Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
397 резултата за уеб браузъри
Microsoft
Защо не трябва да чакате, докато Мicrosoft спрат поддръжката на Internet Explorer 11 през юни 2022г.
Защо не трябва да чакате, докато Мicrosoft спрат поддръжката на Internet Explorer 11 през юни 2022г.
Internet Explorer е един от най-известните софтуерни продукти на компанията. През последните години браузъра предизвиква предимно негативни коментари. Microsoft представиха Windows 10 през 2015г., заедно с модерната концепция за уеб браузър в лицето на Microsoft Edge. Първоначалните реакции на потребителите не бяха особено позитивни, но технологичният гигант не се отказа от своите планове. Компанията започна да разработва отново Edge, но този път използва технологиите на Google Chrome. Крайният резултат е, че новия браузър за Windows 10 предлага достъп до разширенията в Chrome Web Store и редица подобрения. Новата версия на Microsoft Edge се отличава с по-бърза скорост на работа и разнообразие от функционалности, с които компанията твърди, че превъзхожда конкурентните браузъри. Съвсем логично Microsoft ще се фокусират изцяло върху разработката на новия Edge и ще оставят Internet Explorer на заден план.     Само преди няколко седмици ви съобщихме, че Мicrosoft спират поддръжката на Internet Explorer 11 в Windows 10 през юни 2022г. По този начин хората, които все още разчитат на браузъра за достъп до интернет разполагат с още 12 месеца преди да мигрират към друго популярно заглавие. Ако използвате IE 11 дори не е необходимо да чакате толкова дълго преди да преминете към Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox или друг браузър, съобщава BetaNews. Самият факт, че компанията вече разработва друг браузър е достатъчен мотив да се откажете Internet Explorer. За в бъдеще всички ресурси ще са насочени към създаването на по-добри и сигурни версии на Microsoft Edge. Компанията ще продължи да ъпдейтва Internet Explorer още една година, но е факт, че браузъра от доста време вече не е приоритет за Microsoft.   Още от Digital: Ето още една основателна причина да се откажете от Internet Explorer 11
Microsoft Edge
Microsoft Edge вече ще иска съгласие за използване на личните ни данни за таргетиране на реклами
Microsoft Edge вече ще иска съгласие за използване на личните ни данни за таргетиране на реклами
Сигурността на личните данни е винаги актуален проблем, когато става въпрос за активността на потребителите онлайн. Фишинг измамите, зловредните приложения и рансъмуер вирусите продължават да бъдат най-големите заплахи в интернет. Водещите разработчици на уеб браузъри предлагат широк набор от функции, с които опитват да ни предпазят. Apple предизвикаха широки дискусии с интеграцията на Privacy Labels в своя онлайн магазин за приложения. По този начин потребителите могат да виждат какви лични данни събират заглавията в App Store още преди да ги изтеглят. Някои големи разработчици като Facebook вече се оплакаха, че доста хора се възползват и не дават разрешение за достъп до информацията за таргетиране на реклами. Подобна функционалност ще стане част и от Microsoft Edge, като компанията вече експериментира с идеята в Dev Channel канала за разработка на уеб браузъра. Потребителите ще виждат на началния екран съобщение, което ги подканя да дадат своето разрешение личните данни да се използват за таргетиране на реклами в Windows.     Уведомлението разкрива, че Microsoft искат да получат съгласието на потребителите за персонализиране на Edge, но също на услуги като Search, Shopping, News и Ads. Съобщението се контролира от нова настройка, която може да се открие в менюто под името "Share Browsing Data With Other Windows Features", информира mspoweruser. Предоставянето на разрешения означaва, че браузъра ще споделя данни за активността ни с другите софтуерни ресурси на Windows. В това число влизат история на отваряните сайтове, най-посещавани страници, заявките в търсачката  и др. Тестовете ще продължат няколко седмици и се очаква функцията да е налична за всички профили до края на юли.   Oще от Digital: Microsoft Edge е най-добре работещият браузър за Windows 10, според Microsoft  
Mozilla Firefox
