Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
51 резултата за търсене
Google
Какви мерки предприема Google в борбата с коронавируса
Какви мерки предприема Google в борбата с коронавируса
Епидемията от коронавирус вече обхвана всички държави-членки на ЕС и се разпространява със сериозни темпове и на територията на САЩ. Икономическите последици върху финансовите пазари са критични, което предизвика и исторически спад в стойността на акциите на американската фондова борса. Шефът на Google, Сундар Пичай направи официално обръщение до своите служители, в което ги информира за стъпките предприети от компанията в борбата с коронавируса. Масивният отговор на технологичният гигант включва множество стъпки.    Главният изпълнителен директор определи ситуацията като "безпрецедентен момент", в който Google трябва да подходят с необходимото спокойствие и отговорност. От една страна компанията се грижи за здравето на своите служители, а от друга на услугите им разчитат милиони хора по цял свят всеки ден. Сундар Пичай допълни още, че една от най-важните стъпки предприета досега е сформирането на екип за докладване на инциденти, който оперира денонощно. съобщава BGR. Неговите членове работят изцяло под препоръките на Световната здравна организация (СЗО).   Вече се тества капацитета за увеличаване на обема на дистанционната работа в офисите на Google. Броят на служителите им, които вършат задълженията си от дома се увеличава ежедневно. Компанията е осигурила $25 като рекламен кредит за специалистите на СЗО и държавните агенции да продължат с активната борба срещу коронавриуса. Всички потребитеи на G Suite и G Suite for Education ще имат безплатен достъп до видео конферентните функции на Hangout Meet до 1 юли. Съдържанието, което спекулира със заразата ще се премахва от всички приложения на Google.   Още от Digital: Как коронавирусът влияе на технологичната индустрия
Google Chrome
Вече можем да търсим с Google Lens от браузъра Chrome за Android
Вече можем да търсим с Google Lens от браузъра Chrome за Android
Google Lens е впечатляваща функция с изкуствен интелект, която намира приложение в редица продукти на компанията. Сред тях са Google Photos, Google Camera, Google Images Google Assistant. Teхнологичният гигант вече е готов с интеграцията на този инструмент и в мобилната версия на своя уеб браузър. По този начин можете да извършвате търсене със снимка и да оставите Google Lens да разпознае обектите в кадъра и да ви покаже повече информация за тях в интернет. Функцията вече е достъпна в стабилната версия на Google Chrome за Android.     Имайте предвид, че Google Lens използва алгоритми с изкуствен интелект, за да разбере какво е изобразено на снимките и ви предоставя максимално бързо релевантни детайли и линкове в интернет. Трябва да знаете, че е необходимо сами да активирате търсенето с Google Lens, тъй като по подразбиране тази опция е изключена в браузъра. Добрата новина е, че можете лесно да стартирате функцията и да си спестите ценно време, като за целта са необходими само няколко кликвания в менюто на уеб браузъра, информира AndroidPolice.   Първата стъпка е да въведете "chrome://flags" в адресната лента и да потърсите опцията "#context-menu-search-with-google-lens". След като я откриете трябва да активирате функцията и да рестартирате браузъра. Ако успешно сте стартирали търсенето с Google Lens вече ще виждате допълнително меню, когато кликнете на дадена снимка с текст "Search With Google Lens". Toзи бутон ще замести досегашната опция "Search By Image" в мобилната версия на Google Chrome за устройствата с Android.     Още от Digital: Вече можем да групираме отворените раздели в Google Chrome за Android
Google
Най-успешните начини за търсене в Google
Най-успешните начини за търсене в Google
