Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
3 резултата за 2020г
сигурност
Как ще изглежда кибер престъпността през 2020г
Как ще изглежда кибер престъпността през 2020г
Епохата на кибернетичната война е пред нас и заплахата от киберпрестъпления за бизнеса продължава да се увеличава с всеки изминал ден. Използването на антивирусен софтуер вече не е достатъчно. Императивът за защита е по-силен от всякога. Какви са вероятните последици за потребителите през 2020 г. и какви нови методи да очакваме от киберпрестъпниците?   От Tech Radar ни предлагат отговорите на тези въпроси.   Повече ransomware атаки Ransomware е сред най-мащабните кибер атаки през последните години. Нападателите вече не се целят само в големите организации, уязвим е всеки. Това е проблем, който предизвиква голяма загриженост. Институции като ФБР непрекъснато предупреждават, че ransomware представлява огромна заплаха и има силно въздействие върху световните фирми и организации.   Ситуацията през 2020 година няма да е по-малко зловеща. Очаква се ново разпространение на стария ransomware, но с разширени възможности. Най-лошото е, че тези заплахи никога не са били виждани до сега, което означава, че традиционните правила за защита нямат шанс за успех.   И понеже световният бизнес продължава да се развива и прекструктурира, ransomware заплахите също ще се развиват и ще променят формата си, за да могат да атакуват по-успешно компании с различни мащаби и сложност на организация.   Последици от кибер-физичната система Ransomware придобива нов характер. Днес той вече е заплаха не толкова за сигурността на данните, а за производствените процеси и фирмените бизнес приложения. За съжаление, това омаловажава значението на създаването на резервно копие на данните като предпазна мярка.   Сложните кибер-физически системи тепърва ще се сблъскват с предизивикателствата на опазване на сигурността. Хакерите са безкрайно креативни, така че неуязвимостта на системите в смарт сгради и смарт домове става все по-актуална. В целия свят, с разрастването на приложенията на интернет на нещата, уязвимостите са станали много повече, и всеки подход за сигурност през 2020 година който не съчетава физическата сигурност с киберсигурността ще бъде обречен на провал.   Може би най-тревожно е, че през 2020 година ще станем свидетели на разрастването на кибер войни между държавите, така че можем да очакваме, че кибератаките ще играят значителна роля в икономиката и политиката на отделните страни по света.   Изкуственият интелект и развитието на технологиите в полза на киберпрестъпниците Усъвършенстваният зловреден софтуер, който приспособява поведението си да остане неоткрит, отдавна е във възход и ако достигне пълния си потенциал, през 2020 година може да се види истинска надпревара в кибер оръжията.   Петото поколение клетъчни мрежи, 5G, само ще улесни повишаването на машинната скорост и автоматизираните атаки. При скорост на безжична връзка до 100 пъти по-бърза от тази на 4G, зловредният софтуер може да се изтегли и разпространи в мрежата на жертвата много преди тя да осъзнае, че нещо не е наред със смартфона ѝ.   Както винаги, развитието на технологиите представляват нови предизвикателства за сигурността. И тъй като хакерите са много иновативни, победители през 2020 година ще бъдат тези, които съответстват на темпото на иновациите.   Вижте 10 полезни съвета за повече сигурност в Интернет
Apple
Ще се превърне ли Apple в жертва на собствения си успех през 2020г.
Ще се превърне ли Apple в жертва на собствения си успех през 2020г.
