Google Drive е предварително инсталиран на всеки Android телефон и вероятно го използвате като основна услуга за съхранение в облака. Но той може да ви предложи много повече.

 

От Make Use Of научаваме за тези 7 функции за Google Drive for Android, които трябва да се използват редовно.

1. Архив на телефона 

С Google Drive може да архивирате настройките на системата и приложенията си, така че бързо да ги възстановите след фабрично нулиране или при преминаване към ново устройство. За целта, отворете Drive и отидете в Settings > Backup & reset, след което изберете „Back up my data“ и включете опцията „On“. Ако имате много Google акаунти, изберете един който искате да използвате и активирайте „Automatic restore“. За да видите какво е архивирано, Backups от менюто на Drive.

 

Недостатъкът Google Drive в тази област е, че работи само с приложения на трети страни, където създателят им е решил да се поддържа тази възможност.

2. Сканиране на снимки и документи

Google Drive разполага със скенер за документи с поддръжка на OCR. За да започнете сканирането, докоснете иконата + в долния десен ъгъл и изберете Scan. Сега направете снимка на документа. Софтуерът ще се опита да увеличи изображението както и да изреже всички нежелани елементи около краищата.

 

Може да изберете инструмента „Crop“, за да коригирате ако е необходимо или да използвате инструмента „Color“, за да запазите изображението като цветен или чернобял документ. Накрая натиснете бутона „Save“. Ако сканирате много документи, можете да добавите пряк път към началния екран за лесен достъп.

3. Интегриране с Google Photos

Отворете Drive и отидете в Settings > Auto Add. Това ще създаде папка във вашия Drive наречена „Google Photos“ и ще съдържа снимките, които имате в приложението Google Photos. Трябва да имате предвид, че всички редакции, които правите в Google Photos няма да се отразят в Drive, но ако изтриете изображение, то ще изчезне и от двете места.

Защо тогава е нужна тази интеграция?

 

Папката работи най-добре, когато я настроите да се синхронизира с вашия работен плот. Това автоматично ви дава локално копие на снимките, които сте направили на телефона си и също така ви помага да организирате всичките си снимки независимо от камерата, с която сте ги снимали.

 

Копирайте всички снимки, които правите с някоя камера, в папката „Photos“ на работния ви плот и те ще се синхронизират с Drive. След това автоматично ще се покажат в приложението Google Photos, неподдържаните RAW файлове няма, но те ще бъдат сигурно архивирани и запазени на същото място като останалите ваши снимки.

4. Публични файлове

Google Drive не е услуга за споделяне на файлове, но може да я използвате, за да направите файл публично достъпен. За да направите това в приложението, докоснете бутона на менюто до файла или папката и след това изберете „Share link“. Връзката ще бъде копирана в клипборда ви и ще можете да я публикувате онлайн или в имейл вместо да я прикачвате като файл. Който има достъп до линка, може да види файла.

 

По подразбиране, споделеният файл е зададен само за „Преглед”. Ако искате хората да могат да го редактират, отидете в „Add people“ и докоснете зелената икона с верига под „Who has access“. На следващия екран, докоснете иконата на око встрани до „Link sharing on“ и променете разрешението на „Comment“ или „Edit“.

5. Отваряне на файлове в различно приложение


Докоснете бутона с три точки до името на файла, след което изберете „Open with“. Сега ще видите всички приложения, които имате и които могат да обработват този тип файлове, така че да можете да ги изберете от списъка. Ако няма други приложения, файла ще се отвори автоматично в стандартното приложение, както обикновено.

6. Добавяне на преки пътища към началния екран

Ако използвате много Drive, вероятно имате поне няколко файла, до които редовно искате достъп – например PDF, който четете, електронна таблица, която трябва да актуализирате  или споделен файл, върху който работите. Много по-удобно ще ви бъде ако имате пряк път от началния екран на устройството си до тях. За целта, натиснете бутона за меню до името на файла и изберете „Add to Home screen“. Прекият път ще бъде създаден на първото празно място на началния ви екран. Можете да го плъзнете на друго място или да го преместите в папка, точно както всяка друга икона.

7. Запазване на споделените файлове и папки

Възможността да споделяте и да си сътрудничите с документи е едно от най-големите предимства на Drive. Но след известно време, проследяването на файлове и папки, които са споделени с вас, може да се окаже трудна задача. По подразбиране всички те се показват като част от голям списък в папката „Shared with me“. За да бъде обаче всичко по-организирано може да преместите файловете в една от вашите собствени папки.

Докоснете бутона за меню с три точки до споделения файл или папка. След това изберете „Add to My Drive“, след което изберете папка и докоснете „Add“. Можете да създадете нова папка с иконата в горния десен ъгъл.

 

Споделените папки са достъпни само докато човека ги споделя с вас. След като той анулира споделянето или изтрие изцяло файловете обаче, няма да имате достъп до тях.

 

Вижте как да имате достъп до Google Drive файловете си офлайн