Google предлага най-лесният и бърз начин за търсене на информация в мрежата, но нещата може да станат дори още по-добри. Като повечето продукти на Google, лентата за търсене може да ви предложи много повече отколкото се вижда на пръв поглед.   Вмъкването на определени символи в търсенето ви с Google, например може да ограничи милиони потенциални резултати, така че да виждате само онези, които всъщност са от значение за вас. И така от businessinsider научаваме най-добрите съвета и трикове за Google search, с които ще търсите информация като професионалисти.   1. Ако поставите дума или фраза в кавички резултатите ще съдържат точно тази дума или фраза. Например, ако търсите с „Dave Smith Business Insider“, всички резултати от търсенето ще съдържат тези думи.     2. Добавянето на тире преди дума ще изключи този термин от вашите резултати. Например, ако търсите с „raptors -toronto -nba -basketball“, трябва да получите резултати от търсенето на грабливи птици, които нямат общо с Toronto Raptors.   3. Ако добавите символа "~" преди всяка дума, синонимите на тези думи също ще се появят в резултатите. Така, че ако търсите с „basketball ~lessons“, ще получите и резултати за баскетболно обучение, класове, треньори.     4. Ако търсите с „site: anywebsite.com“ преди някоя от вашите думи за търсене, ще получите резултати, които са само на този конкретен уебсайт. Така че, ако търсите „site: businessinsider.com apple“, ще намерите само истории, свързани с Apple от Business Insider.     5. Ако поставите вертикална черта - като тази „ | “ - между думите за търсене, Google ще ви даде уебсайтове, които имат някои или всички от тези термини. Операторът основно означава „ИЛИ“ за Google. Така, че ако търсите "jacket | blazer | cardigan" вашите резултати ще имат някои или всички тези термини.     6. Ако поставите две точки между две числа, Google ще ви даде резултати в рамките на този диапазон. Така че ако търсите „top songs 1980.. 1990“, Google ще ви покаже най-добрите песни между 1980 и 1990 година.   Вижте 6 полезни съвета за търсене на изображения в Google
Google
Нова функция ще подобрява търсачката на Googlе при разпознаване на песни
Нова функция ще подобрява търсачката на Googlе при разпознаване на песни
Google провеждат тестове с различни идеи, които да им позволят да подобрят работата на търсачката по отношение на разбирането на околните звуци. Желанието на компанията е да накара повече хора да използват Google, за да разбират името на дадена песен, а не да го правят с други приложения. Именно заради това компанията подготвя няколко интересни подобрения в своите алгоритми. Те са свързани предимно с иновативния софтуер "Now Playing", който бе купен от Google през 2017г., предаде DigitalTrends.   Придобиването бе извършено, за да може да се създаде музикална платформа, която не е задължително да е свързана към интернет и може прецизно да разпознава парчетата, които слушате дори в офлайн режим. Експериментите показват, че "Now Playing" вече е по-добра система от "Sound Search", която досега бе използвана за тази цел от компанията. Google уточниха още, че са увеличили четири пъти броя на невронните мрежи, които използват, както и приблизително два пъти тяхната плътност.      Крайният резултат е, че за по-кратко време могат да се извършват много повече изчисления, необходими за разпознаването на дадена песен. Това ще позволи на търсачката на Google още по-добре да идентифицира парчетата, които слушаме. Компанията е интегрирала последната версия на Now Playing директно в "Sound Search". Благодарение на тази интеграция базата данни, която използва тази функция е 1000 пъти по-голяма, в сравнение с информацията използвана от Google досега.   Още от Digital: Пет функции за търсене, които Google премахна, но можем да възстановим
Google
5 функции за търсене, които Google премахна, но можем да възстановим
5 функции за търсене, които Google премахна, но можем да възстановим
Google Search стартира преди повече от 20 години и за това време компанията въведе и премахна няколко функции. От Make Use Of обаче знаят как можем да върнем някои от тях, ако ги харесваме и държим на тях. Възможността за активиране или деактивиране на такива функции е хубаво нещо, нали?   1. Върнете обратно “View Image” и “Search by Image” Нека започнем с най-наскоро премахнатите функции, които са най-полезните от функцията за търсене на изображения: “View Image” и “Search By Image”. Инсталирайте разширенията View Image за Chrome (безплатно) и Google Search View Image Button за Firefox (безплатно) и няма да трябва да правите нищо друго. Все едно Google никога не е премахвал тези бутони.    