Когато „десетилетието на iPhone" започна, Apple беше ръководена от основателя Стив Джобс. На 24 август 2011 година, два месеца преди смъртта на Джобс, Тим Кук пое поста главен изпълнителен директор и оттогава той управлява Apple. В ерата на Кук като CEO, Apple е продала милиарди iPhone -и и е реализирала стотици милиарди долара печалба. В един момент дори беше официално призната за компанията с най-печелившо тримесечие в историята. Изобщо, през по-голямата част от така нареченото „десетилетие на iPhone" (анализаторите наричат последните 10 години „десетилетието на iPhone“ , за да обозначат периода, през който iPhone завладя пазарите и умовете на потребителите) Apple беше най-ценната публично търгувана компания, като едва наскоро загуби короната си за кратко от своя дългогодишен технологичен конкурент в лицето на Microsoft.   Години наред Apple трупаше гигантски запаси от парични средства и търгуеми ценни книжа от  продажбите си на iPhone, като едва през 2018 година, след данъчната реформа в САЩ, тя разпредели по-голямата част от това богатство сред своите акционери. Това допълнително увеличи цената на акциите на Apple и те нарастнаха. За сведение какво означава това в цифри, ако бяхте инвестирали милион долара в Apple на 1 януари 2010 година, те щяха да струват над 9,13 милиона долара към днешна дата. Всичко това доведе до нови, немислимо в миналото подобрения и инвестиции. След като през 2018 година Apple стана първата публично търгувана компания, преминала пазарна капитализация от 1 трилион долара, а Тим Кук отбеляза в писмо до служителите, че „финансовата възвръщаемост на компанията е пряк резултат от иновациите на Apple“. Това от една страна трябваще да обясни откриването на гигантския корпоративен кампус, който да служи за седалище на компанията в Купертино, Калифорния, който струваше около 5 милиарда долара, а от друга да заяви на широката публика, че успехите на Apple не са случайни, а са добре планирани и очаквани.     Така ли е наистина обаче и няма ли Apple да се превърнат в жертва на собствения си успех в годините след „десетилетието на iPhone“? Факт е, че Apple навлиза в следващото десетилетие като неумолима сила с няколко масово печеливши продукта. Това обаче все по-често води до предизвикателства, свързани с нейния размер и успех.   1. Обвинения за монопол над пазара Наскоро House Judiciary Committee поиска документи от Apple, заедно с Amazon, Facebook и Google, като част от антитръстово проучване, тъй като настроението сред членовете на правителството на САЩ е все по-негативно към дейността на големите технологични компании. Успоредно с това, Тим Кук трябваше да отговаря на въпроси от международната преса през последните месеци дали Apple се е превърнал в монополист, който упражнява контрол чрез своята платформа App Store. „Никой разумен човек не би нарекъл Apple монополист“, заяви Кук през октомври.   Нарастналите яритеснения а активисти и защитници на околната среда относно екологичните разходи за продажба на нови хардуерни устройства доведоха през последните години до инициирането от страна на Apple на няколко нови програми и инициативи за намаляване на отпадъците от производствената дейност на компанията. Очакванията са интензитета на тозипроцес и свързаните разходи с него само да нраства през следващите години, така че само бъдещето ще покаже дали прекалено голямата „популярност“ на Apple ще им позволи да поддържат същите печалби при увеличените поради екологични изисквания производствени разходи.   3. Опасения, че iPhone е толкова добър, че потребителите ще прекарват цялото си време пред екрана Други, включително бившият дизайнер на Apple Джони Айв, изразиха опасения, че iPhone може да е толкова добър, че да доведе до опасно пристрастряване. В отговор се наложи Apple да създадат функция за екранно време „Screen Time“, която да помогне на потребителите да контролират своята зависимост от светещия екран на iPhone.   „Представянето на функцията „Screen Time“ беше повратен момент за Apple. Тогава главният изпълнителен директор Тим Кук обяви, че той самият има проблем с прекалената употреба на своя iPhone и това накара хората да започнат да си задават прости въпроси като този дали си струва да загубят 5 часа на ден пред телефона си", каза Kaiwei Tang, съосновател на компанията Light – компания, която прави алтернатива на iPhone, фокусирана върху ограничаване на прекомерното му използване.   4. Пренасищане на пазара с качествени модели на смартфони Най-голямото предизвикателство пред Apple през новата 2020 година може да се окаже, че след като iPhone се радваше дълго време на интереса на цяло едно поколение, този интерес сега отслабва. Въпреки че това отчасти се дължи на факта, че на пазара отдавна има толкова качествени Android  смартфони, колкото е и iPhone, Apple трябва да се замислят над реалността на пазара днес, където вече няма потребителска маса от стотици милиони хора, които ползват смартфон за първи път. Очаквано е да има спад на продажби след 10 години на оживени иновации, така че какво би продължило да поддържа интереса към iPhone при още по-високата му цена?   5. Разчитане на общи приходи от услуги и други преносими устройства Продажбите на iPhones устройства достигнаха своя връх от 231 милиона през 2015 година, а през 2019 година Apple обявиха, че вече няма да отчитат за инвеститорите продажби на единица продукция, а само общите приходи за компанията от всички услуги и продажби на продукти.     Apple започват да се фокусират върху продукти, наречени най-общо „преносим хардуер“ – в това число Apple Watch и AirPod, както и върху подразделение за услуги, което продава абонаменти за Apple TV + и Apple Arcade. Това е ясен знак за нужда от „наваксване“ на приходи от намалените (недостигащи предишните цифри) продажби на iPhone, който все още представлява 54% от продажбите на Apple през 2019 година.   Дали обаче потребителите няма да се разочароват от подобна проява на „слабост“ от страна на очаквано силен играч в технологичната индустрия? Дали компанията не разчита погрешно на услуги  като Apple TV, които отдавна имат успешни играчи, вместо да търси отново славата на „иноватори“ и на „първите сред равни“? Очаквано, през 2020 година ще следим тенденциите, за да разберем дали годимата ще бъде толкова добра за Apple, колкото бяха последните 10 години. Предизвикателствата, свързани с нейния досегашен успех могат еднакво да подпомогнат, но и да попречат на успеха на компанията.   Дали надеждите за високи продажби на нейния „преносим хардуер“ ще се оправдаят? Ще има ли други нови продукти на Apple, които да променят живота на хората толкова, колкото iPhone? Предстои да видим.   Вижте 8 големи провала в историята на Apple
смартфони
Какви ще са цените на 5G смартфоните през 2020г.