Моzilla Firefox вече ще се ъпдейтва автоматично, дори когато не използвате браузъра
Моzilla Firefox вече ще се ъпдейтва автоматично, дори когато не използвате браузъра
Мozilla периодично актуализират своя браузър с нови функции, които улесняват потребителите. Компанията не промени своя график на ъпдейти дори по време на пандемията, за да предложи най-доброто на хората, които работят с Firefox. Aко използвате уеб браузъра на устройство с Windows ще е добре да сте информирани за нова промяна в Mozilla Firefox. Досега изтеглянето и инсталирането на ъпдейти ставаше единствено, когато стартирате уеб  браузъра. По този начин Firefox е възможно да не получава достатъчно актуализации, ако не сте го отваряли скоро. Това може да крие рискове за сигурността на компютрите. Именно заради това Mozilla са създали полезната функция "Background Update". Така Mozilla Firefox ще може да се актуализира, дори когато не го използвате. Промените влизат в сила с бета версията на Firefox 90, която вече е налична за разработчиците. Инсталирането на ъпдейтите във фонов режим се очаква да отстрани един от проблемите на Firefox за устройствата с Windows.     Според официалните данни на Mozilla системата ще настройва автоматични актуализации на всеки седем часа, дори ако Firefox не е включен. Откриването, изтеглянето и инсталирането на ъпдейти няма да изисква никакво действие от страна на потребителите. Актуализациите във фонов режим ще са налични в Windows за всички потребители до няколко седмици. Компанията все още няма планове да интегрира функцията към macOS и Linux. Новата версия на Firefox инсталира и опционална услуга с името Mozilla Maintenance Service, която се стартира във фонов режим само при изтегляне на актуализации от интернет. Този софтуер е разработен да извърши процеса на актуализиране, без нуждата потребителите да въвеждат "Yes" в Windows User Account Control (UAC) прозореца.     Още от Digital: Mozilla Firefox вече улеснява инсталирането на разширения за Android
Mozilla Firefox
Eто как изглежда новият дизайн на Mozilla Firefox
Eто как изглежда новият дизайн на Mozilla Firefox
Mozilla Firefox е алтернативен браузър, който не е толкова популярен, колкото Chrome, но все пак е предпочитано решение за милиони потребители. Разработчиците на Firefox предоставят актуализации през няколко седмици, което гарантира оптимална производителност и висока степен на сигурност. Вградената функция за блокиране на тракери и реклами в интернет също е доста полезна, което може да се каже и за разнообразието от плъгини за уеб браузъра. Ако използвате Mozilla Firefox или планирате да започвате да го правите вероятно ще ви е интересно да научите за новия редизайн. Основният акцент е премахването на всички излишни елементи. По този начин обновения Firefox вече има още по-изчистен интерфейс, който ще гарантира бърз достъп до предпочитаните функции без да извършвате ненужни кликвания. Едно от първите неща, които ще забележите е, че нотификациите на браузъра вече заемат по-малко пространство. Mozilla обещават да показват по-малко уведомления и съобщения, за да сте максимално фокусирани върху полезната информация.     Новата версия на Firefox също така променя и начина, по който изглеждат отворените раздели. Табовете вече имат закръглени краища и "плуват" върху менюто с настройки. Мozilla са се погрижили онези прозорци, които са активни да бъдат по-ярки от останалите, за да може по-бързо да се ориентирате. Потребителите ще могат по-лесно да заглушават отворените раздели в интернет, които възпроизвеждат звук. Промените не спират дотук, тъй като обхващат още лентата с инструменти и основното меню, информира Engadget. Компанията е консолидирала различни функции и подменюта, за да ускори откриването на подходящите настройки. Иконата с формата на щит, която е разположена в URL лентата вече ще съобщава, когат защитата срещу реклами и тракери работи във фонов режим. Полезната функция Total Cookie Protection вече е активирана по подразбиране, което означава, че браузъра запазва индивидуално отделните бисквитки, което предотвратява споделянето на данни между уеб сайтовете. Актуализираната визия на Mozilla Firefox вече е достъпна за Android, iOS, както и за десктоп версията.   Oще от Digital: Google Chrome срещу Mozilla Firefox – кой браузър е по-добър
