Мобилният интернет е практически неизменна част от ежедневието на все повече хора. Той е сравнително скъпа услуга и затова потребителите са особено чувствителни към неговата качествена работа. А когато скоростта не е според очакванията, това може да бъде доста изнервящо. MakeUseOf дава няколко съвета какво да направим в такава ситуация.

 

Да рестартираме телефона

Колкото по-дълго телефонът работи без прекъсване, толкова повече може да се „задръсти” от временни файлове и какво ли още не. Затова от време на време можем да рестарираме телефона, т.е. да го включим и изключим, за да може тези файлове да се изчистят и той да работи по-добре.

 

Да сменим мястото

Мобилната връзка може да се влияе от какво ли не, включително височината на сградите или дърветата около нас. Това създава т.нар. „дупки” в покритието, където сигналът е по-слаб и нестабилен. При наличие на проблеми с връзката, може да пробваме да се преместим, за да сме сигурни, че не става дума за „дупка”.

 

Спиране на ненужни приложения

Колкото повече приложения са включени, толкова повече от тях ще използват мобилна връзка на фонов режим. Това се натрупа и забавя връзката. Затова е добре да спираме ненужните приложения от настройките на телефона. Също така е добре да инсталираме най-новите версии на приложенията и това да се прави, когато телефонът е свързан с интернет чрез WiFi.

 

Да спрем VPN връзката

VPN връзките са задължитлени за някои фирмени системи, както и ако искаме повече защита в интернет. Ако има проблем с VPN-а обаче, това ще се отрази и на цялостната работа през него. Затова може да го спрем, за да проверим дали проблемът наистина не е от него.

 

Да проверим за срив на мрежата

Това често може да е проблем. Например срив само на клетката, към която сме свързани или дори нещо по-мащабно. В случая можем да проверим дали в социалните мрежи и други недоволни или споделящи проблем към дадения момент.

 

Да проверим настройките на връзката

Често операторите променят настройките, но не казват на потребителите за това или не всички са разбрали. Затова е добре да влезем в сайта на оператора и да видим какви са настройките. След това трябва да ги сверим с тези в телефона. Обикновено най-често се променя името или адресът на точката за достъп, което създава проблемите. Също така, трябва да проверим дали не сме изразходили трафика си на максимална скорост.

 

Рестарт на SIM картата

Понякога само рестарт на телефона не върши работа. Трябва да изключим телефона напълно и да извадим SIM картата от него. След това трябва да изчакаме няколко секунди и можем да я върнем обратно в телефона и да го включим.

 

Ако проблемите продължават, трябва да се свържем с оператора. Може да става дума за по-голям проблем или за повреда във SIM картата или телефона и да трябва да се посети сервиз.

 

Още от Digital: 5 приложения за Android и iOS, с които може да следим потреблението на мобилен интернет