2. Върнете си бутона “I’m Feeling Lucky”  Когато Google стартира, бутонът “I’m Feeling Lucky” беше един от най-важните му акценти. Чрез натискането му веднага получавахме най-подходящия резултат за това, което искаме, според Google. Докато бутонът все още съществува на главния сайт на Google, той не е част от мощния Chrome Omnibox, където повечето хора провеждат търсения. За да оправите този пропуск, се нуждаете от разширението I’m Feeling Lucky за Chrome (безплатно). Инсталирайте го и въведете , последван от Tab, за да активирате търсенето с I’m Feeling Lucky. Освен за търсенето и в интернет, този бутон работи и за Великденски яйца и скрити съкровища на Google. Разширението има еквивалент за Firefox, Google I’m Feeling Lucky (безплатно).   3. Търсене на форуми с Google Discussions Google ви позволява да филтрирате резултатите от търсенето въз основа на няколко параметъра, като изображения, видеоклипове, пазаруване, приложения и т.н. Една от опциите беше Discussions, тя ви позволяваше да търсите форуми. Вече я няма, но можете да я върнете.   Това разширение за Chrome, Discussions Button (безплатно) добавя бутона Discussions обратно към резултатите от търсенето, както беше преди. Извършете заявката си за търсене, изберете раздела Discussions и в резултатите ще видите само форуми.   4. Върнете обратно Google Instant Функцията Google Instant вече не съществува. За съжаление тя не може да се върне назад, но можете да върнете една от функциите, които Instant добави: клавишни комбинации с разширението Google Search Keyboard Shortcuts за Chrome (безплатно).   Първият резултат от търсенето се избира автоматично, обозначен с малка стрелка до него. Можете да отидете напред и назад с Tab и Shift + Tab или да превъртате страницата с j и k. Натиснете Enter, за да посетите страницата.   5. Връщане на Instant Preview Instant Preview беше страхотна функция. Тя добавяше миниатюра до резултатите от търсенето, така че можехте да видите как ще изглежда страницата, която сте посетили. Разбира се, Google я премахна, поради  липса на използване. Но ако сте я харесвали, някои разширения могат да ви я върнат и Preview Preview е най-доброто от тях. То работи за Chrome, Firefox и Safari и дори разширява функцията на други търсачки, в случай че не използвате само Google.   Вижте 5 полезни услуги на Google, които може би не знаете
Google Images
Нова функция ще улеснява търсенето на снимки в Google от смартфони с Android и iOS
Нова функция ще улеснява търсенето на снимки в Google от смартфони с Android и iOS
Популярността на смартфоните промени редица навиците на потребителите през последните години. В момента повече хора използват мобилното си устройство, отколкото компютъра, за да откриват съдържание в интернет. Google са наясно с тези процеси полагат много усилия да подобрят работата на своите приложения и услуги, за да улеснят намирането на визуална информация от смартфоните. Последният ъпдейт на компанията е свързан с начина, по който търсачката възпроизвежда резултатите при търсене на изображения.    Актуализацията вече е достъпна за Android и iOS, като целта е да показва повече допълнителна информация на показаните снимки, информира официалния блог на Googlе. По този начин мобилната версия на Google Images вече ще обръща внимание на контекста на изобразените обекти, за да препоръчва по-релевантни на заявките резултати. Следващият път, когато търсите снимка ще видите и името на уеб сайта, както и заглавието на самата статия, в която е публикувана. Тази допълнителна информация ще направи търсенето по-полезно.      Старата версия (вляво) и новият Google Images (вдясно) Благодарение на тези данни потребителите могат бързо да преценят дали в съответната страница биха могли да открият друго подобно съдържание или да променят критериите на търсене. Ако например искате да видите снимка на рядък плод, освен снимките ще разберете името му, какви са вкусовите му качества, в кои страни е най-популярен и друга полезна информация. В крайна сметка така ще откриете максимално бързо каквото ви трябва и ще си спестите допълнителни кликвания и ценно време, докато търсите в интернет от смартфоните.   Ето как Google вече ще ни показва допълнителна информация при заявките ни на търсене
Google
Google разкри водещите тенденции в търсенето през 2017г.
Google разкри водещите тенденции в търсенето през 2017г.