Microsoft Edge
Microsoft Edge е най-добре работещият браузър за Windows 10, според Microsoft
Microsoft Edge е най-добре работещият браузър за Windows 10, според Microsoft
Мicrosoft непрестанно изтъкват различни предимства на новия браузър на компанията. Софтуерният гигант предостави достъп до разнообразие от нови функции, които вече са част от Microsoft Edge. Подобренията в скоростта и достъпа до разширения от Chrome Web Store са само пример за оптимизациите в уеб браузъра. Според официалните данни Мicrosoft Edge вече се използва от 600 млн. потребители. Компанията планира да продължи активно да привлича пове1че хора към браузъра. По време на Build 2021 конференцията с разработчиците от Microsoft направиха интересно изказване за бъдещото развитие на Еdge. Следващата версия ще превърне Microsoft Edge в най-добре работещия браузър за Windows 10. Разпространението на Edge 91 ще стартира до няколко дни. Специално внимание ще бъде обърнато на скоростта на зареждание и управлението на спящите табове, което да подобри производителността.     Алгоритмите на уеб браузъра ще следят за процесите във фонов режим, за да го направят по-бърз. Нова функционалност ще лимитира използването на допълнителни ресурси при стартиране на нов прозорец. Благодарение на това подобрение Microsoft Edge ще увеличи с 41% скоростта на зареждане. Интеграцията на "Sleeping Taps" опцията, която автоматично спира рекламите, когато превключите към друг активен прозорец също ще допринесе за подобренията. Така ще се гарантира не само по-бърза скорост, но и ще се намали консумацията на системни ресурси. Мicrosoft обещават по-висока производителност, но също и по-дълъг живот на батерията в лаптопите с Windows 10 и Micorosft Edge 91.   Още от Digital: Microsoft Edge ще предложи възможност да сменяме цветовите теми на браузъра  
Google Chrome 91
Google Chrome 91 е вече 23% по-бърз
Google Chrome 91 е вече 23% по-бърз
Google периодично актуализират популярния браузър, за да подобряват скоростта и отстраняват известни недостатъци. Неслучайно бързината е водещо предимство на Google Chrome пред неговите конкуренти. Разнообразната колекция от допълнителни плъгини в Chrome Web Store също предлага много възможности за персонализация и оптимизиране на уеб браузъра. Последните промени на Google ще позволят на последната версия да зарежда съдържание с 23% по-висока скорост, в сравнение с Google Chrome 90. Софтуерните подобрения се дължат предимно на новия Sparkplug компилатор, който допринася за спеставяне на време на CPU при извършване на поставените задачи. Промените в JavaScript енджина, на който е базиран Google Chrome позволят да се оптимизира кода за максимална производителност. По този начин ще се наслаждавате на още по-бързо зареждане на любимите сайтове, докато сърфирате в интернет с Google Chrome 91.     Short built-in calls е друга иновация, която ще подобрява консумацията на памет и ще избягва продължително забавяне при извикване на различни функции в браузъра. Google са доста активни в разработката на последните версии на Chrome и обръщат голямо внимание на обратната връзка с потребителите, информира DigitalTrends. Отстраняването на различни бъгове също допринася за начина, по който се използват RAM и системни ресурси. Така например през март компанията сподели, че Chrome 89 изразходва с 22% по-малко памет на устройствата с Windows 10. Преди това компанията обяви 10% увеличение в скоростта на Chrome 85 и изглежда продължава с тази тенденция и с премиерата на Chrome 91. Последната версия е налична в стабилния десктоп канал за дистрибуция и включва още подобрения в сигурността и визуализацията на съдържанието. Новият браузър е достъпен за Windows, LInux, macOS и Android.   Oще от Digital: Google Chrome вече няма да показва нотификации, когато споделяме екрана
Google Chrome
Google Chrome ще позволява да сменим компрометирана парола с едно кликване
Google Chrome ще позволява да сменим компрометирана парола с едно кликване