Какви ще са цените на 5G смартфоните през 2020г.
През 2019 година стартира първата вълна от 5G телефони. Устройствата на Samsung и LG бяха с цена над $1000, докато Xiaomi Mi Mix 3 5G и Mi 9 Pro 5G, стартираха с цени от $700. А през 2020 година ще стартира втората вълна 5G телефони и това ни дава повод да се запитаме на какви цени ще се предлагат новите 5G устройства.   От Android Authority предлагат кратко онобщение по темата според представители от няколко технологични компании.   Arm     Вицепрезидентът по маркетинга на Arm, Иън Смит, не се ангажира с конкретни цени. Той предполага, че през 2020 година производителите все още ще тестват  пазара за своите 5G устройства. „Все пак, длъжен съм да призная, че винаги съм изненадан от това, което правят продавачите на чипове и към какво се стремят OEM производителите. Така че в края на тази година ще видим неща, за които никой не може сега да предположи.“ казва Смит.   Смит също смята, че ще видим по-голям тласък към използването на интегрирани модеми през 2021 година. Тъй като компании като Qualcomm и Samsung предлагат външни модеми към чипсетите на своите  водещи модели. Но дали ще станем свидетели на по-евтини модели е трудно да се каже. Обикновено интеграцията на модема в чипсета означава, че производителят ще купува само един компонент вместо два. Което ще му излиза по-евтино и ще позволи пускането на по-достъпни модели.   Broadcom   Виджай Нагараджан, вицепрезидент на отдела за мобилна свързаност на Broadcom, споделя своята  лична гледна точка: „Мисля, че хората искат цената на 5G телефоните да е $ 400. И виждам, че това се случва, защото като се има предвид историята и как различни производители на телефони намалят цените на своите модели, това няма как да не се случи.“   В подкрепа на тези думи, видяхме, че Mi 9 Pro 5G стартира с цена около $ 520, докато новият Redmi K30 5G на Xiaomi се предлагаше на цена от едва $ 285 в Китай. Xiaomi е един от най-агресивните играчи, що се отнася до ценообразуването на устройствата.   MediaTek   Йенчи Ли, старши директор на MediaTek казва, че най-евтините в момента 5G смартфони (предлагани от компании като Oppo и Xiaomi) са с цени около $450. „Така че смятам, че ценообразуването при тези устройства постепенно ще се сведе  може би до диапазона от 250 до 300 долара.“ Тази цена за моделите от среден клас като Moto G7, Redmi Note серията и Samsung Galaxy A50 е доста приемлива.   Qualcomm   Очаква се, чиповете на Qualcomm да захранват повечето от 5G телефоните през 2020 година. Ето защо тяхното мнение за цените на 5G устройствата е важно. „Мисля, че смартфонът Xiaomi Redmi K30 5G, който се предлага на цена от $ 285 е добър показател за това, че китайските OEM производители имат намерението да намалят цената на 5G смартфоните. За тази цел Qualcomm обяви плановете си да подкрепи 5G технологиите чрез Snapdragon през 2020 г. В нашите серии 800, 700 и 600, ще предоставят индикация за плановете ни да подпомогнем масовото приемане на технологията през 2020 г. в световен мащаб.“, казва Басил Елкади, директор по 5G маркетинг в Qualcomm.   Американският дизайнер на чипове по-рано потвърди, че устройствата, базирани на 5G от Snapdragon 600 серията, ще се появят на пазара през втората половина на 2020 година. Серията 600 е от среден клас, което означава, че може да очакваме някои евтини 5G телефони с Qualcomm след месец юни.   Вижте 5 полезни неща, които трябва да знаем за 5G технологията
DMCA.com Protection Status