Знаете, че дългото взиране в екрана на телефона е вредно за здравето и зрението ви, но ви е трудно да се контролирате? Използвайте тези приложения, препоръчани от Make Use Of, за да получавате напомняния, че е време за почивка от телефона.

Stretchly (Windows, macOS, Linux)

Приложението позволява да планирате както малки паузи, така и дълги прекъсвания, за да може да се фокусирате върху по-важни задачи. Една от най-хубавите черти на Stretchly е, че можете да преминете към следващата почивка или малка пауза по всяко време, в случай, че искате да спрете точно сега, а не по-късно.

 

Изскачащо съобщение ще ви уведоми, преди да е време да си вземете почивка, и след това ще ви напомни, когато е време. В случай, че не искате да направите почивка, можете да пропуснете подканата и да продължите да работите. Но ако правите това твърде често, вие излагате на риск собственото си здраве.

Eye Care 20 20 20 (Android, iOS)

Правилото 20-20-20 е ефективен начин за намаляване на напрежението на очите, причинено от дългото взиране в екраните. Eye Care 20 20 20 е мобилно приложение, което ще ви помогне да го практикувате. Идеята е, че на всеки 20 минути взиране в екран, трябва да погледнете нещо което е на разстояние 20 метра, за не по-малко от 20 секунди. При желание, можете да отидете в настройките на приложението, за да го персонализирате.

Outstanding (онлайн)

Ако не искате да инсталирате Stretchtly (или не можете да го инсталирате по някаква причина), тогава опитайте Outstanding. Това е безплатно уеб приложение, което работи с всеки съвременен браузър. Отидете на уебсайта и можете да изберете колко често искате да получавате напомняне (15 минути, 30 минути, 45 минути или един час). Можете също така да зададете колко време трябва да почивате (30 секунди до 5 минути).

Unhook (Android)

Unhook е много по-различно приложение от другите в този списък. То не ви напомня, че е време да почивате, а ви принуждава да почивате. Можете да зададете дневно ограничение за различните дейности, за които използвате телефона си, като например социални приложения, видео стрийминг и игри. След като преминете лимита, който сте задали, Unhook ви спира от тази дейност, но може да отключите повече време. За всеки 100 стъпки, които извървите, ще получите 10 минути допълнително време за използване на телефона. Данните се събират чрез вградения Google Fit на Android, който можете да синхронизирате с любимите си фитнес приложения.

Micro Breaks (Chrome)

Ако използвате Google Chrome, не подминавайте това малко разширение. Micro Breaks е най-простото и най-доброто средство за отдалечаване от екрана. По подразбиране има зададени няколко напомняния за това че е време да си изградите здравословни навици:

- Дишане: дълбоко вдишване и издишване, за да управлявате стреса – правете това на всеки 2 часа в продължение на 2 минути.

- Правилото 20-20-20, за което вече говорихме по-горе.

- Почивка: на всеки 80 минути почивка от 6 минути.

- Упражнение: изправете се и се разтегнете, за да облекчите напрежението в мускулите. Правете това на всеки час в продължение на 2 минути.

 

Вижте 6 приложения, с които можем да подобрим качеството на съня си