Престоят в хотел може да бъде релаксиращо и приятно изживяване. Според служителите в хотелите обаче, има някои неща, които посетителите никога не трябва да правят, ако искат да избегнат неприятностите. Ето кои са те според Business Insider.

 

1. Не трябва всяка сутрин да сваляте спалното бельо. Въпреки че на теория изглежда полезно, свалянето на калъфките и чаршафите всяка сутрин всъщност дава повече работа на почистващия екип и ги забавя. В натоварените дни персоналът просто ще сложи отново старите калъфки на възглавниците ви и ще използва повторно същите чаршафи. По план спалното бельо се сменя на всеки три до четири дни. Ако имате реална нужда от смяна на вашите чаршафи, оставете бележка на персонала или позвънете на рецепцията.

 

 

2. Декоративните възглавници са трудни за почистване, така че трябва да избягвате да спите върху тях. Всеки път, когато някой размаже грим върху тези възглавници, те трябва да бъдат специално почистени или в най-лошите случаи да бъдат изхвърлени.

 

 

3. Избягвайте да оставате в хотела повече или по-малко от предвиденото, без да сте уведомили рецепцията за намеренията си. Това може да обърка целия график на персонала на хотела и също така може да бъдете таксувани допълнително за вашата стая.

 

В натоварените периоди, персоналът е под по-голям натиск. Гостите, които напускат стаи дори 10 минути по-късно от планираното, могат да доведат до забавяне на настаняването на новите гости.

 

 

4. Преди да се обадите на рецепция с въпрос или да решите, че знаете правилата на хотела, не забравяйте да погледнете указанията, менютата и информацията, които са били оставени във вашата стая с цел да ви информират за най-важното. Много хотели имат уникални правила.

 

Например в някои хотели закуската приключва в 10 часа сутринта и след това няма да ви бъде сервирано. В други хотели е забранено пушенето или домашните любимци.

 

 

5. Не очаквайте стаята ви да бъде почистена веднага. Добре е да предоставите на персонала време от поне три или четири часа, в което да оправят и изчистят стаята ви. Но ако предпочитате да имате свободата да влизате и излизате от стаята си през целия ден, може да поставите табелата на вашата врата „не ме безпокойте“.

 

6. Не трябва да си вземате за вкъщи от малките шишенца шампоан, душ гел и друга козметика, която намирате в банята на хотела. Използвайте колкото искате по време на престоя си, но ако вземете за дома си, те ще бъдат таксувани. По принцип това се отнася и за други неща, като кърпи, халати, те също не са безплатни и трябва да попитате, преди да ги отнесете у дома си.

 

 

7. Не напускайте хотела, без да предупредите персонала за повредени от вас мебели. Повредените мебели обикновено се начисляват на сметката ви,  няколко пъти повече от първоначалната им цена. И не мислете, че можете да се измъкнете от отговорност, като кажете, че това не е поради ваша грешка или като не кажете на рецепцията изобщо. По време на напускането ви, докато сте на рецепцията обикновено се изпраща някой да провери състоянието на стаята ви.

 

Така че, ако случайно счупите или повредите нещо в стаята си, разумно е незабавно да предупредите персонала на хотела. В някои случаи те могат да сметнат, че повредите са нормални, поради износване и да не ви таксуват допълнително. Опитът обаче да скриете щетите или да напуснете, без да съобщите за тях, увеличава вероятността да бъдете изненадани с огромна глоба.

 

 

8. Ако искате да бъдете настанени рано сутрин, трябва да попитате дали това е възможно няколко дни предварително.

 

 

9. Ако пътувате със семейството си или с голяма група приятели, не предполагайте, че персоналът на хотела автоматично ще ви даде стаи, които са съседни или дори на един и същ етаж. Трябва да отправите тази заявка предварително.

 

 

10. Не вземайте домашния си любимец с вас в хотела, освен ако не сте сигурни, че това е разрешено. Опитът да вкарате контрабандно животно в хотелската си стая е рецепта за проблеми. В зависимост от политиката на хотела, можете да бъдете глобени или дори изхвърлени от стаята си.

 

 

Вижте 9 полезни съвета за спестяване на пари при резервация на хотел