Технологиите играят все по-важна роля в туристическия сектор. Това не само се отразява на продуктите и услугите, които фирмите предоставят, но и на това, как те се предлагат. Днес, пътуващите се възползват от подобреното обслужване на клиентите през цялото си пътуване, а бизнесът повишава оперативната ефективност.

 

Това по никакъв начин обаче не отменя необходимостта от хора-служители. Всъщност е точно обратното. Най-добрите компании инвестират в технологии, които помагат на служителите им да предоставят най-високо качество на услугата.

 

Стив Джобс е казал: „Технологията е нищо. Важното е да имате вяра в хората, че те са добри и умни и ако им дадете инструментите, те ще направят прекрасни неща с тях.“

 

В тази статия, анализаторите от Venture Beat споделят 6 технологии, които промениха начина, по който пътуваме.

 

1. Интернет на нещата (IoT)

Едно от основните предимства на IoT е, че той осигурява свързаност на всяко интелигентно устройство и машина. Затова всеки бизнес – особено този в сферата на орханизираните пътувания иплатените превози – вижда потенциала на технологията и иска да се възползва максимално от него.


Примери за прилагане на IoT:

- Умни летища;
- Персонализирани услуги по време на пътуване чрез смартфони;
- Информация, съобразена с конкретни места;
- Автоматизация на задачи в хотели и летища;
- Мащабна енергийна оптимизация.

 

2. Добавена реалност (AR)

AR технологията съчетава реалния и дигиталния свят в едно на всеки смартфон и таблет, поради което хотелиерите използват AR, за да презентират своите дестинации. Тъй като все повече и повече хора предварително изследват, планират и резервират пътуванията си от своите устройства, използването на AR е естествена прогресия.

 

Примери за прилагане на добавената реалност:

- Интерактивни карти;

- Отключване на хотелските стаи с цифров ключ;
- Промотиране на туристически дестинации;
- Известия с активирано местоположение.

 

3. Виртуална реалност (VR)

VR вече се използва широко в образованието и игрите, но напоследък технологията влезе в полезрението и на туристическите компании. Много от тях предприемат стъпки за бързо внедряване на VR технологията.

Примери за прилагане на виртуалната реалност:

- 360-градусови изображения на местата за настаняване;

- Подобрява цялостния процес на резервация;

- Симулации на посещения на популярни туристически дестинации.

 

4. Изкуствен интелект (AI)

Възможностите на AI са безкрайни, особено в туристическия сектор. Машинното обучение и различни ботове вече се използват за автоматизиране на задачи, повишаване на ефективността, намаляване на разходите и, разбира се, подобряване на обслужването на клиентите.

 

Примери за прилагане на изкуствения интелект:

- Ботове, които реагират бързо, когато агентите не могат;
- Гласово разпознаване;
- AI роботи, насочени към клиента;
- Анализ на данни за научаване на профилите на пътниците.

 

5. Wi-Fi свързаност

Разбира се, интернет и Wi-Fi свързаността не са нови тенденции, но има нарастващо търсене на потребителите, които искат да са свързани по въздух, вода и суша. Те искат да публикуват своите преживявания, да оставят коментари, да получават важна информация и всичко това в реално време.

 

За да бъдат в крак с изискванията, туристическите компании инвестират много в по-силни, по-бързи и по-широкообхватни мрежи. Това води до по-ефективен бизнес и по-добра цялостна оперативна сигурност.

 

Как Wi-Fi свързаността влияе върху пътуването:

- Екскурзиите се резервират чрез устройства, свързани към Wi-Fi;
- Безплатният достъп до Wi-Fi е фактор при избора на хотели;
- Броят на Wi-Fi точките се разраства в големите градове.

 

6. Гласова технология

Според Google, 72% от хората се възползват ежедневно от възможностите на гласовата технология на мобилните си устройства. Компаниите от туристическата индустрия започват да се възползват от този избор на потребителите и познаването на цифровите гласови асистенти.

 

Примери за използване на гласовата технология:

- Гласово контролиране настройките на хотелската стая;

- Не е нужно да се ходи до рецепцията, защотя получавате информация от устройствата си;

- Резервации и рум сървис с гласови команди.

 

Вижте как да се справим с най-често срещаните измами по време на пътуване