Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода

22 години от създаването на Google

Публикувано на 27.09.2020 05:09  / oт
Милен Тончев
2573
22 години от създаването на Google

През последните години Google постепенно се превърна в символ за търсене в интернет и компания, чиито услуги се използват ежедневно от милиарди потребители по цял свят.

Интернет гигантът е основан от Лари Пейдж и Сергей Брин, които учат заедно в Standford University на 4 септември, 1998г. За да отпразнуват 22-годишнината от създването си днес от компанията представиха новото си анимирано лого, на което са изобразени "Google" ядящ торти и обработващ милиарди наши зявки, това на шега разбира се. 

 

 

А знаете ли, че световноизвестният псевдоним "Google" е измислиен при игра на математически термини за число още през 1920 г. Докато се разхождал в гората на Ню Джърси, американският математик Едуард Каснер помолил младия си племенник Милтън Сирота да му помогне да избере име за умопомрачително число: от 1, последвано със 100 нули. (10100)

Отговорът на Милтън бил „гугол“ (googol). Терминът придобива широка популярност едва двадесет години по-късно с включването му в книга през 1940 г., написана от Кеснер, наречена „Математика и въображението“.

През 2006 г. думата „Google“ беше официално добавена към Оксфордския речник  като глагол, така че ако искате да научите повече за това колко голям е всъщност googolе, просто го потърсете в Google! :)

 

Огромният растеж, който компанията генерира през годините я превърна в една от най-популярните технологични брандове в света. Търсачката на Google продължава да е най-посещавания уеб сайт в света, Android е най-популярната мобилна платформа в света, а браузърът Chrome най-използваното от потребителите заглавие в сектора.

Основната цел на Google е да организира световната информация и да я направи универсално достъпна за всички.

В голяма степен можем да кажем, че комапнията е успяла да постигне тази своя цел, тъй като търсачката и промени изцяло представата ни за сърфиране и намиране на информация в интернет. Доминиращата позиция на Google в пазара на смартфони и таблети, както и множеството атрактивни проекти, над които работят инженерите и като смарт очилата и самоуправляващите автомобили са сигурна гаранция, че интернет гиганта ще продължава да ни впечатлява със своите иновации.

В заключение ще отбележим, че през последните 22 години едва ли има друга компания в света, която да е променила представата ни за интернет по начина, по който Google го прави с потребителите си всеки ден.

