Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
4 резултата за човешкия мозък
човешкия мозък
Доказаха, че първите спомени, които помним от детството си не са истински
Доказаха, че първите спомени, които помним от детството си не са истински
Замисляли ли сте се кой в действителност е първият спомен от детството, който си спомняте? Отговорът на този въпрос е различен и строго индивидуален и доста хора дори не биха си спомнили. Независимо проучване на специалисти от City University в Лондон стигнаха до заключението, че най-ранните спомени се формират докато сме на възраст между 3 и 4 години. Въпреки това приблизително 40% от участниците в изследването твърдят, че могат да пресъздадат по-ранни събития.   Спомените не се съхраняват в човешкия мозък като книги в библиотека, а по-скоро като пъзел, чиито части са разположени едновременно на различни места. Повечето от нас се заблуждават, че пазят пресен спомен за дадена случка, а вместо това те представляват фрагмент или проекция на друг кадър от детството, за който се сещаме. Човешкото съзнание прави асоциации между различни спомени и създава устойчива, но погрешна представа, че нещо се е случило, предаде Mirror.co.uk.     Toва преливане между тях трудно може да се долови от мозъка ни още повече в тази ранна възраст. С течение на времето структурата на спомените става още по-сложна и подобни процеси се задълбочават. Изводът на учените е, че през първите няколко години от живота ни мозъка произволно си припомня различни случки, които са ни направили впечатление. Повече контрол над това придобиваме, когато станем на 5-6 години, а преди това всичко е в ръцете на съзнанието ни.   Още от Digital: Учени откриха, че използването на електричество е ключа към възстановяване на забравени спомени
реклами
Как потребителите реагират на мобилните реклами в смартфоните
Как потребителите реагират на мобилните реклами в смартфоните
Рекламите са неизменна част от интернет и днес може да ги открием във всеки уеб сайт. Независимо, че много хора използват софтуер за блокирането на такива съобщения те продължават да са сериозен източник на приходи за компаниите и собствениците на страниците. Представители на онлайн платформата MediaBrix проведоха много интересно проучване. В него те използват софтуер за следене на мозъчната активност и погледа на потребителите, за да разберат как те реагират, спрямо различни теми и реклами.    Основното им заключение е, че т.нар. "рекламни заставки" за смартфони регистрират негативни емоции в почти всеки аспект, предаде VentureBeat. Рекламните заставки предоставят интерактивни реклами, които се поставят вътре в самото съдържание, което разглеждате. Най-доброто им приложение е в естествени моменти на преход в дадено мобилно приложение. Внедряването им трябва да става внимателно, защото много потребители биха отказали да кликнат върху тях. Вградените реклами, които изискват повече внимание от потребителите не се харесват от хората, заради няколко причини.   Първата от тях е, че те изискват осем пъти повече мисловна дейност и три пъти повече време от стандартните видео реклами. Изследването показва, че 90% от потребителите биха изгледали 30-секунден клип, докато този процент е само 25% при "рекламните заставки". В същото време те биха прекарали 9.5 пъти повече време за стандартна реклама, вместо посланията в този формат. Крайният извод е, че това проучване ще наложи промени в рекламната индустрия, които ще поставят хората в центъра на онлайн маркетинга.   Вижте защо все повече хора използват софтуер за блокиране на рекламите от смартфон, oтколкото на компютър
виртуална реалност
Създадоха първата игра с виртуална реалност, която се контролира от човешкия мозък
Създадоха първата игра с виртуална реалност, която се контролира от човешкия мозък
Очилата с виртуална реалност са интересни джаджи, които се използват предимно за гейминг. VR игрите позволяват действително да се потопите в геймплея и са водещата причина за все по-високите продажби на тези устройства. В момента на пазара се продават различни контролери, с които да се възползвате максимално от функционалността на VR очилата. Neurable е компания, която работи над иновативен проект, който да премахне изцяло необходимостта от подобни аксесоари.   Инженерите им са създали периферна джаджа, заместваща класическата лента, с която прикрепвате очилата с виртуална реалност към главата си, съобщава Engadget. Още по-интересното е, че на повърхността има специален сензор, който може да следи сигналите на човешкия мозък и да изъвршва различни действия съобразно тях. Neurable виждат в бъдеще, в което няма да е нужно да държим в ръцете си различни контролери, а да се движим и хващаме обекти директно с ума си.   От компанията дори показаха демо на игра с името Awakening, в която трябва да се измъкнете от лаборатория-лабиринт. Проектът им се развива според първоначалния план и Neurable се надяват финалната версия на джаджата им да е достъпна още през 2018г. Все още не знаем как ще изглежда този интересен продукт и каква ще е цената на пазара. Няма да е пресилено, обаче да определим джаджата като една от най-иновативните идеи в сферата на VR игрите досега. Вижте кога ще можем да свързваме умоветете си с виртуалната реалност
технологии
Учени откриха защо някои хора са по-мързеливи от други
Учени откриха защо някои хора са по-мързеливи от други
Всеки от нас има поне един приятел, който винаги е подхождал апатично пред задачите, които трябва да свърши през своя ден, а също така и познава хора, които винаги са впечатлявали със своята активност. Eкип от учени на Oxford University сега направиха интересно проучване, което доказва, че има неврологична причина даден човек да е по-мързелив от останалите. Според тях неефективната връзка между определени области на човешкия мозък е мотива, който кара дадени хора по-трудно да се активизират, информира Gizmodo.    Проектът им се състои в провеждане на различни логически игри, при които докато потребителите се справят с поставените им задачи са наблюдавани от ядрено магнитен резонанс, следящ промените в мозъка им. Във всеки един етап от нея участниците им предложена опцията да направят допълнително усилие, което в крайна сметка ще бъде възнаградено със специална награда, като хората, които предварително са определени като апатични в много по-малка степен се съгласяват с тази възможност. Учените наблюдават процесите на мозъка им и установяват, че причината за това е осезаемо по-високата активност в определена част от неговата кора, която има ключово решение за вземането на решение и предприемане на действия.   Любопитното на това откритие е, че те първоначално смятат, че мързеливите хора биха отчели по-ниска активност в тази област, което определено ги изненадва. Изводът им е, че онези от нас, които имат по-малко ефективни връзки в т.нар. "Аnterior Cingulate Cortex" са много по-податливи към апатични действия. Мозъкът ни използва около 20% от цялото количество енергия, което тялото ни изгаря всеки ден, което е и причината на тях да им отнема повече време да предприемат дадено действие.   Вижте употребата на смартфони променя работата на мозъка ни