Няма по-разочароващо от това, спешно да се налага да проверите пощата си, но да не можете защото сте загубили интернет връзката. Проблемът е, че причините за това може да са много и трудно може да ги откриете особено когато бързате. Може да е вашият компютър. Или рутера? Или може причината да е във вашия доставчик на интернет услуги?

 

От Make Use Of са публикували своето бързо и лесно ръководство  за диагностициране и решаване на проблеми с интернет връзката, което със сигурност ще ви е от полза.

1. Отстраняване на неизправности с компютъра

При проблеми с интернет връзката първото нещо, което трябва да проверите е компютъра ви. Има няколко елемента за отстраняване на неизправности, които трябва да проверите.

Имате ли връзка с рутера

IP адресът на рутера обикновено е 192.168.1.1. Но различните модели рутери може да бъдат настроени с различни IP адреси. Можете да проверите IP адреса на рутера си, като отворите командния ред (кликнете върху “Start”, въведете “cmd” и натиснете “Enter”). Напишете ipconfig в командния ред.

 

 

IP адресът, който се появява до Default Gateway е IP адресът на рутера ви. Ако тук не е посочен IP адрес, може да нямате добра връзка между компютъра и рутера си и това да е източникът на проблема ви. Ако е показан IP адрес, потвърдете връзката, като изпълните т.нар. “ping test”. В командния прозорец въведете ping, последван от IP адреса до Default Gateway. Ако връзката е добра, трябва да видите отговор, като този, показан по-долу.

 

 

Ако вместо това виждате “Request timed out”, тогава има връзка между вашия компютър и рутер. Ако нямате никаква връзка между вашия компютър и рутер, ето няколко допълнителни проверки, които можете да направите, за да проверите дали проблемът е само с вашия компютър.

Проверете вашата мрежова карта

Кликнете върху “Start”, въведете “Run” и натиснете “Enter”. В прозореца “Run”, въведете командата devmgmt.msc и натиснете “Enter”.

 

 

Ще се отвори Device Manager. В Device Manager, разгънете секцията “Network Adapters” и потърсете жълти удивителни знаци до мрежовия адаптер, който използвате.

 

Ако в близост до активния мрежов адаптер няма удивителен знак, мрежова карта работи добре. Ако видите иконата на удивителен знак, кликнете с десния бутон върху нея и кликнете върху “Disable device”.

 

 

Изчакайте минута или две, след това кликнете с десния бутон върху мрежовия адаптер отново и кликнете върху “Enable device”. След като картата е активна, проверете дали жълтия удивителен знак е изчезнал. Ако е така, проверете отново интернет връзката си. Ако не е изчезнал, може да имате хардуерен проблем с мрежовата си карта. Опитайте да рестартирате компютъра си. Ако това не разреши проблема ви, занесете компютъра си на техник, за да провери мрежовата карта и да я поправи или смени, ако е необходимо.

Ако няма жълта удивителна и интернет връзката все още не работи, преминете към следващата секция.

2. Стеснете причините за проблема

Можете да стесните причините за проблема си с интернет връзката, като проверите други устройства свързани към вашата домашна мрежа. Едно от първите устройства които може да проверите е вашият собствен смартфон. Без значение дали работи с Android или iPhone, трябва само да отидете в настройките и Wi-Fi.

 

Вашият телефон може вече да е свързан към Wi-Fi мрежата, в който случай ще видите състоянието Connected. Ако виждате нещо различно, телефонът ви също може да има проблеми с интернет връзката.

 

Ако имате други компютри в дома си, изпълнете същите тестове посочени в първата част на тази статия. Ако никой от тях няма връзка с интернет, значи сте ограничили проблема до рутера.

3. Преминете към кабелна връзка

Безжичните мрежи са нестабилни. Затова опитайте да получите интернет достъп чрез кабелна връзка. Ако проблемът ви се реши, тогава няма проблем с връзката между дома ви и вашия интернет доставчик или с интернет връзката на интернет доставчика ви. А проблемът е само с безжичната мрежа на рутера, това може да означава че той е повреден.

4. Проверете светлините на рутара

Време е да проверите рутера си за проблеми. Най-лесният начин да видите дали има някакви проблеми е като проверите състоянието на светлините в предната част на устройството. В зависимост от модела на рутера светлините ще имат различни обозначения. Но обикновено те следват същия основен модел:

- Ethernet - докладва за състоянието на вашата домашна кабелна мрежа (ако имате такава).

- Wireless (безжична мрежа) - показва състоянието на домашната безжична мрежа.

- Send and Receive (изпращане и получаване) – тези светлини обикновено мигат бързо показвайки активния трафик в мрежата.

 

- Ready/Service/Connect – последната светлина обикновено е връзката с вашия интернет доставчик и трябва да свети постоянно, ако връзката е добра. Ако индикаторът мига или изгасва, тогава има проблем с връзката между рутера и доставчика ви на интернет услуги.

5. Рестартирайте рутера

Изпълнете следните стъпки, за да рестартирате правилно рутера:

- Изключете захранващия кабел от задната страна.

- Изчакайте най-малко 30 секунди и включете захранващия кабел обратно в рутера.

- Погледнете светлините. Ще видите, че индикаторът за връзка мига няколко пъти, преди да светне за постоянно.  Останалите светлини ще се включат последователно. След като всички светнат или започнат да мигат, вие сте готови да тествате интернет връзката.

 

Вижте 5 неща, които могат да забавят Wi-Fi връзката