Свързани новини
Google
Д-р Стамен Григоров - човекът, който разгадава тайната на киселото мляко и създава първата ваксина срещу туберколоза
Google често ни припомня за известни личности от цял свят с промяна на логото на началната си страница. Много рядко, обаче компанията избира българин, за да го направи, като днес е точно такова изключение. Интересният символ в страницата на Google, който виждате е посветен на 142-годишнината от рождението на д-р Стамен Григоров. Той е микробиолог и лекар, който се превръща в първия учен открил бактерията Lactobacillus delbureckii subsp. bulgaricus, необходима за ферментацията на киселото мляко. Официалното име често е замествано с "Лактобацилус булгарикус", което отбелязва подобаващо родината на д-р Стамен Григоров. Историята на известния български микробиолог започва в Студен извор, Трънско на 27 октомври 1878 година. Първоначално посещава гимназия в София, но след това продължава своето обучение в Монпелие, където завършва "Естествени науки". Любопитен факт е, че дисертацията, с която защитава докторантура по медицина в Женевския университет е отличена със специална награда. Темата на дипломната работа е "Принос към патогенезиса на апендицита". След това става асистент на проф. Леон Масол, който забелязва забележителния ум на българския учен.     Френският професор изиграва важна роля, насочвайки д-р Стамен Григоров към определени научни течения и му предоставя достъп до модерни лаборатории. Именно в тях се извършват множество анализи на подквасеното кисело мляко, което получава от своята съпруга, Даринка. Голямото откритие в живота на д-р Стамен Григоров датира от 1905г., когато описва за първи път млечнокиселия микроорганизъм, предизвикващ ферментацията. Това се случва, когато е на едва 27-годишна възраст и спечелва международно признание на българския учен. Публикуването на новината в престижното списание за медицина "Рею Медикал дьо ла Сюис Романд" приковава вниманието на целия свят към нашата родина. Разработките на д-р Стамен Григоров са потвърдени и доразвити от руския учен Иля Мечников, който става лауреат на Нобеловата награда за физиология или медицина. Въпреки апетитните предложения за работа откривателя на бактерията на киселото мляко се завръща в родното си място, като болницата в Трън и до ден днешен носи неговото име. В заключение ще отбележим, че д-р Стамен Георгиев изиграва ключова роля в създаването на първата ваксина срещу туберколоза, която в миналото е убивала милиони души всяка година.   Oще от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
Google Chrome
Google Chrome ще показва реклами на началния екран
Сърфирането в интернет ни предоставя бърз достъп до информация и мултимедия, но може да бъде доста досадно, заради големия брой реклами в сайтовете. Потребителите има как да спрат повечето подобни съобщения, но въпреки това услуги като YouTube постоянно подобряват своите рекламни формати.  Google Chrome е предпочитано решение за милиони потребители, което също предлага инструменти за блокиране на реклами. Това не променя факта, че основния източник на приходи за Google е именно дигиталния маркетинг. Ако използвате уеб браузъра е добре да знаете за интересна промяна, която скоро може да стане част от десктоп версиите на Google Chrome. Софтуерните инженери на компанията вече са започнали тестове с функция, която може да започне да показва реклами на началната страница на уеб браузъра. Потребителите на експерименталната Chrome Canary версия вече имат достъп до панела с реклами, който е разположен в долната част на търсачката. Тестовете са свързани единствено с "New Tab" раздела, съобщава GizChina.     Все още няма потвърждение за интеграция на функцията към стабилните версии на Google Chrome. За да активират рекламите в "New Tab" страницата е необходимо потребителите да въведат командата "chrome://flags" в URL лентата. Следващата стъпка е да включват "NTP Modules" и "NTP Shopping Task Module". Със сигурност интеграцията на подобни съобщение при стартирането на раздел в браузъра може да се превърне в допълнителен източник на приходи за Google.  Компанията вероятно ще бъде внимателна, тъй като регулаторите вече стартираха разследвания срещу рекламната им стратегия и възползване от монополна позиция. Всяка година Google печелят повече от $160 млрд. от показването на реклами в профилите на потребителите. Няма да е изненадващо, ако рекламите в "New Tab" раздела станат факт първо в мобилната версия на браузъра. По всичко личи, че Google ще продължат да инвестират в разработването на алтернативни рекламни формати, с които да се възползват от популярността на своите продукти.   Още от Digital: Google Chrome ще улеснява споделянето на линкове в интернет
Google Photos
Google Photos ще улеснява принтирането на физически копия на снимките
Google Photos е практично приложение за съхранение и организиране на снимките, които правите от смартфоните. Уеб версията също предлага разнообразие от функции за управление и редактиране на съдържанието. Ако искате да откриете бързо даден кадър можете да се доверите на търсачката, която използва алгоритми на Google и може да открива изображения по ключови думи, дати, имена на албуми и др. Компанията предлага неограничено пространство за съхранение на файлове, което е друго важно предимство на Google Photos. Може да не сте забелязали, но приложението предлага и възможност да отпечатате на хартиен носител и да получите елегантен албум със снимки. Това е подходящо решение за подарък или просто да пазите копие от запомнящо се събитие, празник или ваканция в домовете си. Добрата новина е, че компанията планира допълнително да опрости целия процес на избиране и поръчване на физически албуми със снимки от Google Photos, информира BetaNews.   Oт Google продължават да разширят мрежата си от търговски партньори, които предлагат услугата на своите клиенти. Последният член на голямото семейство е Walgreens, които обещават да принтират снимките още в същия ден, в който направите поръчки. Можете да избирате между три размера, а именно 4x6, 5x7 и 8х10. Успоредно с това се работи над още една интересна функционалност. Много скоро потребителите ще имат достъп до Premium Print Series - услуга за принтиране на снимки, която препоръчва до 10 изображения, чрез алгоритми с машинно обучение. Това са кадри, които вероятно са уловили най-вълнуващите мигове от последните ви албуми, които ще се доставят до домовете ви всеки месец. Цената на това предложение е $6.99 месечно.   Още от Digital: Google Photos вече не архивира по подразбиране снимките от социалните мрежи
видео ревю
Таблетите на Lenovo с Google Assistant са идеално допълнение към съвременния Smart Home
Ако не сте запознати с Google Assistant и се питате, какво точно представлява това – ето и малко информация. Assistant наследи Google Now и през годините постоянно се развиваше, най-общо казано е виртуален асистент, който е постоянно свързан с Интернет и такива възможностите на изкуственият му интелект са почти безкрайни или иначе казано, с размерите на информацията, която има в момента в Google. 
бизнес
Google плащат между $8 и $12 млрд. годишно на Apple за да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone
Google и Apple са големи конкуренти в световния пазар на смартфони, но въпреки това намират начини и за бизнес сътрудничество. Най-добрият пример са отношенията на двете компании е търсенето.  От години насам Google плащат внушителни суми всяка година за привилегията да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone. Конкретната цифра не се публикува официално от двете страни, но от порядъка на $8-$12 млрд. годишно. Това плащане гарантира, че собствениците на iPhone и iPad по подразбиране използват търсачката на Google в своите заявки. Партньорството им не се ограничава само до нещата, които търсите директно в интернет. Причината е, че гласовия асистент Siri, браузъра Safari, както и полезната функция Spotlight също използват алгоритмите на Google. По този начин са удовлетворени всички страни. От една страна Apple получават сериозна финансова инвестиции, а от друга потребителите имат достъп до най-доброто търсене в индустрията. Google си гарантират добър източник на приходи от рекламна дейност свързан с информацията на потребителите от iPhone и iPad, която обработват ежедневно.     Американското правителство стартира антитръстово дело срещу Google, което разследва дали компанията се възползва умишлено от своята монополна позиция по отношение на интернет търсачките. Конкретен мотив са именно платените сделки от този тип, който вредят на естествените процеси на конкуренция, както и на възможностите за избор на потребителите. Според обвинението сделката между Apple и Google гарантира, че алтернативен продукт различен от Google може да се превърне в предпочитания избор в браузъра Safari за популярните устройства с бранда iPhone и iPad. Данните разкриват, че последната среща между Сундар Пичай и Тим Кук по отношение на специфичните им отношение се е провела в края на 2018г. В свое съобщение служител от Apple пише до свой колега в Google, че визията им предвижда да работят заедно като една компания. Това е само един от мотивите за обвиненията срещу Google, които през миналата година са генерирали 50% от заявките към своята търсачка от Apple. Документи на компанията определят сделката като "значителен източник на приходи", а евентуалната му загуба ще задейства резервния "Code Red" план на Google.   Още от Digital: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search
DMCA.com Protection Status