Google публикуваха официално детайли за някои подобрения в мениджъри за пароли на Chrome. Използването на функцията добавя още едно ниво на сигурност към профилите ни. Активирането на мениджъра не само запазва вместо вас комбинациите за достъп до различни приложения и сайтове, но също така проверява дали паролите са станали жертва на хакери. По този начин можетe да получите тази важна информация директно от интерфейса на Google Chrome без да се налага да използвате външен софтуер. Предстояща актуализация на компанията ще улесни и смяната на парола, в случай, че е станала жертви на известни атаки на хакерите. Aлгоритмите на уеб браузъра не само ще проверяват, но също така ще предлагат опция с едно кликване на смените парола, ако е изтекла в интернет. Новият ъпдейт ще превърне Google Chrome в комплексно решение за съхраняване, управление и смяна на паролите, които използвате за логин в онлайн профилите, съобщава TheVerge.     В случай, че проверката открие съответствие на ваша парола в известна база данни ще бъдете информирани със съобщение на екрана. Кликването върху "Change Password" ще ви пренасочи към панел, от който да изберете и въведете нова комбинация. След като сте готови актуализираната парола ще се запази автоматично в мениджъра за пароли на Google Chrome. Функцията е базирана на Duplex технологията, която вече обработва заявки за купуване на билети и поръчка на храна онлайн. Вграждането на повече възможности в Google Chrome ще допадне на потребителите, които не искат да използват софтуера на трети страни. Първоначално опцията ще е налична за Android, но е предвидена и версия за устройствата с iOS.   Още от Digital: 8 лесни начина да синхронизирате информацията си в Мozilla Firefox и Google Chrome
Google FloC
Какво представлява технологията FloC и как Google ни следи в Интернет по нов начин
Какво представлява технологията FloC и как Google ни следи в Интернет по нов начин
Google oт месеци експериментират с нова технология, която е кръстена "Federated Learning of Cohorts" (FLoC) в своите системи. Това е поредният важен компонент от Privacy Sandbox проекта, който цели да подобри сигурността на браузъра Chrome, но също е част от концепцията Google да сложат край на бисквитките от трети страни. Компанията вече потвърди ангажимента си да прекрати използването на този популярен метод за таргeтиране на реклами. Вместо това Google предлагат алтернативна идея, която едновременно е съобразена с потребителите, но също и с маркетинговите им партньори. Бисквитките проследяват всеки индивидуален потребител, докато идеята на FLoC е да "скрие" всеки човек в по-голяма база с данни за активността на други хора в интернет. Използвайки алгоритми за машинно обучение Google FLoC анализира потребителските данни и след това създава група от хиляди хора на базата на сайтовете, които посещават. По този начин рекламодателите отново получават желания профил, но нямат достъп до идентичността на всеки потребител.     В голяма степен FLoC позволява на рекламодателите да използват поведенческо насочване без бисквитки. Функцията е оптимизирана за работа в браузъра Google Chrome и проследява по разлиен начин онлайн поведението на потребителите. Технологията присвоява историята на браузъра като идентификатор и го добавя към други браузъри със сходно поведение. Информацията се пази в т.нар. "кохортни" контейнери, с които рекламодателите виждат споделеното поведение на потребителите, но без да идентифициран нито един от тях. Това е възможно, чрез анонимен код за идентификация, който се преизчислява на седмична база. Google твърди, че тъй като във всяка кохорта ще се съхраняват детайли за активността на хиляди хора, нито един човек не може да бъде избран от групата и да бъде свързан със своите уникални данни за сърфиране. Технологията използва алгоритъм с името SimHash,за да създава ID-та на потребителите и групи от хора. Някои външни разработчици вече се противопоставиха на Google FLoC, сред които Wordpress и конкурентни браузъри.   Още от Digital: WordPress автоматично ще блокира новата технология Google FLoC за следене на потребителите в уеб сайтовете  
Google Chrome
Google Chrome вече ще ни информира преди да инсталираме съмнителни разширения
Google Chrome вече ще ни информира преди да инсталираме съмнителни разширения
