Социалната мрежа предлага много повече от разнообразните възможности за комуникация. Много хора използват Facebook за достъп до актуални новини, както и да откриват интересни събития около себе си. Ако пътувате в чужбина може да намерите много полезни съвети за съответната дестинация от локалните групи във Facebook.
Постоянните ъпдейти на компанията дори позволяват да излъчвате на живо, както и да генерирате приходи от продажба на различни стоки в Маrketplace. Неслучайно прекарваме все повече време в акаунтите си в социалната мрежа, което е предпоставка за по-високи приходи на Facebook. Пандемията също допринесе за по-висок трафик.
Според официалните данни активната потребителска база на Facebook достига до 1.929 млрд. души през четвъртото тримесечие на 2021г. По този начин се отчита минимален спад от 1.930 млрд., регистрирани през юли-септември.
Любопитна подробност е, че така за първи път от 18 години насам активните потребители на Facebook намаляват. Друго важно заключение от финансовите резултати на Meta за периода е регистрирането на по-малко приходи от реклами. В този случай основните фактори са конкуренцията на платформи като TikTok и YouTube, но също и новите функции за поверителност в iOS.
Публикуването на информацията предизвика 20% спад в стойността на акциите на компанията на борсата. Марк Зукърбърг смята, че аудитория е преминала към конкурентни платформи като TikTok, което е причина за по-слабото представяне през тримесечието.
В заключение ще отбележим, че приходите на Meta за този период достигат до $33.67 млрд, което надхвърля прогнозите на анализаторите.
Още от Digital: 8 полезни трика във Facebook, които може би не знаете
Discussion about this post