на разстояние от главата експоненциално намалява излагането на радиация.

3. Не дръжте мобилния си телефон в джоба си

Производителите на мобилни телефони заявяват, че тези устройства трябва да се държат на минимум 2 см разстояние от тялото. Съответно не е разумно да носите телефона в джоба на панталона или на якето си. Ако все пак се налага, изключете го преди това.

4. Не спете със смартфона под възглавката си

Най-добре е да държите смартфона в другия край на помещението, в което спите или в друга стая, тъй като е доказано, че електромагнитните полета могат да нарушат производството на мелатонин в тялото, а това вреди на съня.

5. Избягвайте използването на мобилни телефони в движещи се превозни средства, асансьори или места, където сигналите са слаби

На места, където сигналите са слаби, трябва да се избягва използването на телефона, тъй като антената непрекъснато сканира за връзка и излъчва повече радиация, отколкото нормално. 

6. Превключете на „самолетен режим“ или изключете телефона си, когато не го използвате

Друг начин за намаляване на излагането на радиация е да изключите безжичния предавател, когато не се нуждаете от мобилния си телефон, или като включите телефона в самолетен режим, или като го изключите напълно.

7. Не разчитайте на защитни калъфи

Защитните калъфи могат да предпазят телефона ви от сериозни повреди при изтърване, но не могат да опазят вашето здраве. Така, че не вярвайте на онова, което твърдят техните производители. Такива калъфи възпрепятстват радиационните емисии, което кара телефона да работи по-усилено, като по този начин произвежда повече радиация, отколкото нормално.

 

Вижте как използваме смартфоните си в България