Google подготвят нов пакет от функционалности, с които искат да добавят още едно ниво на сигурност в браузъра Chrome. Компанията е разработила алгоритми, с които да отстрани възможността да станем жертва на зловреден софтуер. Нова функция ще следи за съдържанието, което изтегляме от Chrome Web Store и ще ни съобщава, ако опитаме да изтеглим съмнително разширение. Концепцията доразвива възможностите на Enhanced Safe Browsing, която бе представена през миналата година като инструмент за превенция на фишинг атаки. Плановете на Google предвиждат да виждаме съобщение на екрана, когато оптиваме да дръпнем разширение, което има подозрителен произход. Така например разработчиците ще трябва да спазват изискванията заложени в Developer Program Policies. Необходимо е също така съдържанието, което предлагат да е достъпно за уеб браузъра от поне "няколко месеца". По този начин новите автори на плъгини няма да бъдат автоматично възпримемани като сигурни, а ще трябва да го докажат с действията си, съобщава TheVerge.     Уведомленията ще ви предупреждават да бъдете внимателни, но няма да спират инсталациите. Така ще може да продължите с изтеглянето, ако прецените, че е безопасно. Кликване на бутон ще направи проверка на Google, която да открие дали има проблеми със сигурността на съответното разширение. След въвеждането на новите правила около 3/4 от съдържанието в Chrome Web Store ще бъде категоризирано като достатъчно безопасно, според компанията. Комбинацията между нотификациите на екрана и бързата проверка в сървърите на Google е практично решение, което може да ви спести много по-сериозни проблеми. Aктивирането на "Enhanced Safe Browsing" може да стане от "Settings > Privacy and security > Security" на десктопа и "Settings > Privacy and security > Safe Browsing" от устройствата с Android.     Още от Digital: Google Chrome вече няма да показва нотификации, когато споделяме екрана
Google Chrome
Знаете ли, че: Google Chrome се използва от над 3 млрд. потребители
Знаете ли, че: Google Chrome се използва от над 3 млрд. потребители
Google Chrome продължава да бъде най-популярния браузър сред потребителите в глобален мащаб. Това не е новост, но сега разбираме, че Chrome е предпочитан избор за почти 3.3 млрд. потребители. По този начин 41% от всички интернет потребители разчитат на уеб браузъра за ежедневен достъп до информация. Проучването е проведено от създателите на Atlas VPN, като информацията показва, чe Safari е убeдително на втора позиция с почти 945 млн. активни потребители, съобщава TechRadar. Преобладаващата част от собствениците на iPhone и macOS разчитат именно на Safari, за да сърфират в интернет. Лидерската позиция на Google Chrome едва ли ще изненада много хора, тъй като сме наясно с високата скорост на работа, опциите за персонализация и разнообразието от плъгини, които предлага браузъра. Mozilla Firefox изпреварва конкуренцията и е третият най-популярен браузър. Според данните има повече от 181.4 млн. потребители, които работят с браузъра на компютрите и мобилните устройства.     Новият браузър на Microsoft е на четвърто място с регистрирани 171.3 млн. активни потребители. Другите заглавия, които намират място в списъка на Atlas VPN включват Samsung Internet за устройствата на компанията (166.7 млн.) и Opera (112.2 млн). На практика цифрите показват, че всички останали взети заедно не се използват и от 50% от потребителите на Google Chrome.  Въпрос на време е Safari да премине психологическата граница от 1 млрд. потребители и да се утвърди като основния конкурент на Chrome. Разликата между Mozilla Firefox, Microsoft Edge и Samsung Internet остава доста малка, което означава, че скоро могат да станат размествания между подгласниците на Google Chrome и Safari.   Още от Digital: Как да активираме новата функция за следене на цени в Google Chrome  
разширения
Apple, Google, Microsoft и Mozilla искат да стандартизират разширенията за интернет браузърите
Apple, Google, Microsoft и Mozilla искат да стандартизират разширенията за интернет браузърите
