Батериите са най-важният компонент в съвременните електрически автомобили. Почти половината от производствената цена е свързана с този компонент. Литиево-йонните батерии са предпочитаната технология и в сегмента на EV автомобилите. Все пак учените експериментират с допълнителни иновации и материали, които могат да ги направят по-добри и по-евтини.
Eдно от алтернативните решения е свързано с литиево-серните батерии, които обещават голям потенциал и до път повече енергия на същото тегло от Li-Ion. Японски изследователи са разработили в лабораторни условия нов порест материал, който позволява на литиево-сярна батерия да издържи безопасно стотици цикли на зареждане. Предимствата им са свързани с по-лекото тегло и по-голямата плътност на енергия.
Електрическите автомобили с Li-Ion батерии могат да издържат средно окло 300 километра с едно зареждане. В настоящият си вид новата технология и позволила подобрената литиево-сярна батерия да увеличи тази стойност до повече от 500 км., съобщава NewAtlas.
Експертите на Okinawa University разработват решение за най-големият проблем на технологията, а именно стабилността на батериите. В перфектната литиево-сярна батерия, литиевият полисулфид трябва да се превърне в литиев сулфид или литиев персулфид възможно най-бързо и екипът вярва, че е разработил точно такъв метод.
Специалната съставка е порест гъбест материал, който съдържа въглеродни нанотръби, които имат покритие от титанов нитрид и титанов диоксид, съобщава NewAtlas. Първите тестове показват, че прототип на литиево-сярна батерия с материала може да ускори времето за зареждане, да предостави по-дълъг пробег и да работи безпроблемно дори при повече от 200 цикъла на зареждане и разреждане.
Още от Digital: Учени разработват технология, която може да зареди електрически автомобил за 10 минути
Discussion about this post