Google публикуваха интересни детайли за водещите тенденции на търсенето в интернет през настоящата година. Основното заключение на компанията, е че потребителите са по-склонни от всякога да бъдат информирани предварително за решенията, които предприемат. Фактор, който е накарал повече хора да потърсят помощ от Google и причина за все по-големия брой заявки, който търсачката обработва всеки ден. Няма никакво ограничение в нещата, които търсим и те варират от храна и облекло, до избора на нов автомобил или жилище, предаде AndroidHeadlines.   Интересна тенденция е, че в много продуктови категории се забелязва увеличение с до 80% на "Best" стоките във всяка една от тях. Потребителите са търсели в пъти повече ревюта и коментари на различни неща преди да решат да ги купят. Преобладаващата част от заявките вече се извършват от смартфоните. Toва означава, че хората търсят и се информират за даден продукт в последния момент преди да отидат в магазина и да извършват покупката. Google отчитат 75% увеличение в заявките свързани с избора на нова игра сред геймърите.      Идентична е ситуацията с различни дрехи, където в някои от случаите увеличението надхвърля трицифрени стойности. Почти всеки потребители пита Google не само за характеристиките на даден продукт, но и откъде да го купи. Мнението на другите хора започва да има все по-голямо значение при крайния избор и разбира се къде цената е най-евтина. Алгоритмите на търсачката се променят постоянно, за да отговорят подобаващо на новите начини, по които всеки от нас задава своите въпроси на Google.     Вижте Google вече ще ни показва допълнителна информация при заявките ни на търсене
Google
Търсачката на Google вече ще ни показва отговори на въпроси, които дори не сме задали
Търсачката на Google вече ще ни показва отговори на въпроси, които дори не сме задали
Търсачката на Google ежедневно обработва стотици милиони заявки по цял свят, което е причината да е обект на непрестанни ъпдейти. Компанията постоянно променя своите алгоритми в опита си максимално бързо да ни показва най-релевантната информация. Вероятно сте забелязали, че Google Search вече препоръчва различни отговори и публикации, които смята, че ще са полезни с темата, която търсите. Вече се тестват три нови подобрения, които ще подобрят още повече възможностите на тази функционалност.    Първата от тях ще е интегрирана директно към Featured Snippet, което представлява голямата карта, показваща изображение и кратък текст, който Google смята, че е най-подходящия отговор на заявката ви. За в бъдеще там ще виждаме още повече снимки и още повече резултати, които компанията определяна като "напълно релевантни". Подобна е ситуацията и в Knowledge Panels, информира SlashGear. Tърсачката ще използва и нови филтри с изкуствен интелект в откриването на  най-подходящото съдържание към заявките.    Това означава, че ако направите едно търсене, а след това друго, което е на коренно различна тема Google ще препоръчва публикации и снимки, съдържащи и двете неща. Въпросните промени вече се въвеждат в сървърите на компанията и автоматично ще започнат да се показват в резултатите от търсене на всички потребители. Това означава, че много скоро ще можем сами да изпробваме възможностите на новата система за търсене на Google.   Вижте как Google вече ще ни показва допълнителна информация при търсене
Google Chrome
Google ще заместят функцията за гласово търсене от адресната лента в Chrome с Google Assistant
Google ще заместят функцията за гласово търсене от адресната лента в Chrome с Google Assistant
Google Chrome продължава да бъде един от най-често актуализираните продукти на компанията. Вече се работи над интеграцията на няколко нови функции, които тепърва ще стават част от бъдещите версии на уеб браузъра. Google Chrome скоро ще има съвсем различен интерфейс на "New Tab" страницата, както и подобрен редактор за снимане и споделяне на скрийншоти. Новостите ще обхващат груповите раздели, системата за нотификации, както и секцията за споделяне на съдържание в уеб браузъра.   Компанията също така подготвя промяната на още една от ключовите функционалности на Google Chrome. Оказва се, че инженерите на Google вече тестват различни концепции, които да наследят класическото меню за гласово търсене от адресната лента за браузъра. Най-вероятно този раздел ще бъде заменен от услугата Google Assistant. Според данни на xda-developers вече се работи над инструмент с името "Assistant Voice Search" и е създаден именно да наследи сегашната система за търсене с гласови команди в Chrome.     Въвеждането на тази промяна на практика означава, че потребителите ще могат да търсят с виртуалния асистент директно от адресната лента. Премахването на старата функция за гласово търсене не е изненадващо, тъй като използва по-стара технология. Google също така искат да унифицират начина, по който всичките им приложения и услуги разпознават речта на потребителите. Все още не знаем кога да очакваме интеграцията на новата функционалност в браузъра, но едва ли ще се наложи да чакаме твърде много.   Oще от Digital: 6 полезни Gmail разширения за Google Chrome, които си заслужава да пробвате
търсачки
DuckDuckGo срещу Google – кой е по-добрия начин за търсене в Интернет
DuckDuckGo срещу Google – кой е по-добрия начин за търсене в Интернет
Google е една от най-големите компании в света. Въпреки, че тя предлага услуги в помощ в много области от нашия живот, компанията все още е най-известна със своята търсачка.   За да поддържат услугите си безплатни, Google записват изумително количество данни за нашите онлайн навици. Тези данни се използват, за да ни показват целенасочена реклама – основният източник на приходи на Google.   Ако търсите алтернатива на търсачката на Google, чиято цел е поверителността на потребителите, тогава търсачката на DuckDuckGo може да бъде отговорът. И така стигаме до въпроса –DuckDuckGo или Google – кой е по-добрия начин за търсене в мрежата за мен?   Информацията на Make Use Of ще ви помогне да намерите отговор на този въпрос за себе си.   Какво е DuckDuckGo?     Повечето търсачки събират и съхраняват данни от търсенето, като Google дори ги свързва с вашия акаунт. Записаната информация се използва за персонализиране на резултатите от търсенето ви и за показване на целенасочена реклама. Но DuckDuckGo (DDG) не ви проследява и по този начин не персонализира резултатите от търсенето ви.   Сайтът се разраства непрекъснато от създаването си, преминавайки от средно 79 000 търсения на ден през 2010 година, до 38,8 милиона дневно и 31 милиарда общо търсения към юни 2019 година.   Част от този растеж се дължи на партньорствата на DDG с браузъри като Firefox и Safari на Apple, както и на партньорствата с много Linux операционни системи. Освен това търсачката има приложения както за Android, така и за iOS.   Потребителите на браузъра TOR по подразбиране получават резултатите от търсенето си от DuckDuckGo. DDG се фокусира върху качеството на резултатите от търсенето, а не толкова върху количество, като резултатите идват от над 400 източника.   Кой е собственик на DuckDuckGo?     DuckDuckGo бе пуснат за първи път през 2008 година от основателя и изпълнителен директор Габриел Вайнберг. Тя все още е собственост и се управлява от Вайнберг под частната компания DuckDuckGo Inc. Компанията в момента има над 65 служители.   Преди да създаде DDG, Габриел Вайнберг разработи една от социалните мрежи – Names Database. По-късно, през 2006 година той продаде бизнеса за приблизително $ 10 милиона. Парите бяха използвани за самофинансиране на развитието на DDG. По-късно Вайнберг става съавтор на Traction, книга за растежа на стартиращите компании.   Как DuckDuckGo печели пари? Първоначалната парична инжекция на Вайнберг крепеше компанията няколко години. През 2011 година фирмата за рисков капитал Union Square Ventures инвестира в DDG. Според Crunchbase, това първоначално финансиране на DDG е достигнало допълнителни $ 3 милиона. Към днешна дата външното набиране на средства на компанията е генерирало $ 13 милиона.   Инвестициите за рисков капитал обаче не правят компанията печеливша. За да създаде финансово устойчив бизнес модел, DDG показва реклама. Въпреки това, за разлика от други търсачки, рекламите не се основават на целеви данни. Вместо това рекламите се базират изключително на ключовите думи в търсенето ви. Цялата реклама на DDG е синдикирана от Yahoo, който е част от алианса Yahoo-Microsoft.   Въпреки че DDG не предоставя никакви лични данни на нито една компания, включването на два технологични гиганта със съмнително отношение към поверителността може да създаде неприятно отношение във вас.   Ето защо DDG ви позволява да преминете към настройките и да деактивирате рекламите. Това е една от най-важните точки в битката – DuckDuckGo срещу Google.   DuckDuckGo също е част от партньорските програми на Amazon и eBay. Ако кликнете върху някой от резултатите от вашето търсене и направите покупка, DDG получава малък процент от продажбата. Нито една лична информация обаче не се предава на никоя компания.   DuckDuckGo срещу Google Освен търсачка, Google управлява някои от най-популярните услуги в мрежата, в това число Gmail, Docs, Drive, Calendar и други. Достъпът на Google до огромно количество ваши данни означава, че резултатите от търсенето ви могат да бъдат персонализирани и по този начин да ви се показват само линкове, които има вероятност да одобрите.   DuckDuckGo не разполага с допълнителни лични източници, от които да черпи информация за потребителите си. Това е един от многото начини, по които DuckDuckGo защитава личната ви информация. Няма персонализирани реклами, няма лични резултати от търсенето и няма филтър балон. В зависимост от вашата гледна точка, това е или една от най-добрите, или една от най-лошите характеристики на DDG.   Приложения и разширения на DuckDuckGo Търсачката на Google е широко достъпна, тя е на почти всяко устройство, екран и браузър. Важно е DuckDuckGo също да бъде лесно достъпен, където и да ви е необходим. DDG отдавна вече не е само уеб услуга, предлагат се мобилни приложения и разширения за браузъра.   1. DuckDuckGo на вашия браузър     Потребителите на Chrome, Firefox, Opera и Safari могат също да инсталират разширението DuckDuckGo Privacy Essentials. То блокира скритите рекламни тракери, принуждава сайтовете да преминат към HTTPS, където е възможно, и ви дава бърз достъп до търсенето на DDG.   2. DuckDuckGo на мобилни устройства     DuckDuckGo има приложения за Android и iOS. Предотвратяване на проследяването, криптиране и поверително търсене с DDG са вградени функции в браузъра DuckDuckGo за мобилни устройства - DuckDuckGo Privacy Browser. Икона на пламъче в браузъра ви позволява да изтриете всички данни за сърфирането си и да затворите всички активни табове.   Вижте  5 интернет търсачки, които могат да гарантират поверителността ни
YouTube
4 нови начина за търсене в YouTube
4 нови начина за търсене в YouTube
Предвид огромното налично съдържание в YouTube, смятате ли, че е лесно откриването на нови видеоклипове, които да гледате? Ако сте разочаровани от ограничените функции на YouTube за търсене или странните предложения за видеоклипове, разгледайте информацията на Make Use Of.   По-доли ще откриете полезни съвети за това как можете да търсите видеоклипове или да намирате невероятни неща, които да гледате.     Popular 50 Popular 50 предоставя списък на 50-те най-популярни видеоклипа в YouTube. Списъкът се класифицира по държави, както и по категории. Прекарайте няколко минути в Popular 50 и ще започнете да мислите, че така трябва да изглежда YouTube.   Tele.Rocks Tele.Rocks има шест канала: - Направи си сам - Черно и бяло: за забавни стари черно-бели филми като Лоръл и Харди, Чарли Чаплин и др. - Музика: за най-новите поп песни от музикалните класации. - Природа: за красива природа и документални филми. - Chill Out: за успокояващи и релаксиращи песни. - Деца   Изберете канал и той започва да се възпроизвежда. Не е необходимо да правите нищо повече. Tele.Rocks е идеален за всеки, който иска „безопасно“ гледане на видеоклипове в YouTube, без да се притеснява за това какво ще започне след това.   Utters Utters е невероятно приложение, което търси думи или фрази в клиповете, казани от определен човек. То е много лесно за използване. Напишете името на лицето, последвано от думата или фразата. Видеоклипът ще се стартира от търсената от вас част.   Old YouTube Old YouTube е просто уеб приложение, което ви дава хронологичен контрол над търсенето в YouTube. Когато извършите търсене, по подразбиране ще се покажат резултати от най-стария видеоклип, съответстващ на ключовите ви думи. Можете да добавите начална година за резултатите от търсенето или да се върнете чак до началото на YouTube през 2005 г.     Вижте как да идентифицараме музика и песни от YouTube видео
Google
Как да следим Световното първенство по футбол 2018 с търсачката на Google
Как да следим Световното първенство по футбол 2018 с търсачката на Google
Google ще улеснят феновете на футбола в следването на най-актуалните новини и събития на Мондиал 2018. Компанията е разработила специална секция в търсачката, посветена изцяло на Световното първенство по футбол 2018. В този раздел ще открием разнообразна информация като класиране по групи, дати и часове на мачовете, пълни детайли за груповата и финалната фаза на турнира. Google Search ще позволи само с няколко кликвания да научите за всеки един играч и треньор на 32-те участници, информира AndroidHeadlines   Добре е да знаете, че секцията посветена на Световното първенство по футбол 2018 ще стане активна след като започне турнира, който ще се проведе между 14 юни и 15 юли. Първият мач ще изправи един срещу друг домакините от Русия и Саудитска Арабия. Няколко часа преди началото търсачката на Google ще започне да показва актуална информация със съставите на двата отбора, полезни съвети за феновете и други интересни новини. Идеята е да не се налага да теглите друго приложение, за да следите турнира, когато сте в движение.   Търсачката ще акцентира предимно върху реалните резултати от мачовете, докато Google News е подходящо решение за всички актуални новини около отборите. Специален раздел с името "World Cup Tracker" ще визуализира в реално време събитията на терена и ще улеснява откриването на статистиките за представянето по минути. Разбира се винаги можете да използвате гласови команди в Google Assistant, за да разберете резултата от дадена среща на Световното по футбол 2018 в Русия.   Още от Digital: Най-добрите приложения за Световно първенство по футбол 2018
Google
Нов алгоритъм ще улеснява откриването на информация в Google от смартфоните
Нов алгоритъм ще улеснява откриването на информация в Google от смартфоните
Все повече хора използват предимно смартфоните, за да търсят съдържание в интернет и това не е тайна за никого. Google започнаха да разработват първия си мобилен индекс, който да улесни този процес още преди повече от една година. След серия от продължителни тестове компанията вече е готова с финалната версия на алгоритъма, който вече се разпространява до потребителите. Интеграцията на тази функция означава, че търсачката вече ще дава приоритет на мобилните версии на страниците в интернет.    Новият алгоритъм ще използва оптимизираните за смартфони версии на сайтовете, за да ги индексира и подрежда в резултатите от търсенето. Всички тези промени означават, че собствениците на мобилни устройства ще виждат по-бързо и по-подходящо за смартфоните съдържание, когато търсят информация в Google, предаде Engadget.  Компанията не възнамерява да слива мобилни индекс с този, който използва при заявките от компютрите, а ще поддържа двете бази с данни разделени.        Следващият път, когато въведете заявка за търсене ще видите на по-горни места в резултатите мобилните версии на уеб сатйовете, съдържащи инфорацията, която искaте да откриете. Google вече предлагат няколко функции, които дават приоритет на уеб сайтовете оптимизирани за смартфони, но първия мобилен индекс е най-сериозната им стъпка в тази насока досега. Това решение ще подобри качеството на съдържанието в търсачката и ще накара повече собственици на сайтове да ги оптимизират за смартфоните.   Още от Digital: Как да спрем Google да подслушва Android смартфона ни
Google
Как да върнем бутоните "View Image" в Google Chrome и Mozilla Firefox
Как да върнем бутоните "View Image" в Google Chrome и Mozilla Firefox
Забелязахте ли, че от няколко дни изчезна традиционния "View Image" бутон от резулатите при търсене на изображения в Google Chrome? Tова се дължи на промени, които компанията трябва да интегрира в търсачката, за да спази параметрите на стратегическото си партньоство с Getty Images. Ако използвате Mozilla Firefox вероятно ви е направило впечатление, че браузъра също вече не предлага подобна функционалност. Досега бутона отваряше източника на снимката и предлагаше опцията да я изтеглите на устройството си.     Основната причина за изчезването на бутона е факта, че твърде често потребителите са пренасочвани към уеб сайтове с пиратско съдържание, които не спазват авторските права. Все пак има как да върнете "View Image" бутона въпреки споразумението между Google и Getty Images. От TechCrunch ни информират за ново разширение за Google Chrome и Mozilla Firefox, което позволява отново да използвате тази полезна функционалност.      За да го направите потърсете разширение с името "View Images" в онлайн магазина на двата уеб браузъра. След като го инсталирате ще върнете бутона и ще може както досега да откривате снимки в интернет. Повече от 8000 потребители вече работят с този софтуер и са оставили доста позитивни ревюта и впечатления. В момента това е най-лесния начин да върнете "View Images" бутона в предпочитания от вас браузър.   Вижте как могат да разкрият самоличността ни от уеб браузъра
Моzilla
Mozilla и Yahoo заведоха съдебни дела помежду си заради неспазване на общ договор
Mozilla и Yahoo заведоха съдебни дела помежду си заради неспазване на общ договор
След като в продължение на дълги години се радваха на ползотворно партньорство сега отношенията между Mozilla и Yahoo се влошиха драстично. Двете компании се озоваха в центъра на съдебен конфликт броени дни след като разбрахме, че Mozilla замени Yahoo с Google като търсачка по подразбиране в браузъра Firefox Quantum. Последните данни на Engadget разкриват, че двете компании не са открили как да намерят решението на споровете си и са завели на свой ред дела помежду си.   Договорните отношения между търсачки в интернет и уеб браузъри са важни за бизнеса им, тъй като например Mozilla печелеха около $300 млн. на година от сделката с Yahoo. Това са 90% от приходите им за същия период. В момента Yahoo ги обвиняват, че са сключили 5-годишно споразумение, което изтича през 2019г., а Mozilla твърдят, че техния партньор не им е превел определена сума, което провокира ситуацията. Именно заради това те преминават към Google.   При всички положения можем да кажем, че конфликта не задоволява нито Yahoo, нито Mozilla. Със сигурност е неприятно да виждаме две от популярните имена в индустрията да стават част от такива конфликти. От друга страна пък спора им е красноречиво доказателство колко важни за тях са финансовите средства генерирани от търсенията. В заключение отбелязваме, че Mozilla цитират клауза, според която Yahoo трябва да продължат да им плащат въпреки, че вече използват Google.   Вижте какво трябва да имате предвид, ако използвате няколко акаунта в Mozilla Firefox
Windows
Най-добрите алтернативи на вградените функции за търсене в Windows
Най-добрите алтернативи на вградените функции за търсене в Windows
Windows Search функциите са удобен инструмент за лесно намиране на това, което търсите във вашата система. Но за съжаление, те имат и своите недостатъци, например, не може да търсите в съдържанието на файла.   Ако вградената функция за търсене не отговаря на вашите нужди, можете да персонализирате Windows 10, като инсталирате инструменти за търсене на Windows от трети страни. По-долу ще откриете списък на най-добрите алтернативи на вградените функции за търсене в Windows, предложени от Hongkiat.   Everything Everything е удивително лек, бърз и лесен за използване инструмент за търсене в Windows. Той предлага много функции, но върши страхотна работа и за намиране на файлове и папки, при това изключително бързо. Резултатите се актуализират в реално време, веднага след като започнете да пишете. Също така има някои други удобни функции, като например възможността за сортиране на данни с различни фактори, търсене на конкретни типове файлове, отваряне на файлове от интерфейса и запаметяване на файлове / папки, за да ги имате по-късно. Listary Listary основно е асистент за файлови изследователи, който се фокусира върху продуктивността. Когато сте в Windows Explorer, може да започнете да пишете това, от което се нуждаете, и резултатите ще започнат да се показват в реално време. Можете също така да натиснете два пъти клавиша Ctrl, за да изведете лентата за търсене навсякъде и да започнете да търсите.   Можете да създадете ключови думи, за да търсите директно в онлайн сайтове, като например „fb“, за да търсите директно във Facebook. Някои от другите му функции включват клавишни комбинации, опция за добавяне на филтри, създаване на изпълними команди и задаване на преки пътища към тях, скорошни файлове и пълна история на файловете.   Освен това има много теми, с които може да персонализирате интерфейса. Listray, също така, може да изведе настройките и програмите на Windows в резултатите от търсенето. Безплатната версия е налице само за лична употреба, трябва да преминете към версия Рro, ако искате да използвате инструмента в бизнес среда или искате по-голям контрол.   UltraSearch UltraSearch сканира MFT (Master File Table) на дяла на устройството ви, за да търси данни, вместо да индексира всичко във вашия компютър. По този начин ви позволява незабавно да започнете търсене, без да е необходимо първо да индексирате данните. Възможно е да не можете да проследявате файловите промени в реално време, но винаги можете да прескочите MFT, за да актуализирате ръчно данните.   Освен търсенето, базирано на MFT, можете да използвате филтри, да създавате модели за търсене, да използвате типа данни, за да търсите файлове и да сортирате резултатите, като използвате различни фактори. UltraSearch също така има интересна функция “Content search”, която ви позволява да търсите съдържание във файловете. Тази функция е малко бавна, но е безценна.   SearchMyFiles by Nirsoft Компанията Nirsoft е известна с изключително адаптивните си инструменти, а SearchMyFiles е един от най-адаптивните инструменти за търсене, които предлагат пълен контрол над вашето търсене. Но не може да се каже, че това е една от най-добрите алтернативи на вграденото търсене в Windows, главно защото отнема няколко секунди, за да настроите търсенето и резултатите отнемат малко време, за да се появят. Въпреки това, инструментите за персонализиране го правят перфектен за намиране на трудни за открояване файлове.    SearchMyFiles също така разполага с надеждна функция за търсене на съдържание, която ви позволява да търсите съдържание на файлове. Можете да използвате текст, двоичен или заместващ знак, за да посочите какъв тип съдържание може да съдържа файла.   MasterSeeker MasterSeeker е друг много лесен за използване инструмент за търсене за Windows, който също е много бърз.  Имате три полета за търсене в горната част на интерфейса: Filename, Directory и File Size. Filename ви позволява да търсите файлове / папки по име, Directory ви позволява да изберете директорията, в която искате да търсите, а File Size ви позволява да търсите файлове по размер.   Вижте как да активираме функцията за търсене в клавиатурата на Google за Android