Използването на плъгини в уеб браузърите е подходящ начин да бъдем продуктивни и подобрим тяхната функционалност. Разработката и поддръжката на разширения, обаче е трудна задача. Твърде често създателите на подобен софтуер трябва да отделят допълнително време и ресурси, за да осигурят оптимизация за всички водещи браузъри. Някои от големите имена в индустрията сега обявиха намеренията си да обединят усилия за отстраняване на този проблем. Сред тях са Apple, Google, Microsoft и Mozilla, които официално създадоха "WebExtensions Community Group (WECG)". Основната цел на инициативата е да се разработи по-ефективна система за създаване и дистрибуция на разширенията за уеб браузърите. Новата организация планира да въведе единен стандарт, който да гарантира функционалността, системата за разрешения и поддръжката на актуалните API. Създателите на браузърите ще продължат да управляват своите магазини за разширения независимо, както досега. WECG няма да влияе на техническите правила, изискванията за преглед и редакция, както и проверките за сигурност.     Процесът на стандартизация ще следва същия модел въведен при уеб стандартите, без да се налага браузърите да пренебрегнат изключителна функционалност или API, съобщава xda-developers. Водещ приоритет в работата на WECG ще бъде формулирането на общ набор от принципи на HTML и WC3 TAG. Създаването на обща рамка ще регламентира начина, по който разширенията изглеждат, функционират и предпазват сигурността на потребителите. Актуалният модел на разширения и API поддържан от Google Chrome, Microsoft Edge, Apple Safari и Mozilla Firefox ще послужи като основа на новия проект. Иновативната инициатива е отворена за външни страни и разработчици, които смятат, че могат да бъдат полезни за целите на проекта. Компаниите ще начертаят основните насоки, ще идентифицират общите положения и ще изведат предпочитан курс за бъдеща еволюция. Заинтересованите страни могат да се присъединят към WECG и да направят своя принос, за да улесняват създаването и дистрибуцията на разширения между водещите уеб браузъри в интернет.   Още от Digital: Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други
Google Chrome
Google Chrome за Android вече поддържа вградена функция за скрийншоти
Google Chrome за Android вече поддържа вградена функция за скрийншоти
Mодерните браузъри предлагат широко разнообразие от полезни функционалности, с които да улесняват своите потребители. Запазването и управлението на отметки е предпочитан начин за достъп до съдържание за много хора. Google Chrome предлага още вградена функция за превод на уеб сайтове, специален режим за четене на текст, удобен музикален плейър и богата колекция от плъгини. Google също така работят и над опция за създаване на скрийншоти директно от менюто на браузъра. Това е предпочитан инструмент за собствениците на смартфони, които могат по-лесно и по-бързо да споделят съдържание от своите устройства. Ако сте в движение например няма да се налага например да запаметявaте имейл, адрес или телефон на дадена локация, като можете просто да направите една снимка. Добрата новина е, че дългоочакваната функция за скрийншоти вече е налична за Android версията на Google Chrome, информира AndroidCommunity. За да се възползвате от опцията трябва да отворите актуализираното Share меню на уеб браузъра.     Компанията вече въведе промени в менюто за споделяне на съдържание в браузъра, независимо дали го стартирате от иконата с три хоризонтални черти или адресната лента. В горната част на прозореца ще видите името на публикацията със съответния линк, както и допълнителни икони за споделяне с най-използваните приложения. Последният ред включва полезни функции като Copy Link, Send to your devices, QR Code и Print. След като изтеглите последната версия Chrome 91 за смартфоните с Android вече ще виждате в този панел и още една опция за създаване на скрийншоти. Активирането на този инструмент ще обхване цялото съдържание на екрана, включително и URL лентата. Можете да използвате традиционни бутони като Crop, Text и Draw. Добавянето на текст става в шест размера и 18 различни цвята. Класическите Undo/Redo бутони също са част от вградения инструмент за скрийншоти. Google вече разпространяват ъпдейта до всички съвместими устройства.   Още от Digital: Как да спрете нотификациите за запaзване на пароли в Google Chrome
Google Chrome
