Хардуерната криза представлява най-голямата пречка за реализиране на стабилен и дългосрочен ръст в технологичната индустрия. Всички водещи производители са изправени пред недостиг на компоненти, който в различна степен оказва влияние на стратегията им. Анализаторите не виждат ярки индикатори за краткосрочно стабилизиране, което се очаква едва през втората половина на 2022г.
Световният пазар на лаптопи е ниша, която отчете положителни трендове от началото на пандемията, основно заради превръщането в домовете ни във виртуални офиси и зали за обучение. За разлика от смартфоните, където беше регистриран спад на годишна база през третото тримесечие от Strategy Analytics отчитат 8% увеличение в доставките на лаптопи.
Oбщите продажби за периода достигат до 66.8 млн., като най-сериозен ръст отчита Dell, които увеличават с 50% влиянието си, спрямо миналата година. Apple и Asus продават с 10% повече устройства, докато при Lenovo увеличението е 5%, съобщава PocketNow.
Tретото тримесечие на годината запазва баланса на силите в индустрията, като Lenovo продължават да бъдат лидер с продажбите на 15.3 млн. лаптопа и пазарен дяп от 23%. По този начин компанията запазва преднина от 2% пред HР, които са доставили 14.3 млн. преносими компютри за периода между юли и септември.
Въпреки спада от 5% през тримесечието НР имат 21% дял. Dell са продали 12.2 млн. устройства и това има отрежда 18% от световния пазар на лаптопи. Първите пет производители за третото тримесечие са Apple и Asus, които продават респективно 6.5 млн. и 5.1 млн. устройства.
Така двете компании регистрират 10% увеличение и вече притежават 10% и 8% от световния пазар на лаптопи. Категорията „Други“ включва 13.5 млн. устройства, които представляват 20% от общите доставки за периода.
Още от Digital: Топ 3 геймърски лаптопи, на които задължително трябва да обърнете внимание през 2021 година
Discussion about this post