Ако имате Android телефон, много е вероятно всички приложения, от които имате нужда да ги изтегляте от Google Play Store. Какво обаче правим когато тази услуга на Google не работи по някаква причина?
От Make Use Of ще ни посъветват какво да направим ако нещата се объркат. От медията са на мнение, че има четири неща които трябва да се направят преди всичко друго, ако имаме проблеми с Google Play Store. Разбира се, те не трябва да се прилагат едновременно, а едно след друго, за да видим кога точно проблемът ще се реши.
1. Спрете приложението, почистете кеша и данните
Google Play Store разчита на други процеси, които работят тихо във фонов режим. Всеки път когато изтривате Google Play Store е добре да направите същото и с Google Services, и Google Framework Services. По желание, може също така да изтриете данните за Download Manager. След като изтриете данните, рестартирайте вашето устройство. За целта отидете в Settings, навигирайте до Apps и намерете таба „All“. Изберете Google Play Services и отидете до „Force Stop“, за да спрете приложението. След това изберете „Clear Cache“. Можете да използвате и „Clear data“, което също изтрива кеша, но изисква от вас отново да влезете в услугата.
2. Превключете от данни на Wi-Fi
Много приложения няма да се инсталират ако интернет връзката ви е лоша. За да превключите от мобилни данни на Wi-Fi, просто се свържете с Wi-Fi мрежа.
3. Деинсталирайте и повторно инсталирайте приложението Google Play Store
Дори и това може да помогне. Понякога актуализациите на Google Play просто не работят. За да направите това отидете в настройките, потърсете Google Play Store и натиснете бутона „Uninstall Updates“. Това ще ви върне към първоначалната версия на Google Play (тази, която първо сте били инсталирали на вашето устройство).
4. Обновете Google акаунта си
Отворете Settings и изберете „Accounts“. След това изберете акаунта, който ви създава проблеми. Изберете иконата с три вертикални точки, разположена в горния десен ъгъл на екрана, а след това опцията „Remove account“. Можете да добавите отново профила си от менюто „Accounts“.
Ето и някои от най-често срещаните кодове за грешки. Имайте предвид, че повечето от тях се решават по един от горните 4 начина.
– Error 498: Кеш паметта на телефона е пълна
– Error 919: Вътрешната памет на телефона не може да поеме повече приложения. Ще трябва да деинсталирате ненужните приложени, за да продължите.
– Error 403: Вие използвате два различни профила в Google на едно и също устройство.
– Error 927: Play Store вече е актуализиран, така че няма причина да не може да го достъпите. Просто изчакайте, докато не завърши напълно актуализацията.
– Error 101: Имате твърде много приложения инсталирани на устройството си. Опитайте да изтриете някои.
– Error 919: Вашите Access Point Name настройки не са коректни. Изисква се получаване на правилните APN настройки и преконфигуриране на вашето устройство.
Discussion about this post