Instagram се превърна в една от най-важните социални платформи в интернет. Това е мястото, където можете да се свържете с приятели, да разширите сферата си на влияние и да рекламирате бизнеса си на глобално ниво. И можете да направите всичко това с няколко натискания по екрана на вашия смартфон.

 

Заради тази популярност за Instagram се говори много, но не всичко е истина. От Make Use Of са събрали 5 твърдения за Instagram, на които трябва да спрете да вярвате.

Мит 1

Така наречената „Shadowbanning“ практика е вид цензура на Instagram да забранява профили, които смята за неподходящи. Тази практика може да се приложи върху всеки акаунт без предварително предупреждение, а потребителят дори може да не осъзнае, че забраната е в сила. Може дори да загуби правата над профила си временно или за постоянно.

 

Хората, които вярват, че са „в сянка“ поради цензура, се оплакват, че виждат значително намаляване на ангажираността с други потребители на Instagram. Те също така смятат, че съдържанието им не се показва в резултатите от търсенето с конкретен хаштаг, което води до това, че по-малко хора виждат съдържанието им.

 

Instagram се защити като каза, че „Shadowbanning“ не е реална практика и не наказва потребителите си за дребни неща, като това да се използват прекалено много хаштагове. Според компанията, ако към някои акаунти има по-малък интерес, това е резултат от лош маркетинг и използването на грешни хаштагове от собственика на профила, а не е резултатът от процеса на shadowbanning.

Мит 2

Много хора смятат, че хаштагът, който създават за своята марка в Instagram, е тяхна частна собственост и другите членове не могат да го използват без тяхно разрешение. Можете ли да предявите някакъв вид правни действия срещу други профили, които използват ваш хаштаг?

 

Може да се изненадате като научите, че не притежавате съдържанието, което публикувате в профилите си в социалните медии. Това означава, че всичко, което публикувате в Instagram, става собственост на сайта. Няма такова нещо като притежание на хаштаг. Всеки потребител на сайта може да използва хаштаговете, които сте измислили и които са свързани с вашата марка.

Мит 3

Има потребители, които смятат, че Instagram скрива техните постове. Публикуват снимка или видеоклип в профила си, а по-късно, когато преглеждат хронологията си, публикацията я няма. Според тях това е умишлено преместване, за да се предотврати възможността повече хора да виждат публикациите им.

 

Истината обаче е, че Instagram вече не показва вашите постове в хронологичен ред. Това означава, че публикациите ви няма повече да се показват в реда, в който сте ги публикували. Instagram използва свой собствен алгоритъм и предишната история на ангажираността на потребителите, за да определи кои от вашите постове ще бъдат от най-голямо значение за вашата аудитория, и съответно преподрежда съдържанието ви.

Мит 4

Ако си мислите, че купуването на лайкове и последователи в Instagram е пряк път към успеха и алгоритъмът за търсене на Instagram ще забележи вашия голям брой харесвания и последователи и ще бъде подведен, лъжите се. По този начин няма да имате по-голяма видимост на сайта и няма да натрупате повече истински последователи за кратък период от време. Instagram намери начин да се справи с фалшивите лайкове и последователи, за да определи фалшивите акаунти и да ги забрани.

 

Освен това, многократно беше установено, че закупуването на последователи не спомага за повишаване на ангажираността на потребителите. Това се постига единствено с качване на ново съдържание.

Мит 5

Не вярвайте, ако ви кажат,че Instagram наказва потребителите за използването на прекалено много хаштагове. Има дори хора, които вярват, че ако използват твърде много хаштагове, алгоритъмът за подаване на съдържание в Instagram ще маркира съдържанието им като спам. В морето от съдържание на Instagram, хаштаговете са маркерите, които се използват за търсене на съответните постове. Така че колкото повече хаштагове използвате, толкова по-добре (в рамките на разумното, разбира се).

 

Тези хаштагове обаче трябва да са релевативни или ще разредят стойността на съдържанието ви по отношение на алгоритъма на търсачката на Instagram. Когато става въпрос за хаштагове, качеството трябва да бъде основната ви грижа, а не количеството.

 

Вижте 8 неща, които не е добре да правим в Instagram