Google Chrome отново ще предлага RSS Feed функционалност
Google Chrome отново ще предлага RSS Feed функционалност
Уеб браузърите поддържаха функционалности за следене на емисия новини преди ерата на социалните мрежи. По този начин RSS Feed панелите предлагаха удобен и бърз достъп до предпочитано съдържание. Разглеждането на новини и статии от различни източници от една страница е функция, което спестява време и излишни кликвания. Развитието на технологиите, обаче превърна RSS Feed в ненужна характеристика на браузърите, тъй като потребителите масово консумират информация от мобилни приложения и социални мрежи. Google също се отказаха от функцията в в Google Chrome и предлагат по-модерни методи за достъп до любимото съдържание. Въпреки това компанията планира да вдъхне нов живот на класическия RSS четец. Компанията вече провежда тестове с "Follow" бутон в New Tab страницата на Google Chrome, информира 9to5google. Новата функционалност е базирана на RSS стандарт с отворен код, който осигурява ежедневен поток от публикации в бра     Допълнителният "Follow" бутон ще позволи да изберете страниците, от които искате да получавате съдържание. Алгоритмите ще работят по сходен начин с Google Discover функцията, която вече се казва "For You" в последните версии на Chrome. Дори определена страница да не поддържа RSS отново ще може да следите потока на съдържание с индексирането на Google. Самите публикации ще се показват в традиционните карти, които включват голяма снимка, заглавието и името на източника. В горната част ще има две секции: For You и Following. Бутонът Follow ще бъде активен от традиционното меню в горния десен ъгъл. Актуализираното съдържание от избраните сайтове ще се обновява в New Tab раздела на браузъра.   Още от Digital: Разширенията за Google Chrome ще бъдат по-сигурни през 2021г.
Google Crome
Как да активираме функцията за сигурност Sandbox в Google Chrome
Как да активираме функцията за сигурност Sandbox в Google Chrome
Бисквитките са интегрална част от уеб пространството, но някои компании вече работят над алтернативни решения. Google също експериментират с амбициозен проект, с който да блокират бисквитките от трети страни в браузъра Chrome. Решението на Google е нов API с името Federated Learning of Cohorts (FLoC) и на този етап съществува като плъгин за популярния браузър. Използвайки алгоритми за машинно обучение FLoC анализира потребителските данни и след това създава група от хиляди хора на базата на сайтовете, които посещават . Това е по-различни система, при която данните за всеки човек се "скриват" в база с информация за голяма група хора. Рекламодателите няма да виждат детайли за отделна индивидуалност, а ще получат достъп до данни за цяла група, която споделя сходно поведение и история на търсене в интернет. Идентификационен номер на групата от потребители ще е единственото, което ще се споделя с трети страни.       Добре е да знаете, че по подразбиране Privacy Sandbox е активирана за всички акаунти. Ако използвате по-старии версии на Google Chrome ще получите достъп до FLoC, когато ъпдейта е наличен за вашия регион. Компанията разпространява актуализациите на етапи и в следващите месеци все повече хора ще могат да работят с функцията. Настройката на Privacy Sandbox (FLoC) отнема няколко кликвания в менюто. Ето как можете да го направите, според HowToGeek:   1. Стартирайте Google Chrome и отворете менюто с настройки.   2. Изберете опцията "Privacy and Security" от левия панел. 3. След това клкнете върху "Privacy Sandbox" полето в долната част.     4. Остав само да преместите слайдера в желаната позиция, за да активирате функцията. 5. Ако искате да блокирате функцията се уверете, че маркера е в сив цвят.     Следващият път, когато стартирате браузъра ще се активира избраната от вас настройка. Google запазват правото си да променят начина, по който работи функцията в бъдещи версии на уеб браузъра. Това важи и за допълнителните функции за контрол на Privacy Sandbox в профилите на потребителите.   Oще от Digital: Какво представлява технологията FloC и как Google ни следи в Интернет по нов начин  
MIcrosoft
Мicrosoft спират поддръжката на Internet Explorer 11 в Windows 10 през юни 2022г.
Мicrosoft спират поддръжката на Internet Explorer 11 в Windows 10 през юни 2022г.
Мicrosoft използваха официалния си блог, за да разкрият повече детайли за бъдещото развитие на Windows. Eволюцията на операционната система ще е важна за бизнеса на компанията и ще е свързана изцяло с браузъра Edge. Именно заради това Microsoft ще продължат да насочват ресурси за разработката на Microsoft Edge, вместо Internet  Explorer. От компанията припомнят, че преди няколко месеца сложиха край на поддръжката за онлайн услугите от Microsoft 365 за хората, които използват Internet Explorer. Това е едно от последните действия преди уеб браузъра да бъде спрян напълно. Софтуерният гигант ще продължи активно да подканя потребителите да започнат да използват Microsoft Edge. Предимствата на заглавието са многобройни. Може да очаквaте по-бърза скорост на работа, по-висока степен на сигурност, както и поддръжка за по-старите уеб сайтове и приложения. Техническите новости превръщат Microsoft Edge в модерен браузър, който превъзхожда значително Internet Explorer.     Плановете на Microsoft предвиждат да спрат официално поддръжката за десктоп версията на Internet Explorer на 15 юни 2022г. След тази дата последните версии на Windows 10 няма да имат достъп до бъдещи ъпдейти и пачове на сигурност. В следващите месеци компанията се надява повече хора да преминат към Microsoft Edge. Последната фаза от живота на Internet Explorer през тази година ни очаква на 17 август, когато онлайн услугите на браузъра също няма да функционират. Трябва да отбележим също, че Microsoft Edge предлага и практичен режим с името "Internet Explorer Mode". Както името подсказва това е удобен инструмент да стартирате любимото съдържание от IE директно в интерфейса на Еdge. Microsoft разпространяват нотификации в различни уеб сайтове като Twitter и YouTube, в които ги подканват да преминат към новия браузър.   Още от Digital: Как Microsoft ще принуди потребителите на Internet Explorer да инсталират браузъра Edge
Microsoft Edge
Нов ъпдейт за Microsoft Edge ще подобри скоростта и консумацията на RAM
Нов ъпдейт за Microsoft Edge ще подобри скоростта и консумацията на RAM
Microsoft провеждат усилени тестове с нов режим, който е оптимизиран да подобри работата на браузъра Edge. Скоростта е най-важния приоритет за компанията след катo премина към Chromium енджина. Teхнологиите с отворен код позволи на новата версия на MIcrosoft Edge да гарантира по-висока производителност, но също и достъп до разширенията в Chrome Web Store. Софтуерният гигант постоянно търси възможности да подобри още повече възможностите на уеб браузъра. Мicrosoft подготвят ново решение, което да оптимизира производителността на Edge при обработване на заявките на потребителите. Вече е налична нова функция в Canary версията за разработчиците, която разкрива детайли за интересно подобрение. Това е допълнителен "Performance" режим, който е фокусиран върху оптимизация на системните ресурси.     Първата версия има експериментален характер, но ако всичко върви по план подобна иновация ще стане част от бъдещите версии на Microsoft Edge. Най-голяма полза от подобренията ще имат собствениците на лаптопи, където бързата работа и добрата батерия са приоритет. Aлгортитмите на компанията ще следят кои функционалности използвате във всеки един момент, за да гарантират, че хардуера оперира оптимално, съобщава TheVerge. Разработчиците от Microsoft обещават да продължат да бъдат активни в интеграцията на нови функционалности, за да превърнат Edge в предпочитан избор за потребителите.   Още от Digital: Мicrosoft Edge вече се използва от 600 млн. потребители
DMCA.com Protection Status