Едва ли някой би оспорвал факта, че технологиите променят начина, по който живеем и по който възприемаме човешките качества. От изкуствен интелект (AI) до криптовалута и електронна търговия, ръководителите на компании и ИТ специалистите трябва да се възползват от новите технологии, за да гарантират, че техните организации се адаптират към този бързо променящ се свят.

 

Какво да очакваме от новата 2020 година и след това? От Tech Radar споделят прогнозите на Gartner за новото десетилетие.

 

BYOD срещу BYOE или „избери си устройство за работа“ срещу „избери си устройство, с което да подобриш прозиводителността си“

През 2023 година почти една трета от IT организациите ще преминат от идеята за BYOD („bring-your-device“ – „донеси своето устройство“) на работното място до BYOE („bring-your-own-enhancement“ –донеси собствено подобрение). По този начин големите компании се надяват да разрешат проблема с намалената производителност на работното място.

 

Понастоящем, минно-добивната и автомобилната индустрия използват преносими устройства за повече безопасност на работниците, докато компанните за превози и фирмите работещи в сферата на здравеопазването отдавна мислят за това как технологиите да помогнат на служителите им да бъдат по-ефективни на работното си място.

 

Този процес ще продължи да се развива през 2020 година и не след дълго ще видим, че усилията на големия бизнес ще се насочат към все по-голама интеграция на професионалния и личния живот на лсужителите с технологични джаджи и системи за работа и контрол.

 

Изкуственият интелект (AI) увеличава достъпността

До 2023 година броят на хората с увреждания в заетостта ще се утрои поради AI и други нововъзникващи технологии, намаляващи бариерните ограничения. Организациите, които активно наемат хора с увреждания, могат да се похвалят с 89% повече задържане на служителите, 72% увеличение на производителността на служителите и 29% увеличение на рентабилността. Освен това, добавеното разнообразие означава допълнителни перспективи. Служителите с увреждания дават нов поглед в развитието на продукта, увеличавайки потенциала на продукт, който се харесва на нова клиентска база.

 

Онлайн пазаруването ще се обяви за пристрастяване

До 2024 година Световната здравна органзиация ще определи онлайн пазаруването като пристрастяващо разстройство, тъй като милиони злопутребяват с дигиталната търговия и се изправят пред финансов стрес.

 

С увеличен достъп до потребителските данни, маркетолозите пък могат да определят точно кой ще купи даден продукт и в кой момент. Тъй като технологията става все по-усъвършенствана, маркетингът ще може да предвиди какво точно искат потребителите и ще им го предлага. Но с тази възможност идва и по-голяма отговорност – потребителите купуват все повече и повече продукти, които не им трябват и не могат да си позволят.

 

AI разпознава емоциите ни

До 2024 година изкуственият интелект ще може да идентифицира емоциите ни и това ще има ефект върху рекламите, които виждаме. Тъй като популярността на сензорите за биометрично проследяване продължава да расте и изкуственият интелект се развива с все по-бързи темпове, бизнесът ще бъде в състояние да открива емоциите на потребителите и да използва тези знания за увеличаване на продажбите.

 

Интернет на поведението свързва хората и действията

До 2023 година отделните дейности в интернет ще бъдат проследявани от „Интернет на поведението“, за да може по-успешно да се влияе на хората.

 

Интернет на поведението (IoB) ще се използва за свързване на човека към неговите цифрови действия. Например ще може изображението ви което е документирано чрез технологията за  разпознаване на лица да се свърже с дейност като закупуване на билет за влак.

 

IoB ще се използва също така, за да се насърчават или обезкуражават определени групи поведения. Например, програмите  Drivewise на Allstate и HiRoad на State Farm, проследяват поведението на водача, за да се прецени вида на застрахователната му полица. Съществуват обаче някои опасения относно етичните последици от разширяването на IoB, за да се възнаграждават или наказват определени поведения.

 

Работниците организират бизнес приложения


До 2023 година 40% от професионалните работници ще управляват бизнес приложения, опит и възможности по същия начин, по който управляват своите музикални стрийминг услуги. В бъдеще, бизнес звена или IT отделите ще получат възможност за изграждане на блокчейн форма, която им позволява да създават индивидуални „плейлисти“ на приложения, адаптирани към конкретни нужди и работни места.

 

Увеличава се популярността на мобилната криптовалута


До 2025 година, 50% от хората с мобилен телефон, но без банкова сметка, ще изпозлват достъпна за мобилни клиенти криптовалутна сметка. Тъй като онлайн магазините и платформите за социални медии започват да поддържат плащания с криптовалута, голяма част от населението ще премине към криптовалутни сметки, достъпни за мобилни устройства.

 

Blockchain удостоверява съдържанието

До 2023 година до 30% от световните новини и видео съдържание ще бъдат удостоверени като истински чрез Blockchain. Въпреки, че фалшивите новини съществуват от векове ботовете в социалните медии улесняват бързото нарастване на умишлената дезинформация. В допълнение към традиционните новинарски истории, технологията се използва за създаване на убедително аудио и видео. Въпреки това организациите и правителствата се обръщат към технологията, за да им помогне в борбата с фалшивите новини като се използва за удостоверяване автентичността на новинарски снимки и видео, тъй като технологията създава неизменен и споделен запис на съдържание, което в идеалния случай се вижда от потребителите.

 

G7 установява надзор на AI

До 2023 година ще бъде създадена саморегулираща се организация за надзор на изкуствен интелект в поне пет от страните в G7. AI технологията е уязвима към неявни и явни пристрастия, логически пропуски и сложности на алгоритмите. Тези отклонения могат да засегнат големи групи хора, в зависимост от целта на технологията за изкуствен интелект, въздействието може да бъде тежко. Регулирането на AI е предизвикателство, но индустриите ще трябва да създадат стандартизация около разработката и сертификатите, както и набор от професионални стандарти за етично използване на AI.

 

Сроковете за цифрови иновации се удвояват

През 2021 година инициативите за дигитална трансформация ще се поемат от средно големите предприятия. Те ще бъдат средно два пъти по-дълги и струващи два пъти повече от предвиденото. Големите организации ще се борят с цифровите иновации, тъй като признават предизвикателствата на модернизацията на технологиите. За сметка на това, по-малките и по-гъвкави организации ще имат възможност да бъдат първи на пазара, тъй като са по-гъвкави и бързи.

 

Вижте защо в бъдеще ще използваме все по-рядко смартфоните си