Ако имате история, която искате да споделите със света, Facebook Live е една от най-добрите възможности за това. Но как да накарате хората да ви гледат? Как да общувате със зрителите си? И как да накарате хората да се върнат отново след време?

 

Съветите на Make Use Of за излъчване на Facebook Live ще са ви от полза, ако възнамерявате да използвате тази възможност.

1. През определен период от време се представяйте

Разбира се, в самото начало на вашето излъчване трябва да се представите, но не спирайте до тук. Ако видеоклипът ви е по-дълъг от няколко минути, хората ще идват и ще си отиват. Затова трябва да продължавате да се представяте през определени интервали от време. Това е учтивост, която ще ви помогне да създадете последователи.

2. Ангажирайте  вниманието на зрителите си

Начинът, по който представяте видеоклипа, е само част от създаването на успешно предаване на Facebook Live. Трябва също така да помислите какво ще се случва във видеоклипа ви. Има няколко неща, които можете да опитате, за да направите видеоклипа си по-привлекателен за зрителите:

- Променете осветлението.
- Експериментирайте с различни фонове.
- Помислете за околния шум.
- Опитайте да използвате различните теми на Facebook Live.
- Помислете да използвате статив за стабилност.

3. Трябва да имате целева аудитория

За кого е предназначен видеоклипът? Трябва да сте наясно с това каквъв тип зрител, искате да привлечете. Определението на целевата аудитория  започва с намирането на отговор на въпроса: „Кой се нуждае от информацията, която ще дам във видеото си?“ След като излъчите няколко видеоклипа, можете да използвате някои специални инструменти за анализ на Facebook Live, за да научите повече за това как сте се справили.

4. Не бързайте да се отказвате

Не бързайте да се отчайвате, само защото шепа хора гледат вашето видео във Facebook, а се опитайте да изградите доверие. Ако хората мислят, че сте надеждни, по-вероятно е те да споделят видеоклипа ви с приятели и семейството си.

5. Излъчвайте само когато имате силен сигнал

Никой не иска да гледа видео, което е на пиксели, буферира или има проблеми със звука. Това е сигурен начин да накарате зрителите да натиснат бутона „Назад“ в браузъра си. Това не винаги е възможно, но трябва да се стремите да имате стабилна уеб връзка всеки път, когато стартирате предаване.

6. Създайте си план

Така работят професионалистите, следват предварително зададен сценарий. Не е необходимо да пишете предварително всяко изречение. Направете само няколко бележки за ключовите неща, които искате да споменете, заедно с всички други помощни материали като цитати, факти, цифри и т.н.

7. Проверете коментарите

Една от най-добрите черти на Facebook Live е секцията с коментари. Макар и да е по избор, вероятно няма много ситуации, в които бихте искали те да бъдат деактивирани. Коментарите са чудесен начин да взаимодействате със зрителите си, при това в реално време. Можете да отговорите на техните въпроси, докато сте в ефир, и да ги помолите да предложат своите мисли по конкретни теми, които обсъждате. Коментарите предлагат и лесен начин да се прецени настроението на зрителите ви.

 

Накрая можете да използвате коментарите, за да насочите трафика към другите си профили в социалните медии; просто публикувайте подходящите URL адреси от време на време и нека зрителите ви знаят, че сте го направили.

8. Помолете за последователи, споделяния, харесвания и известия

Колкото повече е споделяно и харесвано, толкова по-вероятно е вашето предаване във Facebook Live да бъде видяно от други хора. Следователно има смисъл да поискате тази услуга от зрителите си. Не се притеснявайте, това правят и всички най-популярни YouTube-ари.

9. Използвайте тийзъри

Трябва да накарате хората да се връщат отново и отново, но това не е лесно. В зависимост от вида на видеоклипа, който снимате, можете да опитате да използвате тийзъри за това, което зрителите могат да очакват следващия път. Те могат да бъдат улики за съдържание, интервюта, местоположения, отговори на въпроси или нещо друго, за което можете да се сетите. Ключът е да се изгради интрига около следващото ви излъчване.

10. Купете микрофон и камера

Ако планирате да правите Facebook Live предавания редовно, трябва да обмислите възможността да инвестирате в качествен микрофон и камера. Смартфоните имат своето място в ежедневието ни, но те не са подходящи за всички наши нужди. А уеб камерите на лаптопите рядко са достатъчно добри.

 

Вижте как да разберем кой ни е